Če je kateri od dirkačev letos pošteno »padel na nos«, je to zagotovo Lewis Hamilton. Nekonkurenčen dirkalnik in vedno bolj zmedeni Hamilton sta značilnosti srebrne ekipe. Zanimivo pa je, da lahko George Russell še vedno odpelje kolikor toliko solidno dirko. Plaz kritik na račun Hamiltona je zato vedno večji.
Lewis Hamilton si letošnje sezone vsekakor ni predstavljal tako, ko je doživljal dirko v Imoli. Za cel krog ga je prehitel kasnejši zmagovalec Max Verstappen, kar je samo še podkrepilo dejstvo, da je koncept letošnjega Mercedesovega dirkalnika W13 v hudih škripcih.
»Ne vem, če si v tistem trenutku Lewis ni mislil, da bi bilo bolje, če bi po 2021 enostavno odšel iz formule 1. To prehitevanje je bilo skoraj ponižujoče,« je Hamiltonovo dirko v Imoli ocenil Helmut Marko, siva eminenca Red Bulla.
Max Verstappen ob tem prehitevanju ni doživljal nobenega veselja ali zadovoljstva. Še več, prehitevanje za en krog ga ni niti malo presenetilo: »Ne, nisem bil nič presenečen, celo sezono so že dokaj počasni. Ko imaš take težave z dirkalnikom, se potem zgodi tudi kaj takega. Vedel sem, da se bo športno umaknil, saj mu konec koncev nič drugega niti ni preostalo.«
Hamilton je skoraj polovico dirke obtičal za Pierrom Gaslyjem (Alpha Tauri) in Alexom Albonom (Williams), njegov dirkalnik pa je bil povsem nevozen. »Več ne morem dodati, naš dirkalnik je primer neposrečena zasnove. Bila je žalostna dirka, naj sem se še tako trudil, nič ni pomagalo. Naslov prvaka lahko že zdaj kar odpišem, zdaj se borim za morebitno eno točko na dirki.«
Se torej zdaj pozna odhod številnih sodelavcev od Mercedesa k drugim ekipam? V zadnjem času so samo pri Red Bullu od Mercedesa zvabili skoraj 50 sodelavcev, s čemer je Mercedes ekipa, ki je izgubila daleč največ strokovnjakov.
In kljub tem kritičnim besedam pri Mercedesu vztrajajo, da koncept dirkalnika ni slab. Njegova značilnost je, da je skoraj brez stranic na boku, zato pa je drugače oblikovano in vpeto dno. To pa povzroča ogromno težav z delfinjenjem. Kar po svoje ni nič narobe, saj poskakuje tudi Ferrarijev dirkalnik. A s to razliko, da vsa štiri kolesa pri Ferrariju vseeno ostajajo v stiku s podlago, pri Mercedesu pa ne. Zato skušajo težave reševati z nekoliko dvignjenim podvozjem, kar posledično prinese nižjo končno hitrost na ravninah.
Pozibavanje pa ni krivo za počasnejšo vožnjo ampak povzroča dirkačema tudi druge težave. Posebej Georgu Russllu, ki se je po dirki v Imoli pritoževal nad bolečinami v prsnem košu in hrbtu. »Ko dirkalnik močno poskakuje, mi skoraj vzame dih. Po dirki me je bolelo celotno telo, zdi se mi, da je pozibavanje iz dirke v dirko bolj ekstremno.«
A zakaj je bil v Imoli Russell s četrtim mestom vseeno toliko hitrejši kot Hamilton, ki je končal kot trinajsti? Na eni strani se je Russell v preteklosti stalno boril z nekonkurenčno tehniko in je bolj vajen improvizirati, Hamilton pa je bil zaradi boljših dirkalnikov manj prisiljen voziti na vso moč in iskati kompromise. Na drugi strani pa Russllov slog vožnje vseeno bolj ustreza dirkalniku, saj hitreje ogreje gume na delovno temperaturo, kar je tudi ena od šibkih točk W13. Hamilton pa se s tem dirkalnikom ne znajde in je večino dirke na poti z neogretimi gumami in posledično z veliko manj oprijema.
Nekdanji prvak Mika Hakkinen pa tudi že ugiba, če ni Hamilton že prišel v fazo, ko se bo začel ozirati po drugih ekipah. »To je povsem naraven efekt dirkača, ki je navajen zmagovati. Tudi če zatrjuje, da je zvest Mercedesu, se nekje v možganih kar sama pojavi misel, ali ne bi bilo bolje zamenjati ekipo. Drugo vprašanje pa je, katera ekipa bi bila pripravljena to storiti.« Je torej Hamilton že prešel vrhunec kariere in se bo zdaj vedno težje boril z mladimi in uspeha željnimi tekmeci?