Formula 1: pomahali so v slovo, še preden so vstopili

Znamka Porsche je iskala način, kako v letu 2026 vstopiti v formulo 1, a so si po neuspešnem iskanju partnerja premislili in prekinili načrte. Že sam pristop je na začetku namigoval na precej »ohlapno« voljo znamenite tovarne iz Stuttgarta.

Porsche je sicer pomemben del zgodovine formule 1, in z novimi pravili (ki predvidevajo ukinitev sistema MGU-H ter uporabo sintetičnih goriv), ki bodo stopila v veljavo leta 2026, so jim odprli vrata za ponoven vstop v elitni dirkaški šport. A očitno so se pri Porscheju na eni strani projekta lotili tako bolj »na silo«, na drugi pa so kar malce arogantno pričakovali, da se jim bodo odprla vsa vrata. In se jim niso, zato so zdaj pokopali načrte o formuli 1 in se bodo najverjetneje bolj osredotočili na formulo E ali dirke v okviru serije Le Mans.

Že sam pristop k iskanju partnerjev je bil precej zmeden. Na veliko presenečenje so bili v resnih pogovorih z Red Bullom, a z njimi niso našli skupnega jezika. »Na tak način, kot so si to predstavljali pri Porscheju, Red Bull ne more delovati. Na vsakem sestanku so bili prisotni drugi njihovi sogovorniki in vedno več jih je bilo. Linija odločanja je postajala vedno daljša in tako naša ekipa ne deluje. V formuli 1 se moraš včasih pač hitro obrniti,« so po propadlih pogajanjih govorili pri Red Bullu.   

Poleg tega so bili pri Porscheju tudi precej zahtevni glede lastništva v skupnem projektu, na kar rdeči biki nikakor niso hoteli pristati, poleg tega pa so bili tudi pri postavljanju celotne strukture za prihodnje projekte precej okorni in so delovali le s pol moči. 

K odločitvi, da se ne bodo priključili formuli 1, je najverjetneje veliko pripomoglo tudi dejstvo, da se bo leta 2026 formuli 1 priključila še ena koncernska znamka Audi (ta ima sedaj v lasti 25 odstotkov ekipe Sauber, v prihodnje pa bo postala vsaj 75-odsotna lastnica), kar pomeni, da bi iz istega koncerna morali za celotni projekt nameniti dvakrat toliko denarja, poleg tega pa bi si znamki konkurirali. Kajti tako Audi kot Porsche sta želela delovati povsem ločeno in vsaka s svojo ekipo in konceptom.

Porsche je po propadlih pogajanjih z Red Bullom iskal drugo ekipo, med drugim so navezali stike tudi z McLarnom, a do skupnega jezika nikoli niso prišli, saj so tudi pri njih želeli prevzeti večinsko lastništvo. Po vseh predvidevanjih je sedaj projekt formule 1 pri Porscheju zamrznjen za vsaj naslednjih deset let, če ne celo več, ker se tovarna še ni niti začela resno ukvarjati s pripravami za razvoj novega pogonskega sklopa za leto 2026. 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja