Formula 1 – s čim je šef FIA Bin Sulajem spet razjezil šefe formule 1?

Nekdanji dirkač in zdajšnji predsednik FIA Mohamed bin Sulajem je znan po tem, da nima dlake na jeziku. Ena od njegovih nalog je, da pomete stvari v formuli 1, a pri tem naleti vedno znova na nasprotovanja. Zdaj se je zataknil s šefi formule 1, ki mu očitajo »prekoračitev kompetenc«. A začelo se je povsem drugje.

Kot prava mala bomba je v formuli 1 odjeknila novica Bloomberga, ki je pred nekaj dnevi objavil, da naj bi se Savdskoarabski državni sklad zanimal za prevzem formule 1 od sedanjega lastnika Liberty Media. Bolj kot to je bil zanimiv znesek, ki so ga Savdijci ponujali: reci in piši 18,5 milijarde evrov.

Liberty Media je to ponudbo zavrnil, ker da sploh ne nameravajo prodajati pravic oziroma da niso niti iskali kupca ter da so Savdijci sami od sebe poslali ponudbo. Na to se je odzval predsednik FIA Mohamed bin Sulajem.

»S tako velikim prevzemom pravic bi to pomenilo tudi višje cene vstopnic za gledalce. Kupec bi moral vloženi denar nekje ponovno zaslužiti. Novi lastnik pa bi moral narediti veliko več kot le kupiti pravice. Kupec bi moral priti z dodelanim načrtom, kaj bi novo lastništvo lahko prineslo dobrega formuli 1. Poleg tega precej dvomim o omenjenem znesku, mislim, da je odločno pretiran,« je zapisal bin Sulajem.

In tako naletel na jezo pri ekipah oziroma pri šefih formule 1, ki menijo, da je šel predsednik FIA predaleč v svojimi izjavami oziroma da je prekoračil svoje pristojnosti. Po njihovem se predsednik FIA nima pravice vmešavati v komercialne zadeve formule 1. Že leta 2000 je takratni vodja FIA in takratni lastniki formule 1 podpisali dogovor, da se lahko FIA ukvarja le s pravilniki, ne pa tudi s komercialnimi pravicami. »Če bi izjave odgovornih pri FIA kakor koli škodovale komercialnim interesom lastnikov, lahko za to odgovarjajo. Zato smo mnenja, da so šli komentarji predsednika FIA daleč preko njegovih kompetenc,« so zapisali odgovorni.

In tako povsem iz pozornosti izrinili dejstvo, da so jim potencialni kupci ponudili vrtoglavo vsoto, ki bi jih v prihodnje lahko tudi premamila. Dejstvo pa je, da so potencialni kupci na tak znesek prišli tudi zaradi vedno večje priljubljenosti tega športa pri gledalcih.  

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"