Formula 1: saj ni res, pa je (piše: Andraž Zupančič)

Max Verstappen je z zmago na dirki za VN Nizozemske v Zandvoortu pred domačimi navijači slavil svojo deseto letos in trideseto v karieri. Z najhitrejšim krogom si je pripeljal še dodatno točko in s tem zabil nov žebelj v Ferrarijevo krsto. Rdeči iz Maranella so si spet privoščili nekaj napak. Pri Mercedesu pa se je Russell na eni strani veselil drugega mesta, a bolj je v oči bodlo dejstvo, da se je iz Hamiltonovega kokpita kar kadilo od jeze.

Formula 1: saj ni res, pa je (piše: Andraž Zupančič) (foto: Red Bull) Red Bull
5. 9. 2022

Kako opisati dirko v Zandvoortu ali začetek druge polovice letošnje sezone z nekaj besedami? Najbolj preprosto bi bilo, če bi rekli, da saj ni res, pa vendarle je. Ni res, s kakšno lahkoto je Verstappen spet zmagal, pa je. Ni res, kaj so si spet privoščili pri Ferrariju. Pa so si. In saj ni res, da je Hamilton spet dirkališče zapustil z dolgim nosom. Pa ga je, in ne samo to. A pojdimo lepo po vrsti.

Max Verstappen zdaj zmaguje z vedno večjo lahkoto in to zagotovo spravlja Ferrari povsem na rob razuma. Nizozemca, ki je lahko hiter na različnih stezah, pa naj bo to Belgija z dolgimi ravninami in hitrimi ovinki, ali Zandvoort z vijuganjem med sipinami, prav nič ne more vreči iz ritma aktualnega svetovnega prvaka. S to zmago je še korak bližje ponovitvi lanskega uspeha. »Priznam, zdaj je veliko lažje, manj živcev in manj stresa je potrebnih, da sem v ospredju. Ni še konec sezone, še zdaleč ne, a kakor nam gre trenutno od rok, smo lahko zadovoljni,« se je pridušal Nizozemec.

Na drugi strani Ferrari dela napako za napako za napako. Skorajda neverjetno je, da si po vseh spodrsljajih in napakah privoščijo vedno znova nove in nove. Kar se je dogajalo na zadnjih dirkah, postaja že naravnost smešno. Ker so to napake, ki ne spadajo v kategorijo »se pač zgodi«, ampak prej v »saj to ne more biti ni res«. Kako si razložiti Sainzev postanek v boksih, kjer so enostavno pozabili še na eno gumo? Da, to se je pri rdečih že dogajalo in očitno se še bo. »O, moj bog,« je bila edina reakcija Carlosa Sainza, ko je sedel v kokpitu v boksih in so se mehaniki okoli njega spogledovali, da nekaj ni v redu.

Za piko na i ga po drugem postanku še spustijo neprevidno nazaj na stezo in si prisluži še dodatnih pet sekund. Kot da bi hoteli, da bo zmagoslavje Maxa Verstappna pred oranžno vojsko še večje in še bolj veselo.

Predvsem slednjih pet sekund kazni si Sainz, po lastnem mnenju, ni prislužil. »Nisem jaz kriv, če mi je pred dirkalnik skočil McLarnov mehanik in sem moral zavirati, s tem pa mi je Alonso prišel tako blizu. In mislim celo, da je Alonso pretiraval, da se me je namenoma malo dotaknil, da bi dobil kazen,« se je pridušal Sainz. In res, s tem je Alonso pridobil eno mesto, Sainz pa je lahko le vesel, da je bilo dirke končno konec. »Ves konec tedna je bil ena sama zmešnjava, vse je šlo narobe,« je še dodal.

Mattia Binotto je seveda opravičeval zmedo v boksih, ko je dejal, da so morali hitro reagirati, ko so videli pripravljene Mercedesove mehanike: »Takoj smo ju poklicali v bokse, a Sainz je bil že v zadnjem ovinku in enostavno nam je zmanjkalo nekaj časa, da bi se dobro pripravili,« je povedal Italijan. A tudi v takih primerih bi morala imeti ekipa, kot je Ferrari, stvari vedno pripravljene in »pričakovati nepričakovano«. Biti presenečen in se držati za glavo še nikoli ni prineslo možnosti postati svetovni prvak.

Tretji primer pa je vsekakor Mercedes. Če »gospod zanesljivost« George Russell pridno krmari med mogočim in nemogočim, gre Lewis Hamilton v preveliki želji včasih predaleč. Le da to pot ni bil kriv sam, kot recimo v Belgiji, ampak se je pri srebrnih povsem sfižila strategija njegovih postankov v boksih. »Ne morete si misliti, kako sem jezen, da ste mi tako uničili dirko,« je sporočil svoji ekipi. Ta ga je mirila in mu svetovala, naj nadaljnje komentarje raje zadrži zase in da se bodo o vsem pogovorili v miru v pisarni in širšemu krogu ljubiteljev formule 1 ne bo treba poslušati njegovih plejad. Kar je velika škoda, ker bi bilo kaj slišati.

Toto Wolff je sicer potem skušal umiriti žogo in dejal, da so morali poskusiti z drugačno strategijo, ki pa se žal ni izšla. »In potem, ko kaj ne gre prav, smo mi tisti smetnjak, v katerega dirkači zmečejo vse svoje smeti. To moramo včasih pač požreti,« je še povedal. Hamilton se je sicer potem nekaj opravičeval za jezne besede, da pa se ne namerava opravičevati za svojo strast do dirkanja. »Včasih tudi jaz naredim napako, vsi jo, samo v tistem trenutku so bila čustva več kot razgreta,« je povedal.