Formula 1: Sezona dveh protagonistov, ostali so bolj statisti

Sezona formule 1 se je šele dobro začela, a že zdaj je jasno, da bomo gledali izenačeno bitko med Ferrarijem in Red Bullom. Ali natančneje, med Charlesom Leclercom in Maxom Verstappnom.  Kako bi si drugače razlagali trenutno razmerje moči med ekipo iz Maranella in rdečimi biki? Na eni dirki je hitrejši eden, na naslednji drugi. V točkovanju pa si sledita kot senca, a si nobeden od njiju – govorimo seveda o obeh prvih violinah pri posamezni ekipi – še ne more zagotoviti malce bolj udobne prednosti.

Formula 1: Sezona dveh protagonistov, ostali so bolj statisti (foto: Mercedes) Mercedes
9. 5. 2022

Če je še nekaj dirk nazaj kazalo, da je Ferrari uspel narediti malo bolj odločilen preboj, so jim pri Red Bullu takoj vrnili z dvojno mero in dvema zaporednima zmagama Maxa Verstappna. Še več, Leclerc si je do sedaj privoščil eno večjo napako (tisto, ko je v Imoli želel drugo mesto, dobil pa zgolj šesto) in ta ga je močno prizemljila ter mu odprla oči. »Hotel sem preveč, dirkalnika enostavno ne smem gnati preko meja zmožnosti. Moram tudi sam pri sebi urediti misli, takšna napaka se ne bo smela več ponoviti. Zdaj šteje vsaka točka,« je povedal Leclerc. In kako prav ima, letos bodo namreč odločale najmanjše podrobnosti. Samo malo bo ena ekipa zdrsnila iz začrtane smeri, že bo to druga takoj pograbila z obema rokama. Tehnične težave Red Bulla z zanesljivostjo na eni in Leclercov spodrsljaj v Imoli – in že se točkovanje lahko obrne na glavo.

Druga dirkača le še statista

Kajti ob vsem tem oba druga dirkača, Perez pri Red Bullu in Sainz pri Ferrariju, vse bolj prevzemata vlogi pomagača in ne toliko konkurenta. Za Sergia Pereza je sicer že nekaj časa znano, da je lahko hiter, a da se potem nenadoma in brez pravega razloga nekje »izgubi«. Ko že nakaže, da je prišel na približno enako raven kot Verstappen, odpelje dirko, na kateri skorajda nismo mogli zaznati, da je bil na startu. Carlos Sainz pa ima drugačne težave: vse prevečkrat zleti s steze, poškoduje dirkalnik in se potem na dirki muči s prehitevanji ali še čim hujšim. »Ni problem v tem, da bi imel v glavi neko zavoro, da ne morem voziti hitreje. Večja težava je, da me dirkalnik vedno znova preseneti tam, kjer sem že mislil, da ga imam 'naštudiranega'. Takih presenečenj pa seveda nihče ne more kar tako obvladati,« pravi Španec.

Tiste prave izboljšave na dirkalnikih šele dobro prihajajo na vrsto; vsem je letos skupno, da so njihovi štirikolesniki enostavno pretežki. A tudi če so, se kakšna desetinka seveda skriva v teži, večja težava pa je še vedno tako imenovano delfinjenje. S tem poskakovanjem dirkalnika pa se še vedno ubadajo pri Mercedesu, kjer so letošnjo sezono že počasi odpisali. Kar je tudi svojevrstna poživitev dirk, ko se mora sedemkratni svetovni prvak Lewis Hamilton boriti za sedmo ali osmo mesto ali vsaj za drugi del kvalifikacij. Če je kdo letos strmoglavil na trdo podlago realnosti, je to vsekakor on. »Na prvih petih dirkah nismo uspeli dirkalnika narediti prav nič hitrejšega. Na peti dirki smo bili enako hitri kot na prvi dirki sezone. To ni napredek, vmesni čas pa je izgubljen. Čas pa je nekaj, česar trenutno nimamo v izobilju,« je bil kritičen Hamilton in s tem poslal novo kritiko odgovornim v ekipi. Z drugimi besedami: lahko se še tako muči v dirkalniku, nobena rešitev ne pomaga. Zato postaja izjava šefa ekipe Tota Wolfa, češ da je osnovna zasnova dirkalnika dobra, najbolj posrečena šala v paddocku formule 1.

Russell bolj umirjen kot Hamilton

George Russell pa medtem vozi bolj hitro in z manj težavami, s tem pa sporoča Hamiltonu, da mu niti dolga tradicija zmagovanja niti dejstvo, da je Hamilton že dolgo sestavni del ekipe srebrnih, ne pomenita prav nič. Tudi zato je Hamilton vedno bolj živčen in se zapleta v stvari, ob katerih bi bilo bolje, da bi vloženo energijo usmeril kam drugam. Denimo v razvoj dirkalnika ali v prilagajanje svojega sloga vožnje letošnjemu W13.

Letošnja sezona pa je zaenkrat pokazala še eno: ne glede na odlično rivalstvo med Verstappnom in Leclercom, ki še ni preraslo v kaj bolj ostrega, so vse ostale ekipe obsojene na vlogo statistov in pobiralcev drobtinic. Nova pravila so sicer v ospredje potisnila ekipe, ki jih nismo vajeni tako visoko. Alfa Romeo ali Haas, na primer. Po drugi strani pa so uspehov bolj vajene ekipe ekipe zdrsnile kakšno mesto nižje. Da, govora je o Alpha Tauriju ali McLarnu. Če pri prvih luči na koncu predora ni videti, se vsaj oranžna ekipa lahko nadeja boljšega nadaljevanja sezone. A tudi ta ne bo prišel sam od sebe, da pa bi na dobro uvrstitev lahko upali le ob smoli drugih, je veliko premalo za ekipo njihovega kova.

Hamiltonov nakit in Vettlove spodnjice

Pravila FIA naj bi veljala za vse enako. A v primeru nošenja nakita je šel Hamilton spet korak dlje. Kot »dežurni protestnik« je prišel na tiskovno konferenco s tremi ročnimi urami in petimi prstani. »Nekatere moje piercinge je skoraj nemogoče odstraniti. Ne vem, zakaj se toliko ubadajo s tem, to je že otročje,« je dejal, ko so mu pri FIA dali dve dirki časa, da si uredi vse te dodatke na telesu. Sebastian Vettel pa je na opozorilo FIA o obveznem nošenju ognjevarnega spodnjega perila spodnjice protestno oblekel nad dirkaški kombinezon. Da, s takimi stvarmi se trenutno ukvarjata nekdanja večkratna prvaka, čeprav imajo pri FIA zelo logično varnostno razlago, zakaj so ta pravila v veljavi. Kdo ve, mogoče bosta oba dirkača kmalu pod vprašaj postavila tudi nošenje čelad.