Dirkališče v Monzi bo letos slavilo sto let. Zato se bodo v okviru 88. dirke za VN Italije na tej stezi Italijani na tak ali drugačen način spomnili častitljive obletnice. Ferrari bo na primer ob 75-letnici delovanja znamke in okrogli obletnici Monze na domači dirki nastopil z delno rumeno obarvanim dirkalnikom, oba dirkača pa bosta oblečena v rumena kombinezona in bosta nosila rumeni čeladi.
Pri ekipi iz Maranella pravijo, da je rumena »njihova druga rdeča barva« in da je del grba Ferrarija od njegovega nastanka.
Poleg Silverstona in Monaka spada Monza v prestižni klub »zibelk« dirkaškega športa, kjer se je zgodba začela 10. septembra leta 1922. Danes je Monza tretje najstarejše dirkališče na svetu, ki je še vedno v uporabi, a tudi najstarejše v uporabi v Evropi.
Leta 1922 je na dirki zmagal Pietro Bordino, ki je sedel v 6-valjnem dirkalniku Fiat 804. Dvolitrski motor je zmogel za takratni čas skoraj presenetljivih 95 konjičev, motorju pa so posebej za dirko moč povečali na 82 kilovatov (112 KM) in je Bordinu omogočal vožnjo do 170 kilometrov na uro.
Zaradi teže 650 kilogramov je bilo težko nadzorovati vso to moč motorja, kar pa Italijana ni oviralo, da v skoraj šest ur dolgi preizkušnji ne bi ugnal konkurence. Na drugem mestu je z nekaj minutami zaostanka končal Felice Nazzaro. Kot zanimivost omenimo, da je na dirki peto mesto, čeprav seveda uradno zaradi odstopa s tehničnimi težavami ni bil uvrščen, osvojil Alfieri Maserati, eden od bratov Maserati in soustanovitelj te avtomobilske znamke.
V cilj so leta 1922 prišli le trije dirkači, na startu pa jih je bilo le osem. Ekipa Austro-Daimler s tremi dirkači se je po smrtni nesreči Gregorja Kuhna na treningu umaknila z dirke. Eden od teh treh dirkačev je bil tudi Alfred Neubauer, kasnejši karizmatični vodja Mercedesovega dirkaškega pogona.
Pietro Bordino se je leta 1928 smrtno ponesrečil na dirki v Alessandriji, ko je trčil v psa na cesti in se skupaj z mehanikom prevrnil s steze v potok ob cesti ter utonil.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del