Nekoč je bil dirkač v formuli 1, zmagal je na treh dirkah, vozil za Arrows, Benetton, Williams, Ligier in Jordan. Potem je zaradi nekaj drugih dirkačev obrnil povsem nov list v svoji karieri. In da, danes je Thierry Boutsen milijonar.
Kariera Thierryja Boutsena je bila zelo toplo-hladna. Znal je odpeljati odlično dirko, na drugih spet je bil zelo povprečen. Nikoli ni izžareval kakšne posebne karizme in med ljubitelji formule 1 nikoli ni užival pravega zvezdniškega statusa, a je s svojo umirjenostjo in skromnostjo znal prepričati predvsem tekmece.
V formuli 1 je danes 65-letni Boutsen odpeljal 164 dirk, trikrat je zmagal in petnajstkrat stal na zmagovalnih stopničkah. A po desetih letih dirkanja v formuli 1 in po dirkaški upokojitvi leta 1993 se je njegovo zares uspešno življenje šele začelo. Še danes pa priznava, da mu je formula 1 in dirkaški šport na splošno odprl ogromno vrat.
»Do svojega 18. leta nisem niti vedel, da obstajajo zasebna letala. Družinski prijatelj je bil izvršni direktor v podjetju Abelag, ki je delovalo na področju zasebnega letalstva in ta me je povabil, da sem šel k njim delat kot pomočnik mehanikom. Užival sem v vsaki minuti dela, tehnika me je tako ali ta vedno zanimala, ampak to je bilo zame nekaj povsem novega,« se danes spominja Belgijec, ki ga je z dirkanjem »zastrupila« ravno letalska tehnika. Zares je začel namreč dirkati šele dve leti po tem srečanju z letali.
»Najbolj pa se spomnim, da so me enkrat povabili, naj bom s pilotoma na testnem poletu po servisu letala. Takrat sem sam sebi obljubil, da če bom imel nekoč dovolj denarja, si bom kupil letalo in ga bom tudi sam pilotiral.«
Na to je moral sicer potem počakati 12 let, a na koncu mu je uspelo. »Kot dirkač formule 1 sem s svojim letalom sam letel z dirke na dirko ali na sponzorske dogodke. Nikoli pa nisem nameraval aktivno delovati v tem poslu, kaj šele, da bi ustanovil lastno podjetje. Po koncu dirkaške kariere sem se malce iskal, delal sem vse mogoče, a nič me zares ni veselilo. Potem pa se je leta 1997 vse spremenilo, in to zaradi Heinza-Haralda Frentzna.«
Ta mu je omenil, da bi rad kupil natanko tako letalo, kot ga je imel takrat Boutsen, a ni niti vedel, kje naj ga kupi, kako naj uredi vso dokumentacijo in podobno. »Pa sem to storil zanj in on je bil moja prva prava stranka,« se danes spominja Boutsen.
Takoj za Frentznom se je na vratih pojavil Keke Rosberg, da je od Frentzna slišal, kako sem mu našel letalo in uredil vse potrebno. No, tudi on je hotel takšno letalo kot Frentzen. Potem je moral poiskati in urediti nakup letala za Miko Hakkinena, kmalu pa ga je poklical Michael Schumacher, ki je takrat želel prodati svojega Challengerja.
V zelo kratkem času je takrat opravil deset poslov in vse za dirkače ali ekipe in takrat je zares začutil, da bi se iz tega lahko razvilo nekaj večjega. »Jaz sem užival, nabiral sem nove kontakte, spoznaval različne ljudi, formula 1 in dirkači so mi odpirali nova vrata, vsi pa so bili zelo zadovoljni z mojim delom. Zato sva z ženo Danielo ustanovila Boutsen Aviation. Ona je bila odgovorna za trženje in predstavitve, jaz za bolj poslovni del. Leta 2000 sva zaposlila našega prvega sodelavca, Dominiqua Trinqueta, ki je še danes v podjetju in je naš predsednik. Vsega skupaj imamo devet zaposlenih v Monaku, predstavnike pa imamo v Indiji, Rusiji, severni Evropi, vzhodni Evropi in Švici.«
Do sedaj so prodali 385 letal, Boutsen pa pravi, da vsak uspešen posel proslavijo kot zmago na dirki formule 1, kot ekipa. »Vsi delamo za en cilj in dajemo sto odstotkov sovjih sposobnosti, velikokrat pa še celo malce več,« v smehu pove Boutsen: »zdaj komaj čakamo na štiristoto letalo.«
Trenutno imajo »na zalogi« 16 letal, prodajajo pa vse vrste poslovnih letal, 70 do 80 odstotkov pa so letala, ki so sposobna leteli preko Atlantika kot so Challengerji, Gulfstreami, Falconi … »Letala, ki lahko letijo iz Nice v Los Angeles. Ta letala so stala od 20 do 35 milijonov dolarjev, danes jih je možno dobiti že za 15 ali 25 milijonov. Ponudba na trg je velika, med covidom se je veliko poslovnežev skušalo znebiti letal, ker jih niso potrebovali. Letalo je namreč draga igrača, draga za nakup, še dražja za vzdrževanje. Če vam stoji v hangarju pol leta, potem to res nima smisla.«
Zato letala niso edini njegov posel, podjetje so dejansko razširili z nekaj dodatnimi dejavnostmi in podpodjetji, kot je Boutsen Design. Upravlja ga žena Daniela, ki skrbi za notranjo ureditev letal, superjaht ali stanovanjskih vil po željah kupcev ali lastnikov.
Preberite še:
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu