Formula 1 ubežala katastrofi, najbolj se je na koncu smejalo Carlosu Sainzu

VN Velike Britanije, deseta dirka letošnje sezone formule 1, je minila v znamenju številnih preobratov in hudi nesreči Džoua Guandžuja (Alfa Romeo). Na srečo jo je Kitajec dobro odnesel, glavna favorita Max Verstappen in Charles Leclerc pa sta se to pot morala zadovoljiti z bolj borno bero točk.

Formula 1 ubežala katastrofi, najbolj se je na koncu smejalo Carlosu Sainzu (foto: Red Bull) Red Bull
3. 7. 2022

Že na prostih treningih se je kazalo, da je nekaj sprememb pri Mercedesu in značilnosti legendarne steze v Silverstonu malce spremenilo razmerja moči na eni strani v korist Ferrarija in na drugi Mercedesa. A Red Bull je ostajal vseskozi zelo nevaren. Na koncu pa so se veselili rezultatov dirkači, ki jim tega ne bi pripisali »na prvo žogo«.

Zapletlo se je na startu, ko sta trčila Pierre Gasly in George Russell, pri čemer je Britanec od strani dobesedno torpediral Džoua v Alfi Romeo. Kitajca je obrnilo na glavo in je za narobe obrnjenim dirkalnikom zdrsel s steze ter se tik pred zaščitno ogrado toliko vkopal v pesek, da je njegov dirkalnik dvignilo v zrak in je dobesedno preletel zid ter končal zagozden v prostoru med zaščitnimi gumami in žičnato ogrado. Na srečo pri tem nihče ni bil poškodovan, ne dirkač in ne gledalci, čeprav so dolgo časa potrebovali, da so nič krivega Kitajca uspeli izvleči in te pasti.

Za njim se je na stezi dogajalo pravo množično trčenje, ki so ga nekateri prestali bolje, drugi manj. Kakor koli že, po eni uro premora se je dirka le nadaljevala in sprva je kazalo, da ima Max Verstappen vsi niti dirke v svojih rokah. »Nekaj je narobe z dirkalnikom, zadek je zelo nemiren,« pa je bilo Nizozemčevo sporočilo , ki ga v Red Bullu niso želeli slišati. Do konca dirke se je Verstappen nato boril z neubogljivim (in delno poškodovanim) dirkalnikom in višje od sedmega mesta ni mogel zlesti.

Charles Leclerc si je privoščil napako in si pri prehitevanju Sergia Pereza poškodoval sprednje krilce, ki ga je nato oviralo vse do konca dirke, in ga tudi stalo uvrstitve med najboljše tri. Monačan je dirko končal sicer kot četrti, a izpustil lepo priložnost, da še bolj zmanjša zaostanek za Verstappnom v skupnem seštevku.

Izredno hiter je bil Lewis Hamilton, ki je uprizoril svojo najboljšo dirko letos, a je na koncu moral priznati premoč tudi Sergiu Perezu. Mehičanu je, potem ko je dirko zaradi menjave sprednjega krilca dejansko začel kot zadnji, najbolj pomagal varnostni avtomobil. Ta je prišel na stezo, ker je Esteban Ocon nespretno parkiral pokvarjeni Alpine ravno na koncu startno-ciljne ravnine. A večja drama se je odvijala nekaj krogov pred tem. Ferrari je zahteval od takrat drugo uvrščenega Sainza da naj spusti Leclerca malce bolj v ospredje, kar je Španec zavrnil. In imel je prav, z lahkoto je potem opravil s tekmeci in po 150 dirkah v formuli 1 prvič tudi zmagal. »Sem brez besed, to je nekaj neverjetnega. Prvo dirko slaviti s Ferrarijem in v Silverstonu, to so sanje. In ravno tukaj sem v takratni formuli BMW prvič v karieri v enosedem dirkalniku pred dobrimi dvanajstimi leti uspel zmagati,« je povedal Sainz.

Sergio Perez tudi ni mogel skrivati zadovoljstva: »Prvi del dirke je bil težak, a nisem popuščal. Na koncu mi je ogromno pomagal varnostni avtomobil, a nekaj srče je tudi treba imeti.«

Lewis Hamilton pa je s tretji mestom razveselil prepolne tribune navijačev: »Žal se na koncu ni izšlo za zmago, a že s Perezom sem imel preveč težav. Hitrost Red Bulla na dolgih ravninah je neverjetna, tukaj moramo še izboljšati dirkalnik. Najbolj pa sem vesel, da jo je po tistem grdem trčenju Džou odnesel brez poškodb

Ob vsem tem pa velja omeniti še enega »zmagovalca« dirke: Micka Schumacherja. Po ostrem boju v zadnjih krogih s Verstappnom je zasedel osmo mesto in si s tem pripeljal prve točke v formuli 1 v karieri.