Formula 1, analiza dirke: zakaj je Hamilton videl, Perez pa ne

Zmagovalec sedemnajste dirke letošnje sezone formule 1 je Sergio Perez (Red Bull), drugo mesto je osvojil Charles Leclerc in tretje Carlos Sainz (oba Ferrari). Tudi naknadna kazen za Pereza ni spremenila vrstnega reda, saj Leclerc v sklepnem delu dirke ni sledil Perezovi hitrosti.

Zaradi močnega dežja so se dirkači na dirko odpravili z enourno zamudo in tudi potem je bilo dogajanja na stezi veliko. Napake dirkačev so se vrstile ena za drugo, ali je prišlo do trčenj ali pa so bili pogoji enostavno prezahtevni za gume za delno mokro stezo. Šele proti koncu dirke so se opogumili in na svoje dirkalnike namestili gume za suho stezo, a tudi s temi ni bilo veliko lažje.

Zadeve so se za Maxa Verstappna, ki je imel že zdaj vsaj teoretične možnosti, da postane prvak, zapletle že v kvalifikacijah. Takrat so se pri Red Bullu ušteli pri količini bencina, zato je moral Nizozemec prekiniti hitri krog, kar je pomenilo, da je dirko začel šele z osmega mesta.

Pri speljevanju na startu je šlo vse narobe: »Ko sem spustil sklopko, sem preklopil v tako imenovani sistem, ki preprečuje motorju, da bi ugasnil. Zato sem skoraj obstal in izgubil nekaj mest, v nadaljevanju pa nisem mogel prehitevati v tako zahtevnih razmerah. Še ko sem poskusil iti mimo Norrisa, sem bil prepozen na zavori. Škoda, nekaj točk je šlo po zlu, a na naslednji dirki je spet nova priložnost, da postanem prvak.«  

In res, razmere na stezi so bile nadvse zahtevne in razplet dirke je narekovalo tudi dejstvo, da bo višje končal tisti dirkač, ki bo napravil manj napak. Z eno izjemo: Sergiom Perezom.

Mehičan jer sicer slavil svojo četrto zmago v karieri in drugo letos, a je moral še nekaj časa po dirki trepetati za najvišjo stopničko. »Ne vem, kaj sem storil narobe. Ni se dobro videlo, zato sem pustil preveč prostora med seboj in varnostnim avtomobilom. A sem z zmago seveda zadovoljen, od starta do cilja sem vozil na polno. Kako zelo naporno je bilo, sem ugotovil šele, ko sem zlezel iz dirkalnika

Perez je namreč med obema fazama za varnostnim avtom zaostal več kot deset dolžin dirkalnika, kar ni dovoljeno, in kazen za tak prekršek znaša pet dodatnih sekund. A čeprav je bil v obeh primerih kriv, so ga kaznovali le za drugi prekršek. Za prvega so mu pogledali skozi prste zaradi slabe vidljivosti in mu izrekli opomin, za drugega pa so ga kaznovali z dodatnimi petimi sekundami.

Pa vendar, Perez se je izgovarjal, da so bili pogoji na stezi težki in je težko držal ustrezno razdaljo, kar je vodstvo dirke upoštevalo kot olajševalno okoliščino. A čudno je, da je vse skupaj bolje ocenil Lewis Hamilton, ki je bil še nekaj dirkalnikov za njim in bi moral imeti temu primerno slabšo vidljivost in še več dela z dirkalnikom, a je vseeno lahko takoj opozoril svojo ekipo na Perezovo napako.

Kakor koli že, Charles Leclerc je to pot spet slabo opravil svojo nalogo. Bil je celo v položaju, ko bi lahko prehitel Pereza za zmago, a mu ni uspelo. Še več, kljub opozorilu ekipe, da naj zaostanek za Mehičanom zmanjša na manj kot pet sekund (zaradi takrat grozeče kazni), mu ni uspelo.

»Slabo sem startal, kolesi sta se preveč zavrteli v prazno in ko sem enkrat padel za Pereza, ga je bilo skoraj nemogoče prehiteti. Kasnejša napaka pa me je stala preveč, gume so bile zelo obrabljene in tudi sicer sem bil na koncu z močmi,« je priznal Monačan.

Tretje mesto je šlo Sainzu, ki je dirko zelo povprečno odpeljal in bil pod stalnim pritiskom tekmecev. Na njegovo srečo pogoji na stezi niso omogočali prelahkega prehitevanja, saj je bil asfalt neverjetno spolzek, idealna linija pa se nikakor ni hotela posušiti.

Zato so te pogoje s pridom izkoristili pri McLarnu in Astonu Martinu, saj so njuni dirkači prišli do novih točk, z daljšim nosom pa so Singapur zapustili pri Mercedesu. George Russell, ki je dirko začel iz boksov zaradi menjave motorja, je bil poskusni zajček za Hamiltona in se vmes na delno mokri stezi močno mučil z gumami za suho stezo, Hamilton pa je bil nespreten pri prehitevanju in polomil sprednje krilce. To ga je vrglo nekaj mest nazaj in na koncu je bil lahko vesel, da je osvojil vsaj dve novi točki. Za Georgea Russlla, ki je dirko končal kot štirinajsti, je to druga dirka v sezoni, ki je ni končal med najboljšimi petimi (na dirki v Silverstonu je odstopil).

Ob Perezovi zmagi je za nekaj zanimivih dejstev bogatejša tudi statistika formule 1. Sergio Perez je prvi dirkač, ki je zmagal v Singapurju (od leta 2008, ko je na sporedu ta dirka) po startu s sodega mesta. Začel jo je kot drugi. To je bila tudi prva zmaga za Red Bull po letu 2013, ko je tam slavil Sebastian Vettel. Perez je tudi prvi dirkač, ki je v isti sezoni uspel zmagati na mestni stezi tako v Monaku kot v Singapurju od Vettlovega uspeha leta 2011. Ker je Mehičan dejansko vodil od starta do cilja, je postal 58. dirkač formule 1 s tako zmago, 57. je po letošnji zmagi na začetku sezone v Avstraliji postal Charles Leclerc.

Pri Red Bullu so jo torej to pot odnesli z enim modrim očesom, a so vsaj preprečili zmago Ferrariju, Max Verstappen pa bo moral počakati na novo priložnost, da bi tudi letos postal prvak. Ta se mu bo ponudila čez teden dni v Suzuki na Japonskem.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja