Reli Nova Zelandija: dobili smo najmlajšega svetovnega prvaka!

Sicer je svetovna motošportna javnost to po tihem pričakovala, toda Kalle Rovanpera je s suvereno zmago na najlepši možni način postal najmlajši svetovni prvak v zgodovini svetovnega prvenstva v reliju (WRC).

Reli Nova Zelandija: dobili smo najmlajšega svetovnega prvaka! (foto: Red Bull Media Pool) Red Bull Media Pool
2. 10. 2022

Le dan potem, ko je finski čudežni deček relija dopolnil 22 let, je sam sebi podaril darilo, ki si ga je želel od trenutka, ko je prvič sedel v dirkalni avtomobil (mimogrede - to je bilo pri osmih letih). Postal je svetovni prvak, dve dirki pred koncem.

In to ne s preračunljivo vožnjo in seštevanjem točk, ampak s suvereno zmago na reliju na Novi Zelandiji, kjer je premagal tudi osemkratnega, do včeraj še aktualnega prvaka Sebastiena Ogierja. In tako tudi simbolično končal dolgo uspešno (aktivno) pot francoskega serijskega prvaka, ki je bil med prvimi z glasnimi besedami hvale za mladega finskega junaka.

Njegova zmaga in naslov sta še toliko bolj pomembna, ker je minilo kar 20 let, odkar je s tem športom obsedena finska nacija dobila zadnjega prvaka - to je bil seveda nepozabni Marcus Gronholm. Rovanpera je tako z 22 leti in enim dnem postal (daleč) najmlajši svetovni prvak v WRC. Do njegovega naslova je bil to namreč legendarni Škot Colin McRae, ki je bil star 27 let (in 109 dni).

Drama v razredu Rally1

Da je bil Rovanpera res blizu naslovu, je bilo slutiti že pred relijem, čeravno je imel edini pretendent za naslov Ott Tanak (prvak iz leta 2019) kar malo zanosa po odličnih rezultatih v zadnjem delu sezone, ko je z dvema zmagama in enim drugim mestom prednost Finca stopil na skoraj polovico.

Toda konfiguracija širokih cest, tekočih zavojev in gladkega makadama je bila pač pisana na kožo Fincu. Svoje je dodal še dež, ki je pomanjkljivost štarta pred vsemi dodobra izničil. Že v soboto je Rovanpera z nekaj odličnimi časi prevzel vodstvo. Potem ko se je v petek prebijal v ospredje.

Nekoliko mu je šlo na roko tudi dejstvo, da je bil Tanak povsem nezadovoljen z nastavitvijo svojega Hyundaia, da je Neuville izgubil tretjo prestavo (oba sta dobila tudi nekaj časovne kazni za preveč intenzivno hibridno podporo). Tokrat spet hitri Evans je bil preveč pogumen v enem od zaprtih desni zavojev in je tako poškodoval svojo Toyoto, da je moral potem odstopiti.

No, Gus Greensmith pa je po odličnem štartu precenil enega od hitrih levih zavojev, zdrsnil s ceste in povsem razbil svojo Pumo, da so morali preizkušnjo št. 10 celo prekiniti. Manj dramatično jo je skupil Breen, ki je že v petek 'parkiral' pod cesto (spet) na istem mestu kot McRae pred 10 leti. Tudi prvak Ogier tokrat ni bil kos razpoloženemu in uspeha lačnemu mladeniču, saj je po nekaj odličnih časih odtrgal spojler na Yarisu, poleg tega pa v soboto dobil še 10 sekund kazni za prepozen vstop v časovno kontrolo.

Na reliju, ki je doživel svojo ponovitev po kar 10 letih, je štartalo le 28 dirkalnikov. In čeprav ceste niso tako zahtevne in uničene kot v Grčiji, je bil pogrom med udeleženci skupine Rally1 zaradi spreminjajočih se pogojev, nalivov in različnega oprijema tako velik, da je šesto mesto dosegel povratnik v WRC Hayden Paddon, ki je svoji edini zmagi v najvišjem razredu zdaj dodal še zmago v nižji kategoriji WRC2.

Najmlajši prvak je hitro odrasel

Dve dirki pred koncem (Španija in Japonska) je tako Rovanpera s svojim dolgoletnim sovoznikom Jonnejem Haltunenom prišel do tako želenega naslova, ki sta ga tlakovala s kar šestimi zmagami in to na praktično vseh možnih podlagah in v vseh možnih vremenskih razmerah. Kjer je dvojica Rovanpera - Haltunen znala prikazati najbolj impresiven tempo predvsem v najbolj zahtevnih okoliščinah, predvsem v dežju, nalivih, megli ... Zanimivo je tudi, da je kljub svojim relativno skromnim izkušnjam v najvišjem razredu (član ekipe Toyote je od leta 2019) letos Rovanpera naredil izjemno malo napak. Seveda pa je pri tem le treba upoštevati, da je začel s kariero pri desetih, debitiral v svetovnem prvenstvu pri rosnih 17 letih in ključna tri leta preživel pod nadzorom najboljše tovarniške ekipe.

Rezultati, reli Nova Zelandija:
1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2h48m01.4s
2. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +34.6s
3. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +48.5s
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m58.8s
5. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +3m55.3s
6. Hayden Paddon/John Kennard (Hyundai i20 N Rally2) +10m03.7s