Startna lista pete letošnje dirke prvenstva IRC je obetala veliko. Na startu je bilo kar šest različnih dirkalnikov skupine S2000, toda na koncu je na vrhu ostal Peugeot.
Kris Meeke si je pripeljal še tretjo letošnjo zmago na petih dirkah in povečal naskok pred Freddyjem Loixom, ki zdaj v skupnem seštevku zaostaja za šest točk, pa čeprav je Belgijec računal, da bo na domači dirki ujel Britanca.
Loix je začel dobro, prišel v vodstvo in prednost uspešno branil ves prvi dan, čeprav sta z Meekom vozila zelo na tesno. Za njima je malce zaostajal najboljši voznik Škode Jan Kopecky, ki je dokazoval, da je Fabia že dosegla raven doslej nepremagljivega 207.
Slabše je šlo Protonu ? Guy Wilks je imel že prvi dan prvega nastopa Satrie Neo v prvenstvu IRC nekaj tehničnih težav (največ jih je bilo s hlajenjem dirkalnika), na predzadnji preizkušnji dneva pa je po nesreči tudi odstopil. Patrick Snijers, še ena lokalna legenda, ki je sedel za volanom Pola S2000, pa je imel najprej težave z elektroniko (motor se je vrtel le do 6.500 namesto do 8.500 vrtljajev), potem s podvozjem, delal pa je tudi vozniške napake.
Priložnost za dobro uvrstitev sta zapravila tudi lanski prvak Nicholas Voullioz, ki se je zavrtel v hitrem ovinku in dodobra obtolkel Dvestosedmico, in Francois Duval, ki je Fabio parkiral v jarek kmalu po startu.
V boju za vrh sta se tako drugi dan merila le še Meeke in Loix. Zadnji je kmalu začel izgubljati vodstvo, Kopecky pa je imel na etapi ker nekaj sreče ? v vrata se mu je zaletel nepreviden motorist, a ker poškodovanih ni bilo, je dirko lahko nadaljeval (v nasprotju z Voulliozom, ki je dopoldne drugega dne svojega 207 dokončno parkiral v jarek).
Na 12. od 16 hitrostih preizkušenj je Loix zdrsnil na drugo mesto v skupni razvrstitvi, na 13. pa ni imel sreče, saj je prebil gumo in izgubil skoraj dve minuti ter tako zdrsnil na četrto mesto, za Kopeckyja in Hanninena (ta je bil sicer večino dirke bolj kot ne neopazen in v nenehnem boju z najhitrejšim Fiatovim voznikom Bassom).
Loix je na zadnjih HP napadel na vso moč, prav na zadnji, tj. najdaljši HP, pa mu je uspelo prehiteti Hanninena in si privoziti stopničke.
Najhitrejši voznik 'klasične' skupine N je bil hitri Belgijec Jasper van den Heuvel z Mitsubishijem Evo X, najhitrejši spredaj gnani avto pa je bil Citroën C2 R2 Max domačina Burtona ? ta je bil, zanimivo, hitrejši od Marcela Peipersa s Hondinim Civicom R3.
So pa bili pri Hondi zadovoljni s prvim resnim nastopom Civicov v prvenstvu IRC. Vsi avtomobili so bili sicer v zasebnih rokah, a pripravljeni v JAS Sportu. Izkazalo se je, da so zanesljivi, z nekaj več motorne moči pa bi bili še hitrejši.
Razmerja na vrhu prvenstva IRC ostajajo enaka ? Peugeot je še vedno avto, ki ga je treba imeti za zmago, Punto je še vedno prepočasen za boljše rezultate, preostali (Opel, VW in Proton) pa so še premalo razviti (predvsem pa imajo premalo tovarniške podpore), da bi bili resni tekmeci.
In Škoda? Pozna se, da moštvo testira in trenira, kjer se le da ? tako na dirkah prvenstva WRC kot na lokalnih evropskih dirkah. Fabia je zdaj še malce za 207, toda že na prihodnji dirki (Rusija, od 9. do 11. julija) bo lahko drugače.
Rezultati IRC Rally Ypres (Belgija)
1. Meeke/Nagle (Peugeot 207 S2000) 2.32:16, 3
2. Kopecky/Stary (Škoda Fabia S2000) +20, 4
3. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) +1:40, 5
4. Tsjoen/Chevaillier (Peugeot 207 S2000) +2:35, 3
5. Hanninen/Markkula (Škoda Fabia S2000) +3:35, 1
6. Schammel/Jamoul (Peugeot 207 S2000) +4:06, 4
15. Burton/Louette (Citroën C2 R2 Max) +14:33, 1*
*Zmagovalec med dvopogonskimi dirkalniki
Dušan Lukič, foto: IRC
Novo na Metroplay: "Dezinformacije so povsod" | N1 podkast s Suzano Lovec