Slovenski dirkaški up ugnal vso italijansko konkurenco. Kako pa naprej?

13. 11. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Boštjan Avbelj in Damijan Andrejka sta z brezhibno predstavo na zadnjem reliju italijanskega prvenstva IRC postala letošnja prvaka in postavila enega največjih mednarodnih uspehov avtomobilskega športa v Sloveniji.

Odločilni reli sezone je potekal v okolici mestnega Bassano del Grappa, kjer so se na štart postavili letos najhitrejši trije vozniki v italijanskem prvenstvu IRC. Poleg Boštjana Avblja sta bila to še Luca Rossetti in Andrea Nucita (vsi Škoda Fabia Rally2), ki se niso dali kaj dosti motiti z gostovanjem neobremenjenega Nikolaja Grjazina (Škoda Fabia Rally2) in njegovimi najhitrejšimi časi. Medtem ko je imel Nucita le še teoretične možnosti, je bil dvoboj med Avbljem in Rossettijem zelo odprt.

Zaradi koeficienta 1,5 je bilo na voljo še veliko točk in z dobro predstavo bi se nekdanji večkratni evropski prvak lahko zavihtel pred Slovenca. Toda tudi tokrat Rossetti ni imel odgovora na Avbljev bliskoviti začetek, saj je že v uvodnih kilometrih začel odločno in pobegnil obema Italijanoma. Nucita ga je v zaključku relija neuspešno lovil in za Avbljem zaostal 5,7 sekunde, Rossetti pa že 34 sekund. Slavje v starem delu mesta se je za slovensko posadko lahko začelo.

»Izjemen rezultat za naju in za celotno ekipo. Odločno sem začel, a vseeno je bilo treba paziti na ustrezno hitrost zaradi razpleta prvenstva. Reli je bil težak, težo rezultatu pa daje tudi dejstvo, da sem ugnal dva odlična in zelo izkušena tekmeca,« je bil odličnega rezultata vesel Avbelj, ki je temelje za naslov prvaka sicer postavil že na predhodnih treh relijih.

Tam je namreč vozil zelo konstantno in letos brez rezultatskih nihanj, svoje predstave pa je uspel celo stopnjevati. Na prvem reliju je bil še za dobri dve sekundi prepočasen za Nucito, predvsem v drugi polovici leta pa je postal neulovljiv za Rossettija. Vsi trije so bili letos prepričljivo najhitrejši vozniki prvenstva, na posameznih relijih pa so se jim izven razvrstitve IRC pridružila še Grjazin in Mads Ostberg (Citroën C3 Rally2). Vsekakor ustrezna sredina, v kateri je lahko Avbelj kljub letos niti 500 tekmovalnim kilometrom pokazal svoj mednarodni domet.

Medtem ko se lahko zgodi, da bo prvenstvo IRC prihodnje leto gostovalo celo na reliju v Novi Gorici, so za Avblja in Andrejko karte pred nadaljevanjem kariere še odprte. Želje so kajpak usmerjene na višjo mednarodno raven, kjer se samodejno ponujajo reliji evropskega prvenstva.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj