Kam v nedeljo? V Idrijo, jasno …

Zaključek državnega prvenstva v reliju spet tradicionalno v Idriji. Je po 20. letih res kaj zelo drugače? Preberite - reli v Idriji danes in pred 20 leti.

Andrej Jereb in Metod Kurent (Seat Ibiza Kit Car) sta zamgala dvanega leta 2001. (foto: Gregor Pavšič) Gregor Pavšič
5. 11. 2021

Z zadnjimi devetimi hitrostnimi preizkušnjami se bo v nedeljo končalo državno prvenstvo v reliju. Na idrijski reli je prijavljenih 80 posadk, nesporni favorit tudi tokrat Rok Turk (Hyundai i20 R5). Idrijci svoj reli organizirajo že od leta 2001 in tudi letos bo v konkurenci nekaj obrazov, ki so sodelovali že na prvem reliju pred dvajsetimi leti.

Na štirinajsto izvedbo relija v Idriji se je prijavilo rekordnih 80 posadk, kar v nedeljo obeta atraktiven zaključek letošnjega državnega prvenstva. Organizatorji so pripravili tri hitrostne preizkušnje, med temi tudi povsem nove, ki jih bodo posadke vozile po trikrat. Tako množičnega relija v Idriji še ni bilo.

V skupni razvrstitvi sta sicer absolutna favorita državna prvaka Rok Turk in Vili Ošlaj (Hyundai i20 R5). Iz tekmovalnega vidika bosta v ospredju odločitvi v Divizijah 2 in 1 za naslova državnega prvaka. V drugi diviziji potrebuje Marko Grossi (Peugeot 208 Rally4) le še eno točko oziroma vsaj petnajsto mesto, v prvi diviziji je precej bolj tesno. Vodilnega Luko Brusa (Renault Clio Rally5) in Nejca Mraka (Suzuki Swift) loči le osem točk. Brusu drugo mesto zadošča za naslov prvaka, ki ga sicer iz lanske sezone brani prav Mrak.

Nekoč tudi reli Saturnus, od leta 2001 samostojni reli

Idrija je sicer že leta 1985 gostila hitrostne preizkušnje takratnega relija Saturnus in od takrat se lahko pohvali z najdaljšo, 47 kilometrov dolgo hitrostno preizkušnjo v slovenskem reliju. V devetdesetih je najprej sprejela delno in celotno izvedbo relija Saturnus, leta 2001 pa so domači organizatorji prvič izpeljali samostojni reli. Ta je potekal konec aprila leta 2001 in je začel prvo polno domačo sezono pod okriljem Zveze za avtošport AŠ2005.

Takrat je bilo na prvem idrijskem reliju na štartu 31 posadk, v cilj je pripeljalo 19 posadk. Zmago je slavila posadka Jereb-Kurent (Seat Ibiza Kit Car) in sicer s prednostjo 55 sekund pred domačima favoritoma Peljhanom in Kacinom (VW Golf IV Kit Car). Tretja sta bila Klemenčič in Zevnik (Mitsubishi Lancer EVO6).

Še vedno v konkurenci mnogi isti obrazi

Tudi dvajset let pozneje konec tedna v Idriji pričakujemo nekatere akterje, ki so bili v konkurenci tega relija tudi pred 20 leti. Takrat sta volan vrtela Darko Peljhan in Aleks Humar, ki bosta oba na štartu tudi letos. Yuga je vozil Matej Čar, danes Peljhanov sovoznik. Med sovozniki so bili takrat tudi Izidor Šavelj in Andrej Mrak, ki ju tudi letos pričakujemo na štartu. V takratni konkurenci je bilo še nekaj zanimivih imen. Današnji predsednik AŠ2005 Rado Raspet je bil sovoznik Klemnu Seljaku (zastava yugo), vozil je Martin Prunk (honda integra), oče današnjega dirkača Nika Prunka, pa tudi Aleš Grižon (citroen xsara VTS), ki zdaj sodeluje pri moštvu Marka Grossija. Peljhanov takratni sovoznik Miran Kacin je danes eden ključnih organizacijskih členov relija.

Že leto pozneje se je konkurenca na idrijskem reliju precej povečala in nekaj let je bilo na štartu med 50 in 60 posadk. Do letos jih je bilo na štartu največ leta 2018 in sicer 66. Ta mejnik bodo Idrijčani letos zagotovo popravili. V primerjavi z letom 2001 je največja razlika takratna hitrostna preizkušnja po ulicah mesta, ki je poskrbela tudi za velik obisk gledalcev