V četrtek se začne nova sezona. Kot vedno z relijem Monte Carlo. Torej nova sezona svetovnega prvenstva v reliju (WRC), kjer so letos karte dodobra premešane.
Le dobra dva meseca je minilo od zadnjega relija sezone, pa so posadke spet pripravljene za začetek nove sezone, kjer bo kar nekaj novosti, zanimivosti in posebnosti. So pa karte dodobra premešane, predvsem pri vozniški zasedbi, kjer je zaradi nenadnega odhoda Otta Tanaka iz ekipe Hyundaia in prestopa k M-Sport Fordu, največ oči spet uprtih v ekipo iz Cumbrie. Ampak lepo po vrsti ...
Kup sprememb v tovarniških ekipah
Med 75 posadkami, ki so prijavljene na štartu relija Monte Carlo, tokrat le deset posadk sedi v bolidih kraljevskega razreda Rally1. Pri prvakih Toyoti, kjer bodo imeli štiri dirkalnike na štartu, bodo vse oči uprte v Kalleja Rovanpero, seveda tudi v Seba Ogierja, ki začenja novo delno sezono.
V drugih dveh bosta sedela Elfyn Evans in Takamotu Katsuta. Pri Hyundaiu, kjer so končno dobili tudi šefa ekipa (Cyril Abiteboul, nekdanji šef Mecachroma, Renaulta in Caterhama v F1), bo status nesporne številke ena spet dobil Thierry Neuville, drugi dirkalnik bo vso sezono vozil povratnik iz Toyote Lappi. Tretjega si bosta delila Breen, ki je 'pribežal' iz M-Sporta in Sordo, ki bo nastopil tudi v Monte Carlu.
Še največ sprememb je pri M-Sport Fordu, kjer je zvezdniški status spet pripeljal k znamki Ott Tanak, prvak iz leta 2019. Celotno sezono bo lahko s Pumo odpeljal tudi Pierre-Luis Loubet, medtem ko bo tretji avto vozil Jourdain Serderidis, grški privatnik, ki bo letos odpeljal štiri relije. Kaj bo z možnostjo Loebovega nastopa, se še ne ve, menda pa naj bi serijski prvak le odpeljal nekaj relijev, morda celo na Hrvaškem!
Precej imen iz prve v drugo ligo
Kar nekaj mladeničev se je iz prve preselilo v drugo ligo, ki jo predstavlja kategorija WRC2 z dirkalniki razreda Rally2. Tako je pri Hyundaiu odpadel mladi Oliver Solberg, ki se je odločil nadaljevati kariero v Škodini Fabii, ravno tako pa se tja seli Adrien Formaux, ki bo nadaljeval sodelovanje s Fordom in vozil Fiesto (s katero je že zmagal na Jaenner reliju).
Gus Greensmith, ki je ravno tako prekinil sodelovanje z M-Sportom, pa bo očitno odpeljal nekaj relijev s Toyotinim Yarisom Rally1 (Greensmith lahko računa na družinski proračun podjetja Crown Oil). Prvič bo tako japonska ekipa avto ponudila privatniku (gre za avto, ki si ga bosta delila Ogier in Katsuta).
WRC2 poln kvalitete kot že dolgo ne
V WRC2 bo tudi sicer gneča z odličnimi vozniki, med katerimi so se številni že poskusili tudi v kraljevskem razredu - tako bo zraven tudi letos Teemu Sunninen (nekdanji Fordov voznik), ki bo vozil Hyundaiev i20, pa Rossel in Lefebvre (oba neuradni tovarniški Citroën), odlični Gryazin, Munster, češki talent Cais ... Skratka gneča, kot je dolgo ni bilo, ki zagotavlja izredne boje.
V četrtek zvečer se bodo torej posadke podale na štiridnevno odisejado po alpskih prelazih okoli kneževine, s prvo, legendarno hitrostno preizkušnjo Col de Turini, s katero se bo reli v nedeljo popoldan po 18. hitrostnih preizkušnjah in več kot 350 kilometrih tudi končal. Tokrat tudi s servisno cono v kneževini in ne več v nekaj ur oddaljenem Gapu.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj