Komentar: Alonso in Russell sta si pokal podajala kot na tržnici

Na drugi dirki letošnje sezone formule 1 v Džidi v Savdski Arabiji je bilo jasno le eno: da je Red Bull še vedno daleč najhitrejša ekipa in da Max Verstappen nima težav, da se na zmagovalne stopničke pripelje tudi s 15. startnega mesta. So se pa spet popolnoma zaplezali komisarji, kajti zgodba o tretjem mestu na tej dirki bo odmevala še nekaj časa.  

Zgodbica o kazni Fernanda Alonsa je najmanj bizarna in kaže na dejstvo, da so pri vseh strokovnjakih in znanju pravila še vedno polna pravnih lukenj, ki jih znajo ekipe s pridom izrabiti.

Prva kazen pet dodatnih sekund za Alonsa je bila povsem jasna: Španec je svoj dirkalnik na startno mesto postavil tako očitno narobe, da o tem ni bilo več nobenega dvoma. »Priznam, to je bila moja napaka, z njo se potem nisem več veliko ubadal, vedel sem, da jo bom moral nadomestiti na stezi. K sreči mi je malo pomagal varnostni avtomobil. Vse drugo pa je bolj zgodba, na katero pa nimam nobenega vpliva. A verjamem ekipi, da dela vedno v našem skupnem interesu in znotraj pravil,« je bil jasen Alonso.

Pravilo namreč pravi, da ko mora dirkač »odsedeti« kazen, pa naj bo dolga pet ali deset sekund, se v tem času »ne sme delati na dirkalniku«. A kaj točno je delo na dirkalniku, očitno ni povsem jasno definirano. Sprva je splošno veljalo, da se v času mirovanja nobeden od mehanikov ne sme dotakniti dirkalnika, a očitno takega dogovora, ki bi to jasno določal, ni.

Zato je Aston Martinov mehanik na zadku dirkalnika zataknil dvigalko v pravi položaj (in se s tem tudi dotaknil dirkalnika), a ga ni privzdigoval, torej je bil dirkalnik povsem pri miru. Tudi video nadzor je potrdil, da je bilo s tem postankom vse v redu, ker očitno zatikanje dvigalke ni »delo na dirkalniku«. A kar 50 minut je poteklo, preden so se spomnili, da pa morda vse ni bilo legalno.

»Preteklo je odločno preveč časa. Najbolj me pri celi zadevi čudi nedoslednost FIA. Naj vendar spišejo zelo jasna pravila. Konec koncev so imeli dovolj časa in bi morali dati priložnost tako Alonsu kot Russllu, da reagirata, vsak seveda na svoj način. Gledalci in ljubitelji dirk želijo na zmagovalnih stopničkah videti tri dejansko najhitrejše dirkače na dirki,« se je pridušal nekdanji prvak Damon Hill.

Prav tako nekdanji prvak Nico Rosberg pa je v bran vzel Aston Martinovega mehanika, ko je dejal, da to ne more biti le njegova krivda, kajti »mehaniki so odlični, izurjeni strokovnjaki, ki natančno vedo, kaj lahko in kaj ne. In kot so si razlagali pri ekipi, zatikanje dvigalke še ni delo na dirkalniku. Toda, ali je to res? Lukenj v pravilnikih nikoli ne bodo mogli povsem zapreti, zato je zdaj priložnost, da zakrpajo vsaj eno

Odgovorni so namreč proučili zapisnike sestankov športnega svetovalnega komiteja SAC ter proučili sedem primerov kazenskih postankov v boksih, na katerih so se mehaniki med služenjem kazni z dvigalko dotaknili dirkalnikov, a nove kazni takrat ni bilo. »Osnova za novo kazen je bil narobe razumljen dogovor. Med dotikoma dirkalnika na njem mehaniki niso delali, zato smo razveljavili kazen,« so v pojasnilu zapisali odgovorni.

Potem ko so mu naknadno vzeli tretje mesto, so na pritožbo Astona Martina Alonsu vrnili tretje mesto in izničili kazen novih desetih sekund. Tako je moral George Russell pokal za tretje mesto spet vrniti Alonsu.

Vsekakor pa Alonsovega postanka v boksih ne moremo primerjati s kaznijo (zaradi podobnega dogodka) Estebana Ocona v Bahrajnu. Tam so Alpinovi mehaniki zaradi napake v njihovem odštevalnem sistemu za le 0,4 sekunde prehitro začeli delati na dirkalniku.

Kot preveč »skrbno« reakcijo na dirki pa bi lahko ocenili tudi dejstvo, da so na stezo poklicali varnostni avtomobil, čeprav je bil dirkalnik Lanca Strola, ta je odstopil zaradi okvare pogonskega sklopa, precej varno parkiran tako rekoč v celoti za varnostnim zidom. Virtualni varnostni avtomobil bi bil dovolj, ob tem pa ne moremo preslišati niti radijskega sporočila Strollovega inženirja, ki je Kanadčanu naročil, da naj »dirkalnik parkira takoj in kar na stezi«. S tem se je petsekundna kazen Fernanda Alonsa spremenila v precej manjšo oviro, kot če bi moral to kazen odsedeti v normalnih dirkaških pogojih.

Med večjimi poraženci dirke je vsekakor Ferrari. Rdeči so bili povsem nemočni proti hitrejšim tekmecem, hladen tuš pa je na dirki doživel tudi Lewis Hamilton. Ko ga je namreč prehiteval Max Verstappen, je bil Nizozemec za kar 36 km/h hitrejši na ravnini. »Dobesedno padel je mimo mene. Skoraj nisem mogel verjeti lastnim očem, koliko hitrejši je bil. Ni imelo nobenega smisla, da bi se branil,« je razočarano ugotovil Hamilton.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol