Po dolgih letih ugibanj je bilo zadnjih nekaj mesecev pred uradno najavo le še uradna skrivnost - Lancia je v sklopu prenove znamke najavila, da se vrača v šport, ki ji je prinesel svetovno slavo! Reli bo bogatejši za kultno ime!
Ampak seveda - pričakovanja je treba vendarle malce umiriti. Lancia je sicer v svoji polpretekli zgodovini osvojila vse, kar je bilo mogoče. Seveda tudi izven prašnih hitrostnih preizkušenj v reliju, toda vendarle je Lancia znamka, ki jo bo večina (tudi ponavalcev) povezovala le s številnimi uspehi v svetovnem prvenstvu v reliju.
Bogata in slavna zgodovina
Kultni modeli, kot so Delta, 037, Stratos, ... še danes živijo v spominih poznavalcev in imajo prav zaradi uspehov v reliju 'preživeli' serijski modeli vrtoglave visoke cene na trgu starodobnikov. Lancia je sicer najbolj znana po modelu Delta in pozneje Delte Integrale, ki sta Juha Kankkunen in Miki Biasion med letoma 1987 in 1991 pripeljala do štirih vozniških naslovov, vendar je z modelom 037 leta 1983 osvojila tudi konstruktorski naslov v kultni skupini B, o čemer govori tudi nedavni film Race for Glory (in uspeh filma je menda presetil tudi odgovorne pri Stellantisu in precej pomagal k odločitvi). Sicer pa je še pred tem znamka osvojila tudi tri konstruktorske naslove s Stratosom - od 1974 do 1976.
Z Lancio je pvoezan tudi še en, sicer bolj tragičen dogodek, ki je zaznamoval zgodovino relija in zapečatil usodo skupino B, ki velja za zlato dobo tega športa. Leta 1986 sta namreč maldi finski up Henri Toivonen in sovoznik Sergio Cresto v Lanci Delti S4 na reliju Korzika zaradi nezanih razlogov odletela s ceste in strmoglavila v prepad, oba voznika sta umrla, avto pa zgorel. Že nekaj ur zatem je FISA (danes FIA) prepovedala skupino B za leto 1987.
Povratek sprva bolj rezerviran
Pa nazaj k povratku. LAncia se bo po 30. letni odsotnosti kot tovarniška ekipa vendarle vrnila v WRC dokaj previdno. In sicer v skupino Rally4, ki je označena kot prva resna dirkaška skupina za mlade talente. Pri Stellantisu, kamor spada znamka, so sporočili, da vrnitev sovpadla s prenovo znamke in uvajanjem novega modela Y in postopnim povratkom zgodovinske športne oznake HF. In medtem ko bo oziroma je Y električno gnani model (vsaj zanekrat), bo dirkaški model gnal dodelan 1,2 litrski turbo trivaljnik (s 156 kW/212 KM), moč pa se bo preko sekvenčnega menjalnika prenašala na prednja kolesa. četudi pri Stellantisu in Lancii še niso natančno napovedali, kdaj bo dirkalnik nared in homologiran, bi se to lahko zgodilo že drugo leto. Pri koncernu imajo namreč razvita dva uspešna dirkaška modela, ki bosta 'donirala' pogon in tehniko - Opel Corsa in Peugeot 208.
In kako naprej?
Seveda pa bi lahko, če bi bil povratek uspešen in zanimanja med ekipami (v tem razredu nemreč ni prostora za tovarniško udejstvovanje, zato privatne ekipe kupijo avtomobile, blizu 80 tisočakov veljajo) dovolj, bi lahko hitro dodali še močnejo in zmogljivejšo verzijo s štirikolesnim pogonom (Rally3), posebaj še, ker sta na vojo le dva modela (Renault Clio in Ford Fiesta). V tej skupini pa je FIA že predpisala cenovno kapico (dobih 105.000 evrov).
Pa tudi naslednji korak (Rally2) ni nedosegljiv, saj je koncern v prvenstvu uspešen s Citroenovim modelom C3 Rally2, ki pa je že vrhunski dirkalnik s 1,6 lirskim turbo motorjem 207 kW (282 KM), štirikolesnim pogonom, ... Sicer pa je glede na dolge dobavne čase dirkalnikov trg še vedno lačen novih modelov in možnosti.
Preberite še: