Boj za naslov prvaka bo očitno še kako odprt do zadnjih letošnjih dirk. Bagnaia v tem trenutku še vedno vodi, a njegova prednost pred Špancem Martinom sedaj znaša le še minimalistične tri točke. Tudi tretjeuvrščeni Marco Bezzecchi ima še vedno vse možnosti za naslov prvaka. Zdi se, da je gotovo le eno, in sicer, da bo svetovni prvak tudi letos postal Ducati, saj trenutno trije vodilni v prvenstvu sedijo na motociklih iz Bologne. A bolj kot boj za naslov prvaka v teh dneh odmeva novica, da še vedno največje ime tega športa Marc Márquez prihodnje leto zapušča Hondo in se po enajstih letih sodelovanja z Japonci za sezono 2024 očitno seli v drugo garažo.
Pisanje člankov za tiskane medije je včasih nehvaležno delo. Četudi smo z oddajo članka, ki ga berete, zavlačevali do zadnje minute, je bilo na koncu revijo vendarle treba dati v tisk. Marc Márquez je zadnji dan pred našim rokom končno tudi uradno potrdil, da zapušča Hondo in se v sezoni 2024 seli »neznano kam«.
Dogodilo se je tisto, o čemer se je govorilo že od poletnih mesecev. Da pa se bo tudi zares zgodilo, je verjel le malokdo. Nekateri so bili sprva mnenja, da so govorice povsem izmišljene, drugi so bili prepričani, da jih je v javnost »podtalno« plasiral Márquez sam, da bi pritisnil na Hondo, naj se dela lotijo resneje, in da bi končno naredili konkurenčen motocikel.
Márquez se je, kot kaže, dokončno odločil po testiranjih v Misanu, ko je preizkusil novi motor, ki ga je Honda pripravila za leto 2024. Njegov komentar po testu je bil: »Motor je zelo podoben letošnjemu. Ima nekaj izboljšav in se nekoliko bolje pelje. A razlika je minimalna. Gre bolj za drobno evolucijo kot pa revolucijo. Če upoštevam, da bodo tudi drugi pozimi naredili korak naprej, potem bo tole za prihodnje leto spet premalo. To pač ni motor, s katerim bi se borili za naslov prvaka.«
Vse ostalo je le še zgodovina. V prihodnjih dneh so se v glavnem pogovarjali le še odvetniki in usklajevali podrobnosti predčasne prekinitve štiriletne pogodbe.
Kje bo Márquez dirkal prihodnje leto?
Kot rečeno. Do zaključka redakcije še ni uradno jasno, kje bo svojo dirkaško kariero nadaljeval Marc Márquez. Ko boste revijo držali v rokah, bo ta novica zelo verjetno že uradno potrjena, do takrat pa lahko le špekuliram. Pravzaprav se zdi, da sta možnosti le dve. Ena manj in ena bolj verjetna.
Prva, manj realna je, da bi Márquez eno leto pavziral in odpeljal le pet ali šest dirk s povabilom za ekipo KTM. Da KTM kar povprek in počez kupuje hitre dirkače, je jasno, poleg tega pa je Márquez pri njih tudi dobro zapisan. Svojo kariero je namreč začel prav z motociklom znamke KTM, poleg tega pa je glavni pokrovitelj KTM tudi največji osebni pokrovitelj Marca Márqueza, Red Bull. V šali je včasih slišati, da bi Márquez na KTM »pasal kot ata na mamo«.
Največja težava se zdi v tem, da nihče zares ne verjame, da bi bil Marc Márquez pripravljen »počivati« leto dni.
Druga, bolj realna možnost je Márquezov prestop v ekipo Gresini. Tam bi ga bili ob odhodu Fabia Di Giannantonia še kako veseli. Dobili bi medijsko pozornost ob dveh bratih Márquez v istem moštvu in dobili bi, jasno, enega najboljših dirkačev sveta. Marc Márquez bi tako vsaj uradno nastopil na leto dni starem Ducatiju in njegov motor vsaj za javnost ne bi bil enak tistemu, na katerem sedijo tovarniški dirkači in pa oba voznika Pramaca.
Kaj od komponent motocikla z letnico 2024 pa bi šef Gigi Dalligna zares dovolil namestiti na dirkalnik s številko 93, seveda vedo le pri Ducatiju. Márquez bi bil s svojim dirkaškim ugledom tam zagotovo deležen posebne obravnave.
Kam potem?
Marc Márquez v svojo prihodnost zagotovo ne zre le za leto dni vnaprej. Nekdanji svetovni prvak si bo postlal kariero vsaj za naslednjih nekaj sezon. Morda se je z Ducatijem uspel dogovoriti za dober paket v prihodnjih sezonah? Poltovarniška ekipa Gresini, ki nastopa z leto dni starimi motocikli, zagotovo ni njegov dolgoročni cilj, ampak je ta trenutek bolj izhod v sili.
Veliko možnosti je, da ima Márquez sklenjen del dogovora tudi z Ducatijem. Če mu bo šlo prihodnje leto dobro, bi lahko v sezoni 2025 morda prestopil v ekipo Pramac ali pa kar naravnost v tovarniško ekipo, ob bok trenutnemu prvaku Peccu Bagnaii. Letošnja predstava drugega dirkača v moštvu Enee Bastianinija pač ni takšna, kakršne so se pred začetkom leta nadejali pri Ducatiju. Res je, da ima Enea tudi veliko smole in da si je letos večino dirk ogledal iz bolniške postelje (ali iz domače dnevne sobe), a to ne spremeni dejstva, da z njegovo letošnjo sezono pri Ducatiju ne morejo biti zadovoljni.
Druga možnost za Márqueza je pač postanek na Ducatiju pri ekipi Gresini za le eno sezono in potem še vedno odhod v ekipo KTM v sezoni 2025. A ta se zdi manj verjetna. Zakaj?
Ne verjamem, da bi pri Ducatiju sprejeli Márqueza v svoje vrste le za leto dni. Če ne bi bili prepričani, da bo ostal več let, mu skoraj zagotovo ne bi zaupali svojega motocikla in vseh tehničnih skrivnosti, ki jih skriva Ducatijev dirkalnik MotoGP. Če bo Marc Márquez prihodnje leto zares pristal na Ducatiju, sem prepričan, da bo tam dirkal vsaj nekaj sezon ali celo zaključil kariero.
Kako hiter je Márquez lahko z Ducatijem?
To je v tem trenutku vprašanje za milijon evrov. Nihče ne ve. Več bo jasno novembra na prvih testiranjih, če bo Márquezu Honda pred iztekom koledarskega leta dovolila sesti na Ducatijev dirkalnik. Obstajata spet dva možna scenarija.
Prva možnost je, da bo imel Márquez veliko težav pri prilagajanju na povsem drugačen motocikel. Kajti enajst let dirkanja s Hondo ima svoje posledice. Ne glede na to, kakšen je Ducatijev motocikel, je Márquez v tem obdobju prilagodil svoj slog vožnje Hondi. Nikoli v življenju ni preizkusil nobenega drugega dirkalnika MotoGP. Zna biti, da bo imel težave. Tega je bilo v zgodovini precej. Zlasti takrat, ko so drugi dirkači prihajali vozit Hondin dirkalnik, saj so običajno imeli cel kup težav. Lep primer zadnjih let so trije Španci. Lorenzo, Espargaro in sedaj tudi Mir.
Muhasta Honda jim je povzročila nemalo sivih las. In obratno. S prilagajanjem na Ducati so se opekli številni dirkači, ki tega motorja niso znali peljati hitro. Se spominjate Melandrija, Lorenza, Crutchlowa in še koga? No, najbolj izstopajoč primer je zagotovo Valentino Rossi. V časih, ko je z Ducatijem zmagoval Stoner, sta Rossi in njegov tehnik Burgess večkrat javno razlagala, da bi s takšnim motociklom tudi Valentino Rossi dirke zaključeval pol kroga pred vsemi. Ko je Rossi dobil priložnost, se je zgodila katastrofa. »Ta motor je obupen in povsem nevozen. Krepko smo se ušteli,« je dejal že po prvih odpeljanih krogih na testu v Valencii. In res je bilo tako. Rossiju ni in ni šlo, in leta z Ducatijem so zanj leta, ki bi jih najraje izbrisal iz svoje kariere. Márquezu se seveda lahko zgodi enako.
Druga možnost pa je seveda, da bo talentirani in hitri Márquez z Ducatijem neulovljiv za konkurenco. Današnji Ducati namreč nima ničesar skupnega s problematičnim motociklom, kakršnega sta vozila Stoner ali Rossi. Današnji Ducati je hiter, natančen, vodljiv, stabilen in zmogljiv. Poln je najboljših tehničnih in najnaprednejših aerodinamičnih rešitev. Da je to motor za zmage, dokazuje tudi dejstvo, da so vsi Ducatijevi dirkači zadnja leta, a zlasti letos vseskozi med najhitrejšimi. Letos se zdi, da Ducati dominira. In da imajo njihovi dirkači na vsaki dirki največ možnosti za zmago. Sem ter tja se vmešajo v boj za najvišja mesta tudi dirkači KTM in Aprilie, a Ducatiji so najbolj konstantni. O tem, kako vozen je motocikel, priča tudi dejstvo, da je tudi vsak novinec na Ducatiju spodobno hiter, pa ne glede na to, ali se je presedel z motocikla druge znamke ali pa je celo novinec, ki je v razred MotoGP prišel iz razreda Moto2. Povsem mogoče je torej, da bi se Márquez že prihodnje leto z Ducatijem lahko boril za najvišja mesta.
Kaj pa Honda?
Krizi, v kateri se je zadnja leta znašla Honda, ni videti konca. Pravzaprav je vse večja in večja. Pri Hondi menjavajo ljudi in dirkače, a rezultatov ni in ni. Zakaj?
Honda je največji motociklistični proizvajalec na svetu. Lahko bi rekel, da so večji kot vse druge znamke skupaj, ki tekmujejo v razredu MotoGP. Pri Hondi so vajeni zmagovati. V vsej svoji zgodovini s tem niso imeli težav. Nemalo je bilo obdobij, ko so dominirali do te mere, da je bilo prvenstvo dolgočasno. Se spominjate Gardnerja, Lawsona, Doohana, Rossija, Stonerja in pa Márqueza v najboljših letih? Zmaga na zmago, naslov na naslov.
Položaj je sedaj drugačen. Honda se ubada z nevoznim motociklom, pomanjkanjem motorne moči, nemirnim dirkalnikom, padci in menjavami nezadovoljnih dirkačev. Pred dnevi so zamenjali vodjo dirkaškega projekta na Japonskem. Uspešnega Livia Suppa je že pred leti nadomestil Alberto Puig, ki pa kljub temu zadeve ni spravil v red. Menda so tudi Puigu šteti dnevi in pri Hondi že snubijo Davideja Brivia, ki je tudi zaslužen za uspehe Rossija pri Yamahi in je Suzukija pripeljal do zadnjega naslova svetovnega prvaka v razredu MotoGP. S tem si je Brivio kupil titulo vodje ekipe Alpine-Renault v formuli ena. Če gre verjeti govoricam, se lahko zgodi, da se vrne in prevzame vodenje obupane Honde. Pri Hondi si želijo znanja, ki ga je k Aprili iz formule ena prinesel sivolasi Massimo Rivola. Tudi on je dobil ponudbo za prestop. K Hondi so po odhodu Suzukijeve ekipe iz MotoGP povabili nekatere Suzukijeve tehnike in vedno mrkega vodjo Kena Kawauchija. Za zdaj vse brez pravega rezultata ali učinka.
Sedaj je odšel še Márquez. Kje bodo dobili zamenjavo, ta trenutek še ni jasno. Vprašanje je tudi, kaj se bo zgodilo z njihovim glavnim in dolgoletnim pokroviteljem, španskim naftnim gigantom Repsol. Španci so bili že večkrat na pragu umika, saj je generalno pokroviteljstvo ekipe MotoGP postalo izjemno drago tudi za tako močno znamko. Repsol je vso dirkaško zgodovino podpiral Marca Márqueza, a ta sedaj odhaja. Težko verjamem, da bi oba brata Márquez Repsol potegnila za seboj k Ducatiju.
Če Honda ob Márquezu izgubi še Repsol, potem so zares pristali na dnu in so verjetno v največji krizi vse od šestdesetih let, ko so se na svetovnem prvenstvu začeli pojavljati prvi hitri motocikli z dvotaktnimi motorji, ki jih Soichiro Honda nikdar ni cenil. Pri Hondi so vedno zagovarjali štiritaktno tehnologijo. A so se tudi takrat po sili razmer pač prilagodili. In prilagodili se bodo slej ko prej tudi sedaj. Čeprav so še pred leti krepko nasprotovali različnim novostim, kot so aerodinamični dodatki in pa sistem za zniževanje motocikla ob pospeševanju, so sedaj tudi sami začeli aktivno razmišljati v tej smeri. Honda bo slej ko prej med najhitrejšimi – in na to lahko stavite svoj denar!
Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: Tu sta dolgo pričakovana Škoda Kodiaq in Volkswagen TIguan, preizkusili smo BMW-ja M2 in Ssang Yonga Mussa Grand.Slovo Renaulta Megana R.S. in še mnogo drugega ...
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor