Mr. Monte je zdaj nedvomno postal ...

Rekordno deveto zmago na uvodnem reliju sezone je slavil polovični 'upokojenec' Sebastien Ogier v Toyoti. In to več kot prepričljivo. 

Mr. Monte je zdaj nedvomno postal ... (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
22. 1. 2023

Četudi se je osemkratni svetovni prvak upokojil - no vsaj delno, že pred letom in pol, je tudi tokrat dokazal, da je še vedno več kot sposoben držati korak z najboljšimi: še več - njegova taktična zrelost in mirnost, sposobnost nadzorovati svoj tempo in držati tekmece na razdalji, se je vnovič izkazala za vrhunsko kombinacijo. Ogier je na Monteju odkazal, zakaj je dosegel vseh svojih osem naslovov. Seb je dosegel na WRC toliko zmag (56 torej), kolikor je zbral njegov novi sovoznik Vincent Landais nastopov v prvenstvu.

Ogier suvereno od štarta

Sicer pa je nekdanji prvak, rojen v mestecu Gap, dolga leta v središču relija, nadzoroval potek relija od začetka do cilja in je temelje svoje zmage postavil že s prepričljivim vodstvom v četrtek in petek, ko je dobil pet preizkušenj. Od tu naprej je samo še nadzoroval vodstvo, čeprav je novopečeni prvak in kolega v ekipi Kalle Rovanpera odločno pritiskal na plin in se mu zajedal v časovno razliko.

V soboto zvečer je finskega mladca in francoskega veterana delilo 'le' še 16 sekund - v petek zvečer kar 36. Zato so mnogi odkrito spraševali serijskega prvaka, ali bo dovolj. Ogier je mirno odgovarjal, da bi moralo zadostovati ... In v nedeljo zjutraj odgovoril s silovitim tempom ter dobil jutranjo preizkušnjo za skoraj tri sekunde. Poznavajoč Ogierjevo sposobnost nadzora, je bilo to skoraj dovolj za deveto zmago, ki jo je potrdil na predzadnji preizkušnji.

Na zadnjem 'brzincu', na znamenitem prelazu Col de Turini, je odpeljal nadzorovano, brez tveganj, saj je bil spomin na lanski Monte, ko mu je zmago odvzel Loeb zaradi prebite pnevmatike, še živ. Poleg tega ni hotel pretirano ogroziti dodatnih točk, ki se podeljujejo na zadnji preizkušnji kolegu v ekipi Rovanperi, ki se vendarle bori za ubranitev naslova. 

Toyota odlično, Hyundai podpovprečno

Toyota je povsem prevladala (Evans je dosegel četrto mesto, presrečni Katsuta pa šesto) in le vztrajnosti in nepopustljivosti Thierryja Neuvilla in nespretnosti (in nesrečno predrta pnevmatika) Elfyna Evansa gre zahvala za tretje mesto Hyundaia, ki ga je dosegel Neuville pod taktirko novega šefa ekipe Cyrila Abiteboula. Ki pa ni bil pretirano razočaran po koncu - pa bi morda moral biti. Povratnik v ekipo Esapekka Lappi je bil povsem demotiviran in njegovi časi so bili zares podpovprečni, Dani Sordo pa se je vseskozi pritoževal nad delovanjem hibridnega sistema. Sedmo in osmo mesto nista razlog za veselje ...

M-Sport in Tanak se še lovita

Pri M-Sport Fordu vedo, kje je njihovo mesto. Toda lanska prva zmaga na Monteju za Pumo je klicala po presenečenju tudi letos - sploh z nekdanjim prvakom Ottom Tanakom za volanom. Estonec je sicer miril preveč navdušene in hitro je bilo videti, da še ni povsem blizu z dirkalnikom. Ko pa mu je začelo nagajati še servokrmiljenje na Pumi Rally1, je Tanak, ki je upal na tretje mesto, počasi padel za Evansa. Tudi Tanak po reliju ni zvenel preveč razočaran, očitno pa še vedno ni našel nastavitev, ki bi mu ustrezale. Servokrmiljenje je sicer mučilo tudi mladega Loubeta, ki edini od 'prvoligašev' ni končal relija po poškodovani zadnji premi.

V WRC2 je zobe pokazal Gryazin

Eden najboljših nastopov na svetovnem prvenstvu WRC2 je bil letošnji Monte za Rusa Gryazina (ki nastopa pod nevtralno zastavo). Gryazin je v WRC2 vodil od štarta do cilja in četudi sta bila vseskozi blizu Rossel in Lefevbre, je na koncu tretje mesto osvojil Lopey, odličen četrti je bil mladi češki up Erik Cais.

Po protestu je šla zmaga v roke Rosselu!
Že v času relija je PH Sport (satelitska ekipa Citroën Sporta) vložil protest proti Gryazinu, ki naj bi enega od zavojev sekal tako, da je bil z vsemi štirimi kolesi izven cestišča. Po zaslišanju vseh vpletenih je FIA prisodila Rusu kazen v višini petih sekund, kar je pomenilo, da je Yohan Rossel zmagal za 0,5 sekunde!