Po Formuli E še na Dakar - takšen je Audijev dirkalnik za prihodnje leto

Dirkalnik je bil pripravljen v manj kot letu dni, čeprav ga bo gnala elektrika, pa bo v njem bilo tudi srce dirkalnika serije DTM.

Po Formuli E še na Dakar - takšen je Audijev dirkalnik za prihodnje leto (foto: Audi) Audi
25. 7. 2021

Audi je pred leti naredil jasen korak in z izjemo serije DTM bolj ali manj obrnil hrbet pomembnim dirkaškim serijam, ki jih poganjata izključno bencin ali pa dizel. Nato pa se je pričel povratek v dirkaški svet, sprva v električni seriji formula E, nato pa še napoved nastopa na reliju Dakar. Še več, na arabskem polotoku bo Audi nastopil kot prva ekipa z elektrificiranim dirkalnikom, Audijem RS Q e-tron.

In tu so končno prvi podatki o novem dirkalniku, ki združuje sedanjost in prihodnost. Novi dirkalnik namreč združuje znanje in lastnosti obeh že omenjenih serij, formule E in DTM. Prav motor dirkalnika iz omenjene serije bo tudi v novem vozilu dobil svoje mesto, a ne pogonski vlogi, kot bi pričakovali, pač pa bo služil kot generator električne energije. Pri Audiju tako že govorijo o revoluciji, ki naj bi bila primerljiva s tisto pred štirimi desetletji, ko se je pojavil štirikolesni pogon Quattro.

»Quattro je spremenil pravila igre v Svetovnem prvenstvu v reliju. Audi je bil tudi prvi proizvajalec, ki je v Le Mansu slavil z elektrificiranim pogonskim sklopom. Sedaj vstopamo v novo ero relija Dakar, hkrati pa bomo tako razvijali in preizkušali našo tehnologijo e-tron,« je dejal Julius Seebach, vodja oddelka Audu Sport in prvi človek znamke, ko pride do motošporta.

Seebach ob tem dodaja, da je Dakar za Audi povsem nov izziv, saj združuje več sto kilometrov dolge etape, povezane v 14 dni dirkanja, kar bo predstavljalo velik izziv predvsem za električni sklop, sestavljen iz po enega elektromotorja na vsaki osi, enakima, kot jih Audi uporablja v formuli E. Njegova moč bo sicer znašala 500 kilovatov, ni pa jasno, ali bo vsa ta moč na voljo tudi na reliju. Za zadostno količino elektrike v 50 kilovatnih ur velikem in 370 kilogramov težkem baterijskem sklopu bo sicer, kot rečeno, skrbel bencinski motor dirkalnika DTM, ki naj bi bil najbolj učinkovit v območju med 4.500 in 6.000 vrtljajev v minuti.

RS Q e-tron je v začetku tega meseca doživel svoj prvi preizkus na terenu in sicer v Neuburgu, s tem pa so pri Audiju dosegli pomemben korak v razvojni fazi projekta, ki so ga zagnali pred manj kot 12 meseci. Tako bodo imeli Stephan Peterhansel, Carlos Sainz in Mattias Ekström sedaj še dobrih pet mesecev časa, da se pripravijo na januarsko dirko.

Preberite še: