Uradni viri zaenkrat ne razkrivajo veliko, a se zdi, da imata vodstvo tekmovanja in avtomobilska znamka precej skupnih interesov.
Vodilni možje pri nemškem Porscheju so v zadnjih tednih in mesecih očitno začeli brskati po lastnih arhivih, v katerih se nahaja bogata zbirka uspehov iz najrazličnejših avtomobilskih tekmovanj in zdi se, da se je v njih prebudila iskra po novih zmagah. Po tem, ko je Porsche lansko sezono vstopil v svet Formule E, nedavno pa je napovedal tudi vstop v novi elitni razred vztrajnostnega dirkanja, LMX, se sedaj kot vse kaže spogledujejo tudi s povratkom v svet formule 1.
30 let po tem, ko je Porsche po neuspešnem sodelovanju z moštvom Arrows precej neslavno zapustil svet formule 1 (še leta 1986 pa je z njihovimi motorji v McLarnu enega izmed naslovov svetovnega prvaka slavil Alain Prost) so tako na plan prišle govorice o tem, da v podjetju iz Stuttgarta razmišljajo o povratku v elitni razred avtomobilskega dirkanja. To bi se lahko po poročanju britanskega BBC-ja zgodilo z letom 2025, a nikakor ne za vsako ceno.
Za omenjeno medijsko hišo naj bi podpredsednik Porschejevega dirkaškega oddelka, Fritz Enzinger izrazil veliko zanimanje, a le pod pogojem, če serija postane bolj trajnostno naravnana, kar bi recimo lahko dosegla z uvedbo sintetičnih goriv. V kolikor bi do tega prišlo, naj bi pri Porscheju oziroma v koncernu Volkswagen pričeli resne pogovore o vstopu podjetja v omenjeno serijo. Prav pri znamki Porsche so sicer eni izmed glavni pobudnikov razvoja sintetičnih goriv, kar dokazujejo tudi z nedavno začetim projektom proizvodnje sintetičnih goriv, ki naj bi jih proizvajali v Čilu.
Dolga zgodovina napovedi (in nenadnih odpovedi)
Da gre za več kot zgolj govorice pa nakazujejo tudi zadnja dejanja krovne športne oragnizacija FIA. Stefano Domenicali, novi vodja tekmovanja in nekdanji prvi mož Lamborghinija (ki je sicer v lasti Volkswagna) je tako že v januarju potrdil, da je vodstvo serije že v pogovorih z različnimi avtomobilskimi proizvajalci o morebitnem vstopu v serijo. Hkrati so pri zvezi FIA nedavno razkrili vizijo razvoja vseh dirkaških serij v prihodnosti, v sklopu katere so napovedali, da nameravajo že v letu 2023 uvesti obvezno uporabo sintetičnih goriv v seriji.
»V tem trenutku o zadevi še ne želim govoriti preveč na glas, dobra novica pa je, da so tu nekatera… podjetja, velika podjetja, ki razumejo pomen nastopanja v seriji formula 1,« je za BBC dejal Domenicali. Vse torej ostaja zavito v tančico skrivnosti.
Vseeno pa je o dokončnih odločitvah, glede na to, da se je v zadnjih letih že kar nekajkrat govorilo (tudi uradno) o vstopu katere izmed Volkswagnovih znamk v formulo 1 (da ne govorimo o nenadnem Volkswagnovem odhodu iz relija, ekipi in pripravljenemu dirkalniku navkljub) in dejstvu, da niti ni jasno, v kakšni vlogi bi Porsche nastopal, preuranjeno govoriti. Nenazadnje naj bi po poročanju portala Autosport Porsche razmišljal o povratku že v letošnji sezoni, a so projekt sredi testiranj opustili.