Končno! Prvi WRC nove dobe je ...

Pri M-Sportu, Fordovi podaljšani roki, ki skrbi za udejstvovanje v svetovnem prvenstvu v reliju, so prvi predstavili dirkalnik nove dobe - hibridno Ford Pumo WRC1!

Končno! Prvi WRC nove dobe je ... (foto: M-Sport Ford) M-Sport Ford
8. 7. 2021

V bistvo so pri Fordu dolgo precej uspešno skrivali, s katerim dirkalnikom bodo nadaljevali nastopanje v WRC (svetovno prvenstvo v reliju), saj so celo prve testne kilometre opravili s pogonskim sistemom v Fiesti. Zdaj je torej jasno - drugo leto, ko se bo v Monte Carlu začelo novo, hibridno obdobje za WRC, bo Ford oziroma M-Sport (gre namreč le za poltovarniško ekipo) štartal z modelom Puma.

Da so se odločili za nekaj večji in karoserijsko višji model niti ni tako čudno, sploh s prodajnega stališča, saj križanci in športni terenci predstavljajo največji del prodaje, ravno tako pa hibridna doba ustreza Fordu, ki pospešeno elektrificira svojo floto vozil, do leta 2030 pa želi povsem elektrificirati svojo ponudbo. Ob tem je Puma ob Focusu in Fiesti tudi edini model, ki nosi prestižno športno oznako ST.

V WRC 1 dirkalnike nove dobe bo sicer vgrajen enotni hibridni pogonski sklop, ki sta ga razvzila Compact Dynamics in Kreisel in je sestavljen iz dodatnega e-motorja z močjo 100 kW (136 KM), močnostne elektronike in tekočinsko hlajene baterije zmogljivosti 3,9 kWh. Voznik bo imel tako možnost, da nekaj krat na preizkušnji za do tri sekunde uporabi dodatno moč e-stroja.

To pa bo tudi pomemben del strategije v novi sezoni. Tisti, ki se bodo najbolje znašli z izkoriščanjem dodatne moči, in hkrati z regeneracijo sicer izgubljene energije pri zaviranju in jadranju, bodo imeli seveda prednost. Baterijo bo sicer mogoče napolniti v servisnem prostoru v zgolj 25 minutah.

Seveda pa ni dodatna pomoč in/ali zmanjšanje porabe (in izpustov) edina sprememba v novi, očitno zelo turbulentni sezoni (zaradi česar bi naj tudi prvak Ogier razmišljal o vsaj nekaj relijih). Od drugega leta naprej bodo morale vse tovarniške ekipe uporabljati posebna trajnostno pridobljena goriva, ki bodo zmes sintetičnih goriv in biogoriv, za katere je razpis dobilo podjetje Pi RAcing Fuels. S tem bo serija WRC še dodatno zmanjšala ogljični odtis, tako intenziven okoljsko ozaveščen pristop k diraknju pa bi prav lahko pomeni tudi, da bo v seriji videla interes še kakšna znamka, kar si pri promotorju Red Bull seveda še kako želijo.

Svoje hibridne dirkalnike intenzivno razvijata tudi Toyota in Hyundai, zavoljo težav pri dobavi hibridnih komponent (pri Hyundaiju pa tudi zaradi pozne potrditve proračuna), pa imata oba proizvajalce nekaj zamude.