S petkovim prologom se uradno pričenja maratonski reli po brezpotjih, ki je že desetletja sinonim za vzdržljivost materiala in voznikov, iznajdljvost inženirjev in nevarno pustolovščino brez primere. Ki se skoraj vsako leto za marsikoga konča tudi tragično ... Kar 778 udeležencev s 443 vozili se bo podalo na 7.891 kilometrov dolg reli. Cilj bodo videli le najbolj srečni - in srčni.
Tudi letos bo, tokrat že petič zapored, reli gostila Savdska Arabija, ki jo bodo tekmovalci do 19 januarja prevozili po dolgem in počez, peščica najbolj srečnih bo takrat prevozila ciljno črto v mestu Yanbu. Tekmovalci bodo torej prevozili 4.727 kilometrov hitrostnih preizkušenj v 12 etapah, organizator ASO pa zagotavlja, da je kar 60 odstotkov relija povsem novega.
Med najbolj zanimivimi bo tudi maratonska etapa, dolga 818 kilometrov, ki jo bodo morali prevoziti v 48 urah in bodo v tem času prepuščeni le samim sebi in svoji iznajdljivosti (11. in 12. januar), čeprav bodo lahko prenočevali v improviziranih bivakih.
Tudi letos največ motociklistov, med njimi spet Slovenec
Tudi letos bo seveda največ motociklov - 137 jih je prijavljenih, avtomobilistov pa je 72, ostali so razdeljeni na tovornjake in v glavnem na tako imenovane side-by-side odprte štirkolesnike, ne gre pa pozabiti še na 80 vozil v kategoriji Dakar Classic, kjer tekmujejo z veteranskmi dirkalniki. Tudi letos ima Slovenija na štartu predstavnika med motociklisti. Toni Mulec je letos član poltovarniške ekipe KTM-a in bo na štartu s številko 24 (več o njegovem nestopu tukaj).
Avtomobilisti s petimi tovarniškimi ekipami
Največ pozornosti gre seveda avtomobilistom, kjer so se stvari nekoliko spremenile z uvedbo razreda T1+. Tako bo zdaj na štartu kar pet ekip konstruktorjev. Tu je spet Toyota s kar petimi tovarniškimi dirkalniki, pa Mini, Prodrive s svojim Hunterjem in naposled še Audi, ki bo nastopil zadnjič ter prvič še Ford. Ameriška znamka bo nastopila na Dakarju z Rangerjem (skupen projekt M-Sporta in Neil Woolridge Motorsporta).
In kdo bo favorit?
Rezultat je gotovo težko napovedovati, toda petkratni zmagovalec Nasser Al-Attiyah (s sovoznikom Matthieujem Baumelom) je okrepil Prodrivovo ekipo z devetkratnim svetovnim prvakom v reliju Sébastienom Loebom in sovoznikom Fabianom Lurquinom (drugo leto bosta skupaj v ekipi Dacie). In to je ekipa, na katero gre staviti ... preseneti lahko še Toyota z veterenom De Villiersom, morda celo Ford s Juanom Romo.
Kako konkurenčen bo povsem predelan Audijev zelo kompleksen hibridni dirkalnik RS Q e-tron (trije e-motorji in ICE motor iz DTM serije) pa ostaja vprašanje. Al-Attyah je suvereno in drzno napovedal Audiju le tri etape, preden bodo končali ... No, Pri Audiju zagotovo niso navajeni izgubljati, še posebaj ne v reliju.
Preberite še: Od jutri naprej bo gorivo spet dražje. Za koliko?
BONUS VIDEO: S temi izboljšavami je Lexus RX postal nevaren tekmec med prestižnimi SUV-ji