Izjemno - osem naslovov v devetih sezonah ter konec nekega obdobja!

21. 11. 2021 | Matjaž Korošak
Deli

Na najlepši možni način je Sebastien Ogier obranil naslov prvaka in se z osmo titulo odpravil v (delni) pokoj. S tem reljem so se poslovili tudi WRC dirkalniki, kot smo jih poznali 25 let.

Redki so pričakovali, da bo francoski dvojec tako silovito začel zadnji reli za SP, ki je spet potekal v Monzi. Jasno - naslov je bolj važen od zmage, toda Ogier je želel očitno sebi, Ingrassii in naviječem dokazati, da zmore in zna zmagati tudi pod največjim pritiskom. Seveda je imel 17 točk naskoka pred ekipnim kolegom in edinim izzivalcem Elfynim Evansom in sovoznikom Scottom Martinom, toda na tej ravni nekaj velja samo napad. 

Ogier brezkompromisno

Ogier je odlično začel v hribih nad Monzo, dobil petkove tri od štirih preizkušenj v dopoldanskem delu, pa potem malce popustil v popoldanskem delu znotraj kraljevskega parka v Monzi, saj je Evans nadoknadil zamujeno in dobil petkov del s sicer pičle 1,4 sekunde. Toda sobotni del je bil pravi triler - Ogier in Evans sta se nekajkrat menjala v vodstvu, naposled je bilo po šestih preizkušnjah le pol sekunde razlike! Nedeljski del je štel le tri preizkušnje znotraj dirkališča, zato je bilo toliko bolj pomembno zadržati mirne živce.

No prvak jih je očitno imel. Z malo sreče je preživel srečanje z betonskim robnikom, ko je poškodoval platišče in odtrgal lep kos pnevmatike, pa kljub temu dosegel identičen čas z Evansom. Potem pa je Evansu na naslednji preizkušnji na zaviranju pred balami slame dvakrat ugasnil motor, ki ga ni mogel takoj zagnati. In sanj o naslovu, ki ga je tudi lani izgubil prav v Monzi, je bilo zanj očitno konec. Zadnjo, 16 preizkušnjo je sicer dobil Neuville, Ogier je bil 'šele' peti, toda dovolj, da je dobil reli z dobrimi sedmimi sekudnami prednosti in osovjil svoj osmi, verjetno tudi zadnji naslov.

Vsi ostali so v tej zadnji dirki ograli postransko vlogo - Toyota je sicer dobila tudi naslov med konstruktorji, Neuville je sicer pripeljal v cilj kot četrti, toda sanj o boljšem rezultatu je bilo konec po trku z ograjo. Sordo je še enkrat znova dokazal, da je v izredni formi, peti Solberg je zaostal za Sordom za minuto, Suuninen, ki je v ekipi Hyundaija zamnjal Tanaka, pa skoraj še dodatno minuto. V kategroji WRC2 je bil Andreas Mikkelsen prvak tako rekoč pred Monzo, Yohan Rossel pa je osvojil naslov v kategroji WRC3.

Osem naslovov s tremi znamkami

Francoz je tako na najlepši možni način zaključil svojo kariero rednega nastopanja v reliju, kjer je od leta 2013 do danes osvojil osem naslovov in to s kar tremi proizvajalci! Sicer je le še en naslov oddaljen od svojega soimenjaka Loeba, ki jih je vknjižil rekordnih devet. In skoraj ves ta čas (od let 2006) mu je ob tem pomagal Julien Ingrassia, ki pa se bo po tej sezoni dokončno poslovil od nastopanja. Ogier bo leta 2022 sicer nastopil na nekaj relijih, kaj to natančno pomeni, še ni znano, zagotovo pa ga bomo lahko videli na štartu njemu tako ljubega relija Monte Carlo (20. januar 2022).

In seveda - z zadnjim relijem v sezoni 2021 se je končala tudi era dirkalnikov razreda WRC, ki smo jih v treh generacijah poznali kar 25 let. Drugo leto jih bodo zamenjali hibridni bolidi v razredu, ki se bo imenoval - Rally1.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?