Najbolj naporen in uničujoč reli je skoraj odločila skala ...

26. 6. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Toyota je dominirala s prvimi štirimi mesti v Keniji, a kaj lahko bi bilo vse drugače.

Safari reli v Keniji je tudi letos povsem upravičil svoj sloves. Sloves najbolj napornega in najbolj uničujočega relija, ki je lahko tudi izjemno nepredvidljiv. Toyotin skoraj knjižni zaključek s prvim štirimi mesti se zdi sicer kot izlet do trgovine, toda tri dni dirkanja po (skoraj) brezpotjih okoli jezera Naivashu je le redkim prizaneslo s težavami.

Red Bull Media pool

Mojster Ogier

Na koncu je sicer za borih 6,7 sekunde slavil Seb Ogier, ki je znal v pravem trenutku najti taktično premoč, ko se je v petek odločil za le eno rezervno pnevmatiko in si privozil prednost, ki so jo potem tekmeci (iz lastne ekipe Toyote) poskušali izničiti.

Red Bull Media pool

Toda tudi osemkratni prvak in sovoznik Vincent Landais sta imela kup težav - od problematičnega hibridnega sistema, plohe v soboto popoldan, ki je skoraj izničila vso prednost, odtrganih petih vrat (kjer je seveda tudi pomemben spojler), fesh-fesha, ki je pognal temperaturo Yarisa v višave, pa vse do skale, ki si jo je Francoz sam izstrelil izpod kolesa in mu je skoraj povsem razbila vetrobransko steklo na zadnji preizkušnji. Toda mojstrsko je premagal vse ovire in zmagal na safariju.

Rovanpera ima svoj izračun

Kale Rovanpera je bil edini, ki mu je lahko sledil, toda tudi svetovni prvak ni tvegal vsega, predvsem zato, ker se je skozi vso dirko pritoževal nad podkrmarjeno Toyoto Yaris. Na koncu je mlademu Fincu zmanjkalo le malo, pa bi ponovil uspeh iz lanskega leta. Toda Rovanpera ve, ne glede na Ogierjev vrhunski letošnji izkupiček (tri zmage v petih nastopih), da bo Francoz nastopil le še ne nekaj relijih. Bistvo je torej, da ostane vsaj na drugem mestu. In s 139 točkami še prepričljivo vodi.

Drobtinice so si razdelili ...

Red Bull Media pool

Ampak od drugega do petega mesta je le pet točk. Neuville (zdaj skupno drugi) je spet zamudil priložnost za približevanje, ko je uničil podvozje svojega Hyundaia (čeprav je na koncu le izvlekel 8 točk), Tanak je odlično začel, toda potem so se mu začele dogajati napake, predrta pnevmatika, pa zebre na cesti, pa ... Evans je po dvoboju s Katsuto izvlekel tretje mesto in tam je tudi po sedmih relijih. No ja, dvoboj nekdanjega podprvaka s Toyotinim mladincem ni ravno omembe vreden rezultat. Zanesljivi Sordo je s petim mestom prvi netoyotin voznik na reliju ...

Zagotovo je spet osmoljenec relija Espekka Lappi, ki je dolgo držal korak s Toyotami. Dokler Hyundai ni izgubil zadnjega pogona.  

Tokrat zaradi manjkajočih favoritov ni bilo tesnega obračuna najboljših v WRC2, Solberg pa je vozil izven konkurence za prvenstvo. Toda za zmago sta se udarila Kajetan Kajatanovicz in Fordov mladinec Gregoire Munster. Slednji je dolgo vodil, potem pa moral priznati poraz zaradi mehanske napake na Fiesti.

Preberite še: Zakaj je ta Porsche 910 iz leta 1967 vreden 2,5 milijona dolarjev?

Kakšna je sovozniška izkušnja v dirkalniku Škoda Fabia RS Rally2, pa je preveril urednik Matjaž Korošak.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj