Reli SP: Intervju Malcom Wilson

24. 5. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Včasih je bil uspešen dirkač. Zdaj je vodja moštva, ki je v preteklih nekaj letih Fordu reševalo čast v avtomobilskem športu. Kar ni uspelo ekipi v Formuli 1, je Wilsonovemu M-Sportu, ki opravlja naloge tovarniškega moštva Forda v reliju, uspelo lani. In pravi, da letos računa še na stopničko višje.

Ampak smola vas pa kar naprej spremlja (z Wilsonom smo se pogo­varjali po prvi etapi relija za SP na Sardiniji, ko je Gronholm izgubil vodstvo zaradi poškodovanega blažilnika).

Da, krepko smo vodili, ampak ni še konec, 12 HP je še na voljo, zaostanek pa je le 22 sekund. Prepričan sem, da ga je Marcus sposoben nadoknaditi.

Zdaj čutite, da ste tehnično ujeli Citroën? Da se lahko kosate z njimi?

Vedel sem, da bo Sardinija pokazala, kje smo. Da so vsi Fordi tako visoko: Miko je bil tretji, Latvala je na začetku vodil, Marcus ni imel težav z nadzorovanjem Loeba. Zdaj nam je jasno, da smo tam, kjer smo želeli biti.

Vas je Latvala presenetil?

Ne, vedel sem, da je zelo hiter. Pred to dirko smo se odločili, da mu dovolimo voziti hitreje, da si ne nabira le izkušnje, ampak res vidi, do kod lahko seže. Nisem pa pričakoval, da bo tako zelo hiter (smeh) . . Poleg tega je to, da lahko avto lanske specifikacije vodi na reliju za SP, dober znak za vsa ‘poltovarniška’ moštva. To je dobro za vse.

Kaj je bilo tisto, kar vam je prineslo napredek?

Težko je reči, saj smo delali na kopici stvari. Zadnji dve dirki sta bili na višji nadmorski višini, tudi tu je precej HP kilometer visoko, morda je tudi to pomagalo. Predvsem pa smo naredili veliko majhnih sprememb - v nastavitvah podvozja, geometriji, aerodinamiki . .

Nova pravila so precej omejila razvoj?

Morda ‘omejila’ ni ravno prava beseda, še vedno je dovolj možnosti za razvoj, le da se ta osredotoča na drobnarije. Kakih velikih odkritij ne moremo pričakovati, na vseh koncih in krajih pa so malenkosti, ki se jih da dodelati. Ne veliko, a ko jih sešteješ . . Desetinka tu, stotinka tam - pa nanese 30 sekund na dirko. To pa je že veliko.

Boste hitrejši tudi na asfaltu?

Mislim da, vsaj na nekaterih dirkah. Konec koncev prihaja Katalonija, tam smo bili odlični že lani, poleg tega je videti, da ta reli ustreza finskim voznikom. Sicer pa naši rezultati z asfalta sploh niso slabi. Kadar je šlo po načrtih, ko ni bilo napak pri izbiri gum, smo bili dovolj hitri.

Torej vam bo najbolj ustrezala Španija? In ne, recimo, Irska?

Mislim, da na asfaltu našemu avtu ustrezajo hitre, tekoče ceste z ne prepočasnimi ovinki. Zato računam na Katalonijo, Irska pa je precejšnja neznanka.

Letošnje prvenstvo je v znamenju dvoboja med Marcusom in Sebastianom. Mislite, da se jima lahko kdo približa?

Mislim, da letos ne. Morda naslednje leto. Miko je hiter, ampak za mlade dirkače je težko. Potrebnih je veliko izkušenj. Hirvonen dirka že nekaj let, ampak šele zdaj prihaja na raven, ko bi morda lahko bolj ali manj stalno ogrožal najhitrejše. In ima že precej izkušenj. Latvala je hiter, a mu manjkajo izkušnje. Konec koncev je zelo mlad.

Teh res mladih dirkačev je v prvenstvu vedno več. Zakaj?

Pomembno je, da dirkač v svetovnem prvenstvu začne čim mlajši, da vozi čim več dirk. Reli za SP je na tako visoki ravni, tu je toliko dobrih dirkačev, da en, dva, trije dobri rezultati ne pomenijo veliko. Včasih si lahko treniral celo leto, odpeljal eno ali dve ‘natrenirani’ dirki, dosegel dober rezultat in pri 25 ali 28 letih dobil priložnost dirkati za uveljavljeno moštvo. Tega ni več. Zdaj moraš že v zelo mladih letih dokazati nadarjenost, se prebiti v moštvo in nato dokazovati, da se lahko iz talenta razviješ v zmagovalca. In to zahteva veliko časa, zato je treba začeti zgodaj.

Boste moštvu dodali tretji avto, kot recimo Subaru?

Ne, nima smisla, ker tretji avto ne prinaša dodatnih točk v točkovanju znamk. Saj imamo dovolj vrhunskih avtomobilov v ‘poltovarniških’ moštvih. Če bi jih imele vse znamke toliko . .

Lani ste osvojili naslov prvaka med proizvajalci, letos merite tudi na tistega pri voznikih. Kateri vam pomeni več?

Oba enako. Ampak enega konstruktorskega smo že osvojili, torej . .

Od prihodnjega leta bodo gume za vse enake. Vas kaj skrbi, kako se bodo ‘ujele’ s Focusom?

Ne, te gume se bodo tako razlikovale od tega, kar je ta hip v navadi na SP, da bomo vsi startali z ničle. Edini pomislek, ki ga imam, in sicer s stališča varnosti (hitrosti so velike …), je odsotnost polnila na asfaltnih dirkah. Sicer pa bomo nove gume začeli testirati že avgusta, tako da je časa dovolj.

Že kaj razmišljate o avtomobilu razreda S2000?

Seveda in to resno. Je pa tako, da je za Ford pomemben segment C, nižji srednji razred, kamor sodi Focus, avtomobili S2000 pa so večinoma iz segmenta B. Trenutno se nam zdi, da je ta razred predrag; težko je pričakovati od motorja avtomobila S2000, da zdrži tri dirke, in od menjalnika, da zdrži dve. A se tudi na tem področju stvari premikajo - zdaj se je pojavil nov dobavitelj menjalnikov, počasi bo tudi S2000 prilezel na višjo raven vzdržljivosti, kjer je danes avto WRC. Je pa ta razred odličen za evropske proizvajalce in tudi za Ford.

Fiesto S2000 so že naredili v Avstraliji. Ste imeli prste zraven?

Ne, gre za popolnoma lokalen projekt, smo jim pa pomagali z deli in nasveti. A tudi pri nas stalno proučujemo projekt S2000.

Fiesta?

Ne vem, ne morem reči. Bi pa bila precej logična izbira . .

Dušan Lukič, foto: moštvo

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja