Turk v Vipavski dolini s tremi minutami prednosti med Slovenci, v dvokolesno gnani konkurenci tokrat odličen Grossi.
»Ni tako lahko, kot se morda zdi komu, ki reli spremlja le na zaslonu računalnika. Na zahtevnih cestah je še vedno treba pokazati vse in ne narediti napake,« je v cilju relija po Vipavski dolini razlagal Rok Turk, ki si je s sovoznikom Vilijem Ošlajem privozil novo zmago in utrdil prednost v skupnem seštevku državnega prvenstva. Medtem ko mu je zmago v generalni razvrstitvi v Velenju speljal Nemec Dominik Dinkel, je bil Turk na cestah v okolici Ajdovščine in Vipave ves čas rahlo hitrejši od nemškega princa Alberta von Thurna und Taxisa (VW Polo R5).
Ta je dobil dve od devetih hitrostnih preizkušenj, a takrat je bil reli že odločen in je Turk že vozil bolj za gledalce kot za vsako sekundo. Njegova prednost pred Nemcem je znašala 43 sekund, med Slovenci pa je imel tako kot v Velenju debele tri minute prednosti, kar je seveda veliko za 90-kilometrski reli. To le kaže na Turkovo premoč v slovenskem reliju.
»Zdaj pa na reli Weiz v Avstrijo,« je še dodal Idrijčan, ki praznuje 20-letnico svoje dirkaške kariere in bo moral resnejše tekmece vendarle iskati v tujini, ne doma. Boštjan Avbelj dirka v Italiji, Aleša Zrinskega (Ford Fiesta R5) pa po težji predsezonski nesreči še pošteno bolijo kosti in komaj zaceljena ključnica.
Marko Grossi letos dirka z novim Peugeotom 208 rally4 (in sovoznico Taro Berlot). Zanj so že lani ustanovili tudi nov klub, katerega del je s svojimi izkušnjami tudi Aleš Grižon, nekdanji dirkač z Obale, poleg tega je zraven še nekaj (močnejših) pokroviteljev. Tako oblikovana ekipa je očitno dala Grossiju potrebno zanesljivost.
Uvodni reli v Velenju, kjer je nastopil še s starim dirkalnikom, se mu še ni najbolje izšel, tokrat pa je bil odlično razpoložen. Bil je zanesljivo drugi v državnem prvenstvu in je ravno tako zelo zanesljivo bežal vsem tekmecem v razredu dvokolesno gnanih dirkalnikov (divizija II). »Med domačine sem prišel kot v osje gnezdo in letos jim bom še trn v peti,« je veselo razlagal Grossi, potem ko je imel v cilju 27 sekund prednosti pred tekmeci. Sanje, da bi nekoč vozil tudi dirkalnik rally2 (bivši razred R5), niso skrivnost.
Odličen drugi med 'dvokolesniki' je bil Martin Štucin s sovoznico Tjašo Medvešek (Renault Clio R3). Do torka pred relijem je razmišljal le o jubilejni deseti organizaciji relija, nato pa sta z nekdanjim prvakom Aleksom Humarjem pripravila še test dirkalnika in Štucin s cliom tako hitro še ni vozil. Na zadnji hitrostni preizkušnji je za sekundo izgubil dvoboj z zimzelenim Darkom Peljhanom (Mitsubishi Lancer) – ta je po ajdovskih brzincih vozil že takrat, ko je njegov zdajšnji sovoznik Matej Čar hodil še v osnovno šolo –, za 21 sekund pa je ugnal tiha favorita, brata Fakin (Ford Fiesta rally4). V tem razredu bo v letošnji tekmovalni sezoni očitno še veliko zanimivih dvobojev.
Zelo malo zaostaja Jan Medved (Ford Fiesta rally4), prav tako Grega Premrl (Toyota GT-86). Pred oba se je doma uvrstil še Borut Bratina (Ford Fiesta rally4), žal pa po nesreči v Velenju tokrat na štartu ni bilo aktualnega prvaka Simona Mlinarja.
V diviziji III je zanesljivo zmagala posadka Humar-Peternel (Renault Clio) in tudi v množični diviziji I je imel Matjaž Mihevc s sovoznikom Klemnom Rončelom lepo prednost. Novi Clio rally5 je odličen, a brez pravega voznika tudi tako sodoben dirkalnik v avtomobilsko velimo starejši konkurenci do zmage ne pripelje sam. Le devet desetink sekunde je ločilo posadki Kačič-Černigoj (MG ZR 105) in Mrak-Vončina (Suzuki Swift) v obračunu za drugo mesto. »Raje dvajset takih relijev, kot da zmagam za pol minute,« je dejal borbeno Mrak, ko sta si v cilju s Kačičem srčno čestitala. Zmagovalec uvodnega relija Luka Brus (MG ZR 105) je bil tokrat četrti.
Pravi zmagovalec relija pa je bila predvsem odlična atmosfera, četudi zaradi covida-19 tokrat niso pripravili t. i. superspeciala po ulicah Ajdovščine. Velik obisk po domala celotni trasi in prava fešta z baklami v Velikih Žabljah pa sta najbolje začinila ta atraktivni reli.
Silvan Lulik spet za volan
Eden od predvoznikov na reliju je bil tudi legendarni ajdovski voznik relija Silvan Lulik. Na prvem reliju Saturnus 1978 se je zakuril za avtomobilski šport in nato v osemdesetih letih sedel za volan dirkalnika. Bil je odličen z zadnjim pogonom in takrat, ko je na Ajdovsko pripeljal reli Saturnus, med glavnimi ljubljenci občinstva. Bil je tudi zadnji jugoslovanski in prvi slovenski državni prvak v reliju. »Še vedno se na štartu malo tresejo roke, tega občutka ne pozabiš. Dobrih 60 litrov bencina sem porabil,« je dejal za volanom serijskega Forda Focusa RS.
Prenova proge za več zahtevnosti
Organizatorji so letos nekoliko popestrili traso. Že uveljavljeni Predmeji so dodali nov začetek hitrostne preizkušnje proti Velikim Žabljam in poleg tega obudili začetek hitrostne preizkušnje v Mančah. Trasa je imela tako zaprte kot zelo hitre odseke, veliko drsečih ovinkov in tudi nekaj skokov. Osip na reliju je bil dokaj velik in v ostrem ritmu dokazovanja je bilo tudi nekaj nesreč. Najhuje so jo skupili dirkalniki posadk Žakelj-Rejc (Zastava Yugo), Žvab-Prosenc (Renault Clio Rally5) in Jerkič-Stopar (Peugeot 208 R2). Na srečo v nesrečah posadke niso skupile resnejših poškodb.
Rezutati, skupno:
1. Turk-Ošlaj (Hyundai i20 R5) 57:38,2
2. Von Thurn und Taxis-Ettel (VW Polo R5) + 0:43,1
3. Grossi-Berlot (Peugeot 208 Rally4) + 3:07,6
4. Peljhan-Čar (Mitsubishi Lancer EVO9) + 3:33,6
5. Štucin-Medvešek (Renault Clio R3) + 3:34,7
6. Wagner-Stein (Ford Fiesta Rally4) + 3:46,9
7. Fakin-Fakin (Ford Fiesta Rally4) + 3:56,2
8. Bratina-Vovk (Ford Fiesta Rally4) + 4:06,1
9. Medved-Šavelj (Ford Fiesta Rally4) + 4:08,1
10. Premrl-Brešer (Toyota GT-86) + 4:34,5
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj