Iz revije: Reli Dolina zelenega zlata - Odlične ocene za premierno izvedbo

14. 9. 2023 | Gregor Pavšič
Deli

Štajerska je z relijem Dolina zelenega zlata dobila novo atraktivno dirko, ki je v prvi izvedbi presegla pričakovanja in navdušila.

»To je bil res pravi reli. Kar malo smo že pozabili, kako je pravi reli videti. Super!« je bil na cilju relija v Žalcu jasen Marko Grossi (Hyundai i20 R5), ki je s temi besedami pohvalil organizatorje iz vrst AMD Vili za celotno zasnovo in izvedbo nove prireditve v slovenskem reliju. Reli Dolina zelenega zlata je namreč v prvi izvedbi presegel pričakovanja. Tako z izbiro hitrostnih preizkušenj, njihovo konfiguracijo, izvedbo kot tudi splošnim vzdušjem v Žalcu.

»Ideja o reliju je med nami tlela že kar nekaj let. Nato pa je beseda dala besedo in odločili smo se, da zagrizemo v ta projekt. Tudi na zvezi za avtošport AŠSLO so podprli našo idejo, da Slovenija dobi še en reli in da celotno državno prvenstvo izpeljemo doma. Dela je bilo veliko, uspešna dirka pa je za nas najlepša nagrada,« je povedal vodja organizacijske ekipe Matej Aubreht. Avgustovska vremenska ujma, ki je pustošila v Savinjski dolini in naredila veliko škode, je izvedbo relija vsaj za trenutke postavila pod vprašaj. Toda ceste na trasi relija niso bile poškodovane, organizatorji pa so se takoj odločili del sredstev od startnin nameniti v dobrodelne namene. Temu je nato sledilo še nekaj tekmovalcev, sponzorjev in drugih posameznikov, kar je še povečalo dobrodelno noto relija. Pohvale izvedbi nove štajerske pridobitve v slovenskem reliju so deževale z vseh strani.

<p>Občasni povratnik ... Nasmejan obraz Mišela Zupančiča pove dovolj o volji do dirkanja.</p>

<p>Občasni povratnik ... Nasmejan obraz Mišela Zupančiča pove dovolj o volji do dirkanja.</p>

Uroš Modlic

Podpora vseh treh občin

»Veseli smo podpore občine Žalec. Najprej smo tam načrtovali le uradni štart relija, nato pa smo se skupaj z vodstvom mesta odločili tudi za hitrostno preizkušnjo po mestnih ulicah,« še dodaja Aubreht, tudi sicer nekdanji voznik relija. Reli uradno organizira AMD Vili, kjer so za izvedbo navdušili še župana Braslovč in Polzele. To je še mlado avtošportno društvo, ki so ga ustanovili leta 2018. Zdaj imajo približno sto članov, 26 sodnikov in osem imetnikov vozniške licence.

Reli je bil zelo kompakten in tekmovalci so vse opravili v dveh dneh. Ker so bile hitrostne preizkušnje povsem nove, je bil že popis dosti zahtevnejši kot sicer. Le nekaj ur po koncu ogledne trase je nato že sledil štart relija v Žalcu in tam so si dirkači med seboj izmenjevali vtise s hitrostnih preizkušenj. Vsi so si bili edini v napovedi, da reli zaradi svoje kratke dolžine – devet hitrostnih preizkušenj je bilo skupaj dolgih 87 kilometrov – ne bo prav nič lahek. Hitrosti so bile velike, večina ovinkov pa je bila popeskanih. Že pred relijem je Aubrehtova ekipa napovedala, da bo na ovinke postavila le malo ovir proti »sekanju« ovinkov, kar običajno pomeni, da je na zavojih precej peska. To pa je nato precej povečalo nepredvidljivost dirke. Kombinacija neznanih cest in vožnje izključno na zapiske v »radarju« ni bila mačji kašelj. Od 47 posadk na štartu jih je do cilja pripeljalo 34.

<p>Marko Grossi in Tara Berlot sta bila tudi tokrat blizu ...</p>

<p>Marko Grossi in Tara Berlot sta bila tudi tokrat blizu ...</p>

Uroš Modlic

Zahtevna proga in kup odstopov

Težko se je bilo izogniti napakam in prevoziti reli brez večjih težav. To je že pred štartom napovedal tudi prvi favorit Rok Turk (Hyundai i20 Rally2) in imel je prav. Enkrat ga je zavrtelo, še bolj mu je srčni utrip dvignila prazna pnevmatika takoj po štartu ene izmed hitrostnih preizkušenj. S prazno je moral voziti vse do cilja in obvladati nemiren zadek na popeskanih cestah. Izgubil je sicer vodstvo proti Grossiju, ne pa tudi veliko sekund, saj je v enem izmed ovinkov grešil tudi Portorožan.

Tako je sredi relija Grossi vodil s prednostjo 2,7 sekunde, drugi dirkači pa so že takrat zaostajali vsaj minuto. Turk je dobil sedem od devetih preizkušenj in – čeprav z majhno prednostjo 19 sekund – vendarle suvereno dobil svoj tretji reli letošnje sezone. Zaostanek za Grossijem v skupnem seštevku je še 12 točk, njun naslednji dvoboj pa septembra v Novi Gorici. Grossi zmanjšuje časovni zaostanek na hitrostnih preizkušnjah za izkušenim Turkom, ki pa ohranja nekaj prednosti. Njun dvoboj za naslov prvaka bo očitno napet do zaključka sezone, do katerega bodo na sporedu sicer še trije reliji.

<p>Kljub prebiti pnevmatiki sta Rok Turk in sovoznica Blanka Kacin zmagala na prvi izvedbi relija.</p>

<p>Kljub prebiti pnevmatiki sta Rok Turk in sovoznica Blanka Kacin zmagala na prvi izvedbi relija.</p>

Uroš Modlic

Poleg favoritov na stopničkah še Škulj

Odličen tretji je bil v Žalcu Mark Škulj s sovoznico Pio Šumer (Opel Corsa Rally4). Zmaga med dvokolesno gnano konkurenco ni bila vprašljiva, letos izjemno navoženi 19-letnik pa ni taktiziral in se je sredi relija spustil v odprt boj s preostalimi dirkalniki močnejšega razreda Rally2 oziroma R5. Na polovici relija je imel Škulj le 0,9 sekunde naskoka pred Boštjanom Logarjem (Škoda Fabia Rally2), do konca relija pa je prednost povečal na 24 sekund. Logar je na zadnji preizkušnji napadel in prehitel Darka Peljhana (VW Polo Proto). Razlika med njima je bila le 3,8 sekunde. V prvi deseterici so bili še Mitja Klemenčič (Škoda Fabia R5), Aleš Zrinski (Škoda Fabia Rally2), Jan Medved (Opel Corsa Rally4), Janko Čebron (Mitsubishi Lancer EVO9) in zmagovalec divizije 3 Robert Kresnik (Renault Clio RS).

»Pred relijem nisem pričakoval tretjega mesta v skupni razvrstitvi. Prioriteta je bila divizija 2, a rade volje sem izkoristil tudi priložnost in se uvrstil na zmagovalne stopničke,« se je v cilju smejalo Škulju, ki je poleti nastopil tudi na dveh relijih za evropsko prvenstvo. V drugi diviziji je imel v Žalcu skoraj dve minuti naskoka pred Janom Medvedom (Opel Corsa Rally4) in še dodatno dobro minuto pred Mitjo Glasenčnikom (Peugeot 208 Rally4), ki je prvič letos videl cilj. Škulju, ki ga letos čaka še en reli za evropsko prvenstvo na Madžarskem in bi rad prihodnje leto odpeljal celotno mladinsko evropsko prvenstvo, se tako obeta naslov državnega prvaka.

<p>Boštjan Loga in Rok Gomizelj – nekaj odličnih predstav, vendar premalo kilometrov, da bi se lahko vmešala v boj za vrh.</p>

<p>Boštjan Loga in Rok Gomizelj – nekaj odličnih predstav, vendar premalo kilometrov, da bi se lahko vmešala v boj za vrh.</p>

Uroš Modlic

Reli zagotovo ni muha enodnevnica

Kresnik v tretji diviziji z odlično predstavo ni imel resnega tekmeca, čeprav so številne posadke prikazale odlične vožnje. Dobrih 40 sekund sta zaostala Domen Mihevc (Renault Clio RS) in Jaka Valant (BMW M3), med njima pa je bilo le 0,7 sekunde razlike. V diviziji 1 tokrat na štartu ni bilo vodilnega v skupnem seštevku Domna Slejka (Opel Adam Cup), se je pa zato v konkurenco vrnil nekdanji prvak Nejc Mrak (Suzuki Swift). Mrak je odpeljal odlično dirko, dobil osem od devetih hitrostnih preizkušenj in zmagal s prednostjo skoraj dveh minut in pol.

Aubrehtova ekipa je po koncu relija, ki je potekal tudi v izjemni vročini – temperatura v dirkalnikih je bila vsaj 50, če ne 60 stopinj Celzija –, hitro pospravila dogajanje in že napovedala priprave za svoj drugi reli prihodnje leto. Če številni dirkači ta krstni reli vzneseno ocenjujejo kot »najboljši v Sloveniji«, je to zagotovo dober obet za prihodnost.

Preberite še: Legenda formule 1 predala predmete iz svojega muzeja na dražbo

BONUS VIDEO: Kateri so najboljši avtomobilski dogodki v Sloveniji in katerim se je potrebno izogniti?

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec