WRC: So spremembe res pred vrati?

12. 6. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Zdi se, da premik proti hibridizaciji in elektrifikaciji ni prinesel niti pravih niti dovolj otipljivih sprememb za serijo. Kritike promocije in vrednosti serije so zdaj na vodstvo naslovili tako vozniki kot predstavniki ekip.

Ob uvedbi novih pravil in hibridizaciji dirkalnikov novega kraljevskega razreda Rally1, ki je zamenjala razred WRC, se je zdelo, da je svetovno prvenstvo v reliju na pragu premika proti večji popularnosti in prepoznavnosti, tudi globalno. Toda vse bolj je jasno, da nova pravila, ki jih je FIA uvedla zato, da bi dvignila 'zeleno' kredibilnost' športa in s tem privabila več proizvajalcev, le niso bila dovolj.

Promotor serije (WRC Promotor) je sicer v zadnjih letih le naredil nekaj korakov proti boljši prepoznavnosti športa, prijaznosti do medijev in enostavnosti ogleda (posnetki na sicer plačljivi platformi za spremljanje relija wrc.com so res impresivni), toda vse to očitno ni bilo dovolj. In medtem ko priljubljenost, globalna prepoznavnost in s tem vrednost F1 strmo in eksponentno raste, WRC stopiclja na mestu.

Kritike na račun promocije in vrednosti

Zdi se, da je kazen, ki jo je mladi Oliver Solberg dobil zaradi vrtenja po cilju v varni okolici dirkališča, sprožila plaz kritik, ki so se kopičile nekaj časa. Zdaj so na glas spregovorili vozniki, predvsem Thierry Neuville, ki je povedal marsikatero ostro na račun togih pravil, organizacije, promocije …

Svoje je dodal tudi osemkratni prvak Seb Ogier, ki je dejal, da se je posvetil družini (zdaj vozi le še omejen program) tudi zato, ker prave vrednosti njegovi naslovi preprosto niso več imeli. »WRC preprosto ne zanima nikogar več,« je bil oster serijski prvak.  

Do promotorja je bil kritičen tudi novi šef Hyundaia Cyril Abitebuil (pred tem je vodil dve ekipi v F1), ki je dejal, da so stroški zdaj morda res nižji, vsekakor nižji od F1 (pa še to je vprašljivo, glede na ceno dirkalnika, ki znaša milijon evrov), toda vse to nič ne pomaga, če ni prave tržne vrednosti serije, če ni dodane vrednosti za vložen denar, ki ga proizvajalci seveda pričakujejo. Mislil je ravno na promocijske aktivnosti, ki seriji dvigujejo ceno in tako privabljajo investicije proizvajalcev.

Kaj bo naredila FIA, kaj promotor?

FIA je tokrat kritike vzela resno in pozvala voznike tovarniških ekip na pogovor o prihodnosti serije, ki je potekal prek spleta pred relijem na Sardiniji. Po sestanku, ki ga je vodil nekdanji prvak (2003) Petter Solberg kot predstavnik FIA in eden najbolj gorečih privržencev tega športa, so se razšli zadovoljni, saj je šlo za konstruktiven pogovor, vendar pa vsebine nihče ne razkriva. Več sestankov je v načrtih, pravijo.

Zagotovo so se dotaknili večkrat omenjene omejitve porabe, podobno kot v F1, pa dodatnih promocijskih aktivnosti, mnogo je bilo govora tudi o spremembi formata relijev (vprašljiv je nedeljski del), potem so tu še drobne spremembe, kot na primer nov komplet pnevmatik za zadnjo preizkušnjo, ki prinaša dodatne točke, s čimer bi umaknili taktiziranje posadk, ki v nedeljo le še krožijo in 'varčujejo' s pnevmatikami.

Dejstvo je pravzaprav preprosto in kruto - WRC mora ponuditi več (razumljive in gledljive) zabave za manj denarja. 

Preberite še: Če ne v F1, pa vsaj na Le Mansu

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del