Po zadnji dirki za veliko nagrado Velike Britanije v Silverstonu je FIA organizirala načrtovan sestanek vseh moštev, ki nastopajo v prvenstvu Formule 1. Ker naj bi vetrobran preveč popačil dirkačevo vidno polje, so se odločili za varnostni drog.
Prvič so se na sestanku zbrali predstavniki vseh moštev; med opazovalci so bili predstavniki moštev Torra Rossa, Renaulta, Sauberja in ameriške ekipe Haas F1. Pogovori so potekali okrog nadaljnjega nižanja stroškov, s čimer bi omogočali preživetje šibkejšim moštvom, novosti na področju motorjev po letu 2021, zaščiti kabine in načinih, kako povečati zanimanje publike za dogajanje v seriji.
Največjo pozornost je vsekakor bila deležna dodatna zaščita v primeru čelnega trka. Letos mineva namreč dve leti od zadnje tragične nesreče v formuli 1, ko je zaradi trka v avtodvigalo med dirko v Suzuki življenje izgubil francoski dirkač Jules Bianchi. Takrat se je tudi pojavila težava izpostavljenosti dirkača zaradi odprte kabine. Moštva so tako zadnji dve leti preizkušala različne možnosti zaščite voznikov. Zadnja rešitev, ki jo je v Veliki Britaniji preizkušal Sebastian Vettel, je vključevala celo 'vetrobran' okrog celotne kabine, a se je kasneje izkazalo, da tak sistem vozniku popači pogled na stezo.
Moštva so zato sklenila, da je najbolj primerna rešitev tako imenovan sistem 'Halo', varnostni lok okrog kabine in nad voznikovo glavo, ki naj bi učinkovito preprečil poškodbe v primeru trka, kot se je dogodil Bianchiju. Ker je bila podpora sistemu enotna, so odgovorni sklenili, da bo novost v karavano vpeljana že z letom 2018.
Jure Šujica
foto: Ferrari, FIA
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"