Po zmagi na Švedskem so apetiti poltovarniške ekipe M-Sport Ford seveda zrasli. Toda to ni zmedlo ne Toyote ne Hyundaia, ravno obratno. Podobno velja za razmerje med Tänakom in aktualnim prvakom Rovanpero. Mladi Finec je le še bolj željan zmag in reli Mehike je tik pred začetkom.
Prva zmaga Forda po dobrem letu in prva zmaga za Tänaka po letu 2018, ko je zapustil Wilsonovo ekipo in se pridružil Toyoti ter postal prvak leta 2019, je seveda poskrbela za precej razburjenja in začudenja v svetovnem prvenstvu. Dokazala pa je vsaj dvoje – da je Puma še vedno dovolj hiter dirkalnik, vendar mora za to za volanom sedeti vrhunski voznik oziroma posadka. In teh v svetovnem prvenstvu ni prav veliko.
Tu je pravzaprav zanimiv paradoks – le tri (pogojno) tovarniške ekipe so v prvi ligi, deset, enajst bolidov Rally1, vsi zasedeni, v vrsti pa že občasno izpraznjeno mesto čaka vsaj pet, šest voznikov, ki so se že dokazali ali pa so nedvomno nadarjeni. A zares na meji lahko tako zahteven dirkalnik trenutno vozi ravno tako le pet, šest dirkačev. In toliko se jih lahko (ob res idealnem razpletu) nadeja tudi zmage. Vsi drugi so le hitri statisti. Za zdaj.
In seveda oba nekdanja svetovna prvaka, ki se občasno pojavljata. Na štartu v Mehiki (reli se začne 16. marca) bo spet Seb Ogier; kaj se dogaja z dogovorom med M-Sportom in Loebom, še ni povsem jasno. Malcolm Wilson je dejal, da si dogovora s serijskim svetovnim prvakom seveda še kako želi, vendar so vsi (precej omejeni) viri zdaj usmerjeni na dvojico Tänak/Jarveoja. Tudi Loebu je to jasno, sam pa sem prepričan, da bo Loeb še nastopil. Seveda bi bilo idealno, da bi nastopil na reliju, kjer bi se lahko pomeril v epskem dvoboju z Ogierjem. Počakajmo.
Skromna lista prijavljenih, toda le po številu
Na seznamu prijavljenih za mehiško preizkušnjo, ki je običajno prvi pravi makadamski reli v sezoni, so sicer vsi najboljši (deset bolidov Rally1), hkrati pa je kratek seznam le opomin, da je Mehika daleč in da je že štart na reliju, pa čeravno gre za domačo ekipo, sila draga zadeva. Le 32 posadk na reliju za svetovno prvenstvo ni ravno številka, ki bi razveselila organizatorja (in gledalce).
Toyota ima štiri posadke – poleg stalnih Rovanperä/Teiskonen, Evans/Martin in Katsuta/Johnston bo v njej še Ogier s sovoznikom Landaisom. Zagotovo bo tokrat Toyota več kot le druga liga, kakor je delovalo na snegu Švedske, sploh z obema prvakoma, predvsem izkušenim Ogierjem. Zato so si privoščili tudi dolg test v Španiji, kjer so Yarisa pripravili za makadamske preizkušnje na visoki nadmorski višini Mehike.
Prva bosta na progi tokrat Tänak in Jarveoja kot vodilna, tu pa sta iz iste ekipe M-Sport Ford še Loubet/Gilsoul in »gentlemen drivers« Serderidis/Miclotte. Lorenzo Bertelli – eden od dveh, ki se v pregrešno dragi tehniki le dobro zabavata – še ni rekel zadnje. Pravi pa, da se vrača v M-Sport Fordovi Pumi, le da še ne ve, kdaj (reli na Švedskem je odpeljal s Toyoto Yaris).
Tudi pri Hyundaiu si želijo bolj suverene predstave zlasti prvopostavljene posadke Neuville/Wydaeghe, sam pa sem prepričan, da bo svoj trenutek slave na makadamu prej dočakala posadka Lappi/Ferm. Na prvih dveh relijih je Esapekka na trenutke pokazal svoj talent, toda tehnika ga je vedno prehitela, nazadnje pa nezanesljive Pirellijeve pnevmatike, ki so povsem odpovedale. Tretji i20 Rally gre v roke posadki Sordo/Carrera.
WRC2: Več od pričakovanega
V WRC2 med posadkami z dirkalniki Rally2 tokrat ne bo gneče, vsekakor pa bo na štartu več prvokategornikov, kot bi lahko človek predvideval glede na kraj relija. Še en nekdanji voznik prve lige se vrača razred nižje. Gus Greensmith, ki je še lani vozil Pumo, je prekinil sodelovanje z M-Sportom, izpustil prva dva relija in se vrača s Škodo Fabio RS. Tu sta še suvereni zmagovalec Švedske Oliver Solberg in M-Sportov Adrien Formaux ter prvak WRC Emil Lindholm.
Ta bo – ravno tako kot kolega v ekipi TokSport, sicer nesojeni zmagovalec Monte Carla Nikolaj Grjazin – zaradi logističnih težav nastopil s Fabio prejšnje generacije. Karavani se bosta pridružila še trikratni evropski prvak Kajetan Kajetanowicz in češki vsestranski talent Martin Prokop, ki je letos odpeljal reli Dakar in ga končal celo šesti. Od bolj znanih manjkajo le Teemu Suninen (Hyundai) pa morda mladi češki talent Erik Cais ter Luksemburžan Grégoire Munster (M-Sport).
Tudi Andreas Mikkelsen bo izpustil Mehiko. Norvežan je trdno odločen, da dobi sedež v tovarniški ekipi, zato želi spet pokazati svoje znanje. Tako bo nastopil na nekaj najbolje zasedenih relijih, kjer želi premagati vso falango v dirkalnikih Rally2. Vse kaže, da se lanski prvak vrača na sceno s portugalskim relijem.
Prihodnje leto na koledarju še Latvija
Precej nepričakovano je FIA objavila vest, da bo na koledar WRC vključila še – Latvijo. Daleč od tega, da bi bila država neznanka v tem športu, saj tam že vrsto let poteka reli za evropsko prvenstvo (ERC Liepaja), ki si je pridobil visoke ocene. Pri komisiji za reli pa so dodali, da želijo najboljšim organizatorjem relijev za ERC omogočiti, da pridejo tudi do najvišjega ranga, zato bo eno mesto vedno rezervirano za takšne primere. Kdaj bo potekal TET reli Latvija, kot bo uradno ime dogodku, pa pri lastniku komercialnih pravic (WRC Promoter) še niso objavili.