Rally WRC: konkurenca zrla Toyoti v hrbet

26. 6. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Legendani in uničevalni Safari reli je dobil vodilni v prvenstvu, Finec Kalle Rovapera (Toyota) in svojo vodstvo v razvrstitvi povečal na kar 65 točk. Prvenstvo je na polovici, Vse bolj pa se kaže, da bo naslov ostal pri - Toyoti.

Morda je prav prvi šok, ki ga je dožovel mladi Finec že na prvi, uvodni posebni hitrostni preizkušnji poskrbel za to, da je vodilni v prvenstvu spremenil svoj pristop. Safari reli Kenija je namreč znan po svoji 'razbijaški' zgodovini, saj so ceste bolj podobne uničenim kolovozom posipanim s finim rdečkastim peskom, ki mu pravjo fesh-fesh. Rovanpera in Haltunen sta namreč skoraj prevrnila svojo Toyoto Yaris, pri tem predrla zadnjo pnevmatiko in se privlekla do cilja - brez večjega zaostanka zaradi kratke preizkušnje. Od tam naprej, pa je finska dvojica ubrala previden in predvsem postopen pristop.

Ogier in Loeb na začetku

Prvi dan je potekal sicer v znamenju starih mojstrov, saj sta se za vodstvo borila nekdanji in aktualni prvak Seb Loeb in Seb Ogier, toda že po polovici je moral osemkratni prvak odstopiti zaradi tehnične okvare. Ogier se je potem dajal še s kolegom Elfynom Evansom, toda Valežan je zaradi prebite pnevmatike in posledično pazjivejšega pristopa hitro ostal zadaj. Potem je ista usoda ob koncu dneva doletela še Ogierja, ki ja z menjavo izgubil dve minuti. To pa je pomenilo, da je se Rovanpera dokončno katapultiral v ospredje.

Oba vozniška kolega v Toyoti sta tako narekovala tempo tudi v soboto, toda ko je zadnji dve hitrostni preizkušnji namočil naliv in se je fin pesek spremenil v drsečo podlago, ki so jo mnogi imenovali tudi 'led v Keniji', je Rovanpera dokončno pokazal svoje mojstrstvo in prepričljivo prevzel vodstvo. Kljub temu, da se je celo popoldne pritoževal nad bolečinami v želodcu. No, resnici na ljubo je treba povedati še, da so Evansu ponagajali še brisalci ... s 40 sekundami prednosti je bilo jasno, da mora samo še previdno končati reli. Tudi zato, ker so vsa štiri mesta za njim zasedli kolegi iz ekipe Toyota. Ki si ravno tako niso želeli pokvariti napornega vikenda z napako tik pred koncem.

Redki so jo odnesli brez napake ali okvare

Najboljša Hyundaijeva urstitev je bilo peto mesto Thierryja Neuvilla in Martijna Wyadaegheja. Cel kup stvari se jima je dogajalo, na koncu sta zletela še v drevo in končala ob robu tik pred koncem sobotnega dela. Da sta lahko štartala v nedeljo in končala peta kljub 10 minutni kazni gre samo na račun izjemnih razlik in zaostankov med posadkami zaradi številnih težav in okvar, ki so že med prvo deseterico dosegala 10 ali celo 12 minut! No, tudi najboljši M-Sport Fordov voznik (6 mesto) Craig Breen nikakor ni našel prvega ritma - kljub zelo previdnemu pristopu je polomil del krmilnega mahanizma in odstopil v petek. Tako da je nadaljevanje relija vozil z največjo možno previdnostjo, o čemer priča tudi rezultat. 

Redki so bili sicer vozniki, ki niso imeli resnih težav na uničenih cestah ob jezeru Naivashu. Adrien Formaux sicer ni razbil dirkalnika, pač pa mu je odpovedal zadnji diferencial, v soboto pa je uničil še podovzje svoje Pume. Gus Greensmith je nekaj časa držal celo mesto v peterici, potem pa prebil pnevamtiko, nasednji dan pa še prevrnil svoj dirkalnik. Tudi zmagovalec prejšnjega relija Ott Tanak je odstopil kar dvakrat, na koncu ni mogel nadaljevati zaradi opovedai servo krmilnega mehanizma.

Kajetanovič vodi v WRC2

Se je pa na vse pretege smejalo trikratnemu evropskemu pravku Poljaku Kajetanu Kajetenoviču, ki je v osiromašeni konkurenci druge lige WRC2 suvereno pobral zmago in s tem tudi prevzelo vodstvo. Tako se je iz petega prerinil naravnost na vodilni položaj, saj nihče od konkurence ni štartal na reliju v Keniji.

Prvenstvo se nadaljuje čez slab mesec v Estoniji, kjer posadke spet čaka peščeno-makadamska podlaga, ki pa je vsekakor bistveno hitrješa, kot ta v Keniji. Glede na formo, ki jo je doslej prikazal Rovanpera, pa bi se lahko zgodilo, da bo že poleti bolj ali manj jasno, kako intenziven bo boj za naslov v zaključnem delu sezone. Za Estonijo je namreč že Finska, ki je domač reli tak za Rovanpero kot za Toyoto.    

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj