Svetovno prvenstvo v reliju: Premoč najboljših še bolj očitna. Kje je tokrat ostala konkurenca?

Vodilna finska posadka v prvenstvu je suvereno dobila portugalski reli, kljub dejstvu, da je morala na štart prva in tako čistiti drseči vrhnji sloj makadama za konkurenco.

Svetovno prvenstvo v reliju: Premoč najboljših še bolj očitna. Kje je tokrat ostala konkurenca? (foto: Red Bull) Red Bull
22. 5. 2022

Le malokdo je verjel, da bi lahko Rovanpera in Haltunen dobila še tretjo dirko zapored, saj sta morala na prvem letošnjem klasičnem makadamskem reliju zaradi prvega mesta v razporedu štarti prva. In tako 'čistit' vrhnji sloj makadama za konkurenco. No, začelo se je s pričakovanim desetim mestom, toda mladi finski talent si je med relijem počasi le utiral pot navzgor proti najboljšim in hitro se je izkazalo, da bo šlo le za dvoboj dveh Toyot, za dvoboj Evansa in Rovanpera.

Kup odstopov in težav na uničenem makadamu

Seveda so jima konkurentje nekoliko olajšali delo, saj se je izločanje začelo že v petek. Hyundaijev up Thierry Neuville s sovoznikom Martijnom Wydaeghejem je moral popustiti tempo zaradi počene pogonske polgredi, Seb Loeb pa je tik po tem, ko je le uspel presenetljivo prevzeti vodstvo, odstopiti že v naslednji preizkušnji, ko je skoraj povsem odbil zadnje desno kolo svoje Ford Pume. Nič bistveno bolje se ni godilo aktualnemu prvaku Sebu Ogierju, ki je prebil dve pnevmatiki in tako moral odstopiti (saj je imel zraven le eno). In tako od težko pričakovanega epskega dvoboja dveh najuspešnejših voznikov zadnjih dveh desetletij ni bilo nič. No, oba sta sicer nastopila še v soboto – pa oba spet odstopila. Loeb zaradi tehnike, Ogier pa je Toyoto 'parkiral' ob cesto. In medtem ko je Ogier štartal tudi v nedeljo, ter nabiral testne kilometre, je moral Loeb odnehati. Škoda …

Na koncu 1-2 za Toyoto

Reli se je medtem odvijal naprej in Rovanpera je naposled, ob koncu sobotne etape, le prevzel vodstvo ter ga potem v nedeljo le še nadgradil, saj Evans ni več naše pravega orožja za napad. Rovanpera je tako dobil še posebno hitrostno preizkušnjo in dodatnih pet točk, ter sedaj vodi z resnim naskokom dobrih 46. točk pred Neuvillom (med tretjim Katsuto in šestouvrščenim Breenom pa so le 4 točke razlike). Toyotin hat trick je tik pred koncem preprečil Dani Sordo, ki je na zadnji preizkušnji uspel prehiteti mladega Toyotinega upa, Takamota Katsuto in ga izrinil na nehvaležno četrto mesto, čeprav sam ni bil najbolj zadovoljen s svojo predstavo.

Z nedeljo je bil tako verjetno najbolj zadovoljen Hyundaijev dvojec – Tanak je uspel iz osmega skočiti na šesto, potem ko je, tudi zaradi težav z zavorami, prehitel oba voznika M-Sportovih Ford Pum, Breena in Loubeta. Neuville pa je po trdem boju le prišel do petega mesta, čeprav mu je na koncu težave povzročala tudi polomljena ustnica prednjega spojlerja.

Suuninen podaril zmago Rosselu

V spremljevalnih kategorijah je zmago v WRC3 odnesel suvereni Sami Pajari, ki je prevel tudi vodstvo. V WRC2 pa je nekdanji tovarniško voznik Teemu Sunninem prav na zadnji preizkušnji, po tem ko je imel zmago s skoraj minuto prednosti že v žepu, razbil svojega Hyundaija i20 N Rally2. In zmago podaril Yohanu Rosselu, ki se je že sprijaznil z drugim mestom. 

Končni vrstni red, reli Portugalska:
1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota) 3h44m19.2s
2. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota) +15.2s
3. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai) +2m17.3s
4. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota) +2m19.4s
5. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai) +2m37.8s
6. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai) +4m45.7s