Svetovno prvenstvo v reliju: Kaj bo novega drugo leto (in zakaj)?

Promotor  svetovnega prvenstva v reliju (WRC) in FIA sta vendarle objavila uradni koledar za leto 2023. Pozno, za marsikoga prepozno, za druge ravno prav. Kaj je torej novega?

Svetovno prvenstvo v reliju: Kaj bo novega drugo leto (in zakaj)? (foto: Red Bull Media Pool) Red Bull Media Pool
26. 11. 2022

Tresla se je gora, rodila se je miš, bi mirno lahko rekel po zelo pozni objavi koledarja za drugo sezono. Promotor ga je namreč objavil le kakšnih osem tednov pred začetkom sezone 2023, ki jo spet predstavlja reli Monte Carlo. Ampak to seveda ni nič novega. Večina pa je glede na pozno objavo pričakovala več sprememb, kot jih je moč zaznati na koledarju, ki ga spet sestavlja 13 relijev na štirih celinah. Za mnoge, predvsem za promotorja serije, še vedno premalo 'globalno', da bi lahko govorili o resnično globalni seriji v pravem pomenu besede (od 13 relijev jih je kar 9 v Evropi).

Vrnitev Nemčije

Kljub temu pa - drugo leto se spet vračata relija v Čilu in Mehiki, ki jih je pandemija izbrisala iz koledarja. Bolj pomembno je, da se po treh letih odsotnosti spet vrača reli v Nemčiji, le da v res zanimivem formatu. Okostje relija bo namreč tvoril razširjen reli treh mest (3-Staedte rallye) s servisno cono v mestu Passau, medtem ko bo nekaj preizkušenj tudi v bližnji Avstriji in na Češkem.

Prvič, da je FIA privolila v format organizacije treh držav (doslej smo lahko videli največ dve, recimo Švedska in Norveška), zato so ga tudi poimenovali Centrolanoevropski reli. To je morda tudi znak, da bi lahko v prihodnje kdaj računali tudi na izvedbo hrvaškega relija za WRC v podobnem formatu. Želje po nekaj preizkušnjah v Sloveniji niso skrivali ne organizatorji ne slovenska zveza.

Kdaj reli v Savdski Arabiji in ZDA

Po drugi strani sta odpadla relija v Španiji in v Belgiji. In če je bil reli Ypres pravzaprav neka rešitev v sili, je odpoved relija v Španiji precej nenavadna, saj je spadal med klasike. Tudi Nove Zelandije ni v koledarju, čeprav je menda pričakovati, da se bo ta reli vrnil v koledar leta 2024. S trenutnim razmerjem podlag, na katerih bodo vozili drugo leto, je WRC postal še bolj makadamsko prvenstvo, saj bodo le še tri asfaltne preizkušnje (pa morda polovička tistega v Monte Carlu).

Dolgo se je govorilo tudi o novem reliju v Savdski Arabiji, kjer pa bodo morali vendar najprej izvesti kandidatski reli, so pa v kraljevini s 34 milijoni prebivalcev že jasno povedali, da si relija zelo želijo. In tako bo bližnji vzhod še čakal, ravno tako, kot ostaja bela lisa Severna Amerika, kjer je reli vse bolj popularen, toda promotorju tam pač ne uspe zagotoviti organizatorja in dogodka. Jasno pa je, da je ZDA ključnega pomena za globalni pečat tega športa.

Koledar WRC 2023:
19.-22. 01. 2023: Reli Monte-Carlo (asfalt/sneg)
09.-12. 02. 2023: Reli Švedska (sneg)
16.-19. 03. 2023: Reli  Mehika (makadam)
20.-23. 04. 2023: Reli Hrvaška (asfalt)
11.-14. 05. 2023: Reli Portugalska (makadam)
01.-04. 06. 2023. Reli Italija (makadam)
22.-25. 06. 2023: Reli Safari Kenija (makadam)
20.-23. 07. 2023: Reli Estonija (makadam)
03.-06. 08. 2023: Reli Finska makadam)
07.-10. 09. 2023: Reli Akropolis Grčija (makadam)
28. 09.-01. 10. 2023: Reli Čile (makadam)
26.-29. 10. 2023: Centralnoevropski reli (asfalt)
16.-19. 11. 2023: Reli  Japonska (asfalt)