Prvak iz leta 2019 je vodilnega Finca premagal prav na domačem terenu, kjer se je zdel nepremagljiv. Tanak se je z dvema zmagama prebil na drugo mesto. In vendar z 94 točkami (!!) zaostanka za vodilnim Kallejem Rovanpero.
Finski reli velja za enega od vrhuncev sezone, ne le zaradi Finske, ki velja za nekakšno zibelko sodobnega relija, pač pa tudi zaradi terena, številnih dolgih skokov, peska in drugih posebnosti tega relija, ki mu zaradi hitrosti dirkalnikov pravijo tudi peščeni Grand Prix (zmagovalčeva povprečna htirst je bila več kot 125 km/h).
Letos so stave najbolje kazale mlademu Kalleju Rovanperi, ki je pokazal in dokazal, da je trenutno najboljši na vseh podlagah. Poleg tega je sedež Toyotine ekipe prav tukaj (Jyvaskila), kjer tudi največ testirajo.
Tanak in Hyundai zapral usta dvomljivcem
Toda Prav Ott Tanak (Hyundai WRT) se ni s stavami prav nič obremenjeval. Že v petek je prevzel vodstvo in bil dovolj suveren, da si ga ni pustil več vzeti. Sicer je Rovanpera (Toyota) v soboto , ko se je vreme poslabšalo in je bil oprijem bistveno slabši, odločno napadel, se prebil do drugega mesta in zmanjšal zaostanek na dobrih osem sekund pred koncem sobotne etape.
Toda ko je Ott s sovoznikom Martinom Jarveojo v nedeljo zjutraj dobil prvo preizkušnjo in razliko povečal na dobrih 10 sekund, se je tudi mladi Finec, zmagovalec petih relijev letos, raje odločil za zanesljivo drugo mesto. Estonska dvojica je tako suvereno in tretjič v karieri dobila Finski reli, hkrati je to komaj četrta Tanakova zmaga za Hyundai in 16. skupno. S tem rezultatom se je prvak iz leta 2019 prebil na drugo mesto, pa vendar s kar 94 točkami zaostanka za vodilnim Rovanpero.
Lappi na tretje mesto - z razbitino
Tanak se je sicer moral cel petek še najbolj resno ozirati preko ramena zaradi Esapekke Lappija (Toyota), ki je bil v petek dobro razpoložen in mu je resno dihal za ovratnik. Toda v soboto je izgubil nekaj zanosa s slabim vremenom, prehitel ga je Rovanpera, nato pa je razbil še vetrobransko steklo, v nedeljo pa spektakularno trikrat prevrnil Yarisa Rally1 na streho in kljub temu nadaljeval.
Na koncu sta ga s sovoznikom Jonnejem Haltunenom zasilno pokrpala, da sta lahko vsaj končala reli – vendarle na tretjem mestu (in spet brez vetrobranskega stekla). Tudi četrtouvrščeni Elfyn Evans s sovoznikom Scottom Martinom (Toyota) je začel dobro, toda po odpovedi blažilca in nekaj napakah se je odločil za zanesljivo četrto mesto, saj je petouvrščeni Thierry Neuville (Hyundai) že pred relijem jasno povedal, da bo na tej podlagi težko mešal štrene najboljšim.
Suninen najboljši v 'drugi ligi'
Pri M-Sport Fordu so morali spet pobrati le drobtinice - Craig Breen in Pul Nagle sta obetavno začela reli s časi okoli petega mesta, toda sobotno jutro je bilo usodno za zadnje desno kolo, ko je Breen na skoku ostal preveč desno in pri pristanku iz Pume naredil - trikolesnika. Še bolj razočaran je bil nedovmno Oliver Solberg (Hyundai), ki je debitiral na reliju - in končal po pičlih 300 metrih, dobesedno v prvem zavoju relija!
V razredu nižje je dovolj suvereno slavil nekdanji M-Sport Fordov tovarniški voznik Teemu Suninen, blizu pa mu je bil vseskozi Emil Lindholm. Hitro za tretjeuvrščenim Egonom Kaurom je bil še povratnik v WRC – Novozelandec Hayden Paddon, nekoč tudi tovarniški voznik Subaruja in Hyundaija.
2 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +6.8s
3 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m20.7s
4 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m37.6s
5 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2m18.0s
6 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +3m09.0s
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj