Le v petek dopoldan je Valežan Evans nadzoroval zasledovalce, tik pred koncem dneva pa je Rovanpera prevzel pobudo. In nihče več ga ni mogel ogroziti …
Zdaj postaja počasi jasno, da je mladi Kalle Rovanepra zares na poti do svojega prvega naslova. S suvereno predstavo na hitrem reliju na peščeni podlagi v Estoniji je zmagal drugič zapored in si pred drugouvrščenim Neuvillom po polovici prvenstva in s petimi zmagami privozil že neverjetnih 83 točk prednosti!
Zdi se, da bi mlademu Fincu, ki vozi v ekipi Toyote, naslov lahko spolzi iz rok samo po nekem čudnem spletu naključij. Rovanpera je v tem trenutku v takšni formi, da je nepremagljiv na praktično vsaki podlagi. In glede na to, da je naslednji reli tudi domača dirka zanj in za njegovo ekipo, je že težje verjeti, da bi se mu lahko kdo resno približal.
Začel Breen, nadaljeval Evans - in končal Rovanpera
Reli je sicer v četrtek najbolje začel Carig Breen 'prva violina' M-Sport Forda, ki je po vrsti neuspešnih nastopov pod pritiskom vodstva. No, ko se je že zdelo, da so se mu kocke zložile, je v soboto zjutraj zdrsnil s ceste, uničil podvozje in odstopil. Za Irca se zdaj začenja res težko obdobje. No, tudi Elfyn Evans (Toyota) je želel dokazati, da se lahko vmeša v boj za vrh.
In res je Valežanu petek dobro ležal, dobil je večino preizkušenj, toda ko se je tik pred koncem dneva utrgal oblak, je razmere izkoristil sebi v prid Rovanpera in prevzel vodstvo. Od sobota naprej je bil Rovanpera pravzaprav razred zase, saj je dobil skoraj vse preizkušnje, vključno z zadnjo (z dodatnih pet točk), ki jo je spet začinilo neurje. Evans je bil edini, ki je lahko kolikor toliko držal tempo razpoloženega kolega v Toyoti, domači favorit Ott Tanak pa ni in ni uspel najti dovolj hitrosti v svojem Hyundaiju, da bi lahko resnično napadel vodilno dvojico.
Tudi četrtouvrščeni Thierry neuville se je že v začetku relija odločil, da ne bo tvegal preveč, saj ni bil zadovoljen s podvozjem in oprijemom, med relijem je imel še težave s sedežem, na zadnji preizušnji pa se mu je zameglilo še vetrobransko steklo. Kot rečeno – ob koncu sezone bo zagotovo konkuriral za neformalno nagrado za osmoljenca sezone.
Po drugi strani je lahko s pteim mesto izjemo zadovoljen Takamotu Katsuta, ki je na preizkusu pred relijem (shake down) dodobra razbil svojega Yarisa, potem pa uspel prvič v karieri končati reli Estonija in to celo z dobrim točkovnim izkupičkom. Esapekka Lappi (Toyota) bi bil lahko zagotovo višje od šestega mesta, saj je ime kar nekaj nesrečnih trenutkov na reliju, toda Formaux, ki se je odločil, da po seriji odstopov ne bo ničesar tvegal, je prav na zadnji HP tako popustil, da je Lappi preskočil eno mesto.
Mikkelsen dobil dramo v WRC2
Pomankanje drame v prvi ligi je nadomestil boj za zmago v drug ligi, torej v kategoriji WRC2. Andreas Mikkelsen (Škoda) in Teemu Suninen (Hyundai) sta se zagrizeno borila za vsako sekundo. In čeprav je večino relija res vodil Norvežan, ki je nujno rabil zmago, saj je dvakrat zapored odstopil, je bil pred Fincem na koncu le še tri sekunde. Toda prav na zadnji HP je Suninenu ponagajal motor na Hyundaiju i20 N, ki je naenkrat deloval le po dveh valjih, tako da je bilo borbe konec še pred ciljem, čeravno je nekdanji tovarniški voznik M-Sport Forda uspel rešiti drugo mesto.
Rezultati, reli Estonija:
1. | Rovanperä / Halttunen | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:54:29.0 |
2. | Evans / Martin | Toyota GR Yaris Rally1 | +1:00.9 |
3. | Tänak / Järveoja | Hyundai i20 N Rally1 | +1:55.7 |
4. | Neuville / Wydaeghe | Hyundai i20 N Rally1 | +3:53.3 |
5. | Katsuta / Johnston | Toyota GR Yaris Rally1 | +4:13.4 |
6. | Lappi / Ferm | Toyota GR Yaris Rally1 | +4:49.1 |
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?