V elitni razred vztrajnostnih dirk se vrača tudi Porsche (video)!

16. 12. 2020 | Jure Šujica
Deli

Svojo udeležbo v razredu GT3 bodo sedaj dopolnili še z dirkalnikom razreda LMDh. A ne čisto takoj.

Že nekaj let, še posebej pa po odhodu Porscheja je jasno, da elitni razred vztrajnostnega dirkanja LMP1 nima več prihodnosti. V njem namreč nastopa le še Toyota, kot odgovor na to pa so pri mednarodni avtomobilski organizaciji sprejeli odločitev, da ustanovijo nov razred hibridnih dirkalnikov LMDh. Ti bodo prvič zagnali motorje že prihodnje leto, ekipi štirih potrjenih moštev: Toyoti, Peugeotu (ki prihaja leta 2022), SCG-ju in moštvu ByKolles iz Avstrije pa se poleg Aston Martina (ki v seriji ne bo nastopil pred letom 2022) sedaj pridružuje še Porsche.

V vodstvu podjetja so namreč sprejeli odločitev, da začnejo z razvojem povsem novega dirkalnika, ki pa bo nared šele v sezoni 2023. Z njim bodo nato nastopali v serijah WEC in pa severnoameriški seriji IMSA WeatherTech SportsCar Championship, ki sta za Porsche tudi iz zgodovinskega vidika, saj so bili del dogajanja na obeh prizoriščih že pred desetletji. Hkrati je nov razred nastal v sodelovanju organizatorjev obeh serij, zaradi česar bodo tako v Evropi kot v ZDA nastopali enaki dirkalniki.

Vrzel je zapolnjena

Kot ena izmed najpomembnejših lastnosti novega razreda je, kot izpostavljajo pri Porscheju tudi cenovna dostopnost, saj bodo dirkalniki precej standardizirani, hkrati pa narejeni na izboljšani šasiji razreda LMP2. »Novi razred LMDh nam bo omogočal, da se bomo s hibridnim dirkalnikom za zmago potegovali na klasičnih dirkah v Le Mansu, Daytoni in Sebringu – brez da bi pri tem proračun pognali v višave. Projekt je za Porsche izjemno privlačen, vztrajnostno dirkanje pa del našega DNK zapisa,« je dejal generalni direktor Porscheja, Oliver Blume.

Kot pojasnjuje Michael Steiner, član upravnega odbora za raziskave in razvoj pa bo imel novi dirkalnik še nekoliko globlji pomen, saj bo zapolnil vrzel na področju pogonskih sklopov Porschejevih dirkalnikov, ki je nastala med bencinskim 911 GT3 Cup in dirkalnikom (električne) formule E. Ob tem dodaja, da bodo, če bodo pravila to dovoljevala, zagotovo pričeli uporabljati tudi sintetična (dirkaška) goriva, kar nenazadnje dokazuje tudi nedavno predstavljeni GT3 Cup.

Povratek Porsche je brez dvoma izrednega pomena za vztrajnostno dirkanje in seveda tudi za dirko v Le Mansu, na kateri so dirkalniki podjetja iz Stuttgarta oziroma njihovi derivati (kot je Dauer 962) slavili kar 19 skupnih zmag, več kot katerikoli drugi avtomobilski proizvajalec. Nenazadnje so slavili tudi na svoji zadnji dirki za 24 ur Le Mansa v razredu LMP leta 2017. Tedaj je zmago domov pripeljala ekipa Timo Bernhard, Brendon Hartley in pa Earl Bamber.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj