Valentino Rossi dominiral 38. izvedbo Monza rally showa

9. 12. 2018 | Jure Šujica
Deli

Italijan je dominiral že od prve hitrostne preizkušnje, najboljši rezultat pa je osvojil tudi na vseh preostalih.

Monza rally show je v 40 letih obstoja in 38 izvedbah do zdaj postregel s številnimi zanimivimi in spektakularnimi dirkaškimi predstavami. Jasno, kulisa italijanskega kraljevega parka in povezava tradicionalnega dirkališča Formule 1 z legendarnim ovalom – tretjim najstarejšim namensko zgrajenim dirkališčem na svetu – je vabljiva tako za številne gledalce kakor tudi dirkače. Čeprav med udeleženci obeh skupin prevladujejo Italijani, je mogoče zaslediti udeležence z vsega sveta.

V štirih desetletjih je dirka postregla s številnimi, večinoma italijanskimi dirkači najrazličnejših dirkaških kategorij. Med dirkači, ki niso bili italijanskega porekla, so tako slavili le Avstralec Marco Brand leta 1988, Dani Sordo v letih 2010 in 2013, Sebastien Loeb leta 2011 in Robert Kubica leta 2014. A pravi fenomen dirke ni nihče izmed njih, ampak skoraj 40-letni dirkač serije MotoGP, Valentino Rossi. Serijski zmagovalec prireditve je namreč slavil že četrto leto zapored, sicer pa sedmič. Za primerjavo, drugo mesto najuspešnejših dirkačev omenjenega spektakla, ki vsako leto poteka drugi vikend decembra, si delita Rinaldo Capello in Federico Ormezanno, sicer zmagovalec prve izvedbe leta 1978. Vsakemu izmed njiju je v svojo zbirko uspelo vpisati štiri zmage.

Dvoboja s Suninenom ni bilo

Da bo Rossi dominiral letošnjo preizkušnjo, je postalo jasno že po tretji preizkušnji od devetih. Po prevoženih 23 kilometrih je namreč njegova prednost pred drugouvrščenim, Fincem Teemujem Suninenom – oba dirkača sta nastopala s Fordom Fiesto WRC Plus – znašala že 24,5 sekunde. Ta je nato v treh dneh le še naraščala, največjo prednost pa si je Italijan ustvaril v najdaljši, šesti etapi, v kateri je Suninen proti Rossiju tudi na račun kazenskega pribitka petih sekund zaradi dotika ovire izgubil 16,6 sekunde, do konca sedme etape pa je nato zaostanek narasel na več kot minuto.

Nad hitrostjo, s katero je dominiral letošnjo dirko, je bil sicer navdušen tudi sam, hkrati pa je izrazil presenečenje, da mu je kljub letos nekoliko številčnejši udeležbi dirkalnikov razreda WRC (na startu je bilo 19 dirkalnikov najmočnejše kategorije relija) še vedno uspelo ohraniti veliko prednost. Na vprašanja, ali obstaja možnost, da bi presedlal z dveh na štiri kolesa, pravi, da to za zdaj zaradi prenatrpanega urnika in podpisane pogodbe z Yamaho v seriji MotoGP to ni mogoče. Za prihodnost medtem možnosti pušča odprte, hkrati pa dodaja, da je trenutno hiter le v Monzi, na drugih prizoriščih pa bi bila slika lahko nekoliko drugačna.

Rossija smo povprašali tudi o morebitni udeležbi v novoustanovljenem razredu motociklističnega dirkanja, Moto-E – bodisi v vlogi dirkača bodisi kot vodje ekipe po zgledu tiste v seriji Moto 3. Omenjeno serijo je Rossi primerjal s serijo Formule-E, a dodal, da ga udeležba v tej kategoriji za zdaj ne zanima in da še vedno daje prednost bencinskemu dirkanju pred dirkanju z električnimi dirkalniki.

Na dirki tudi Cariolli

Rossi pa ni bil edini italijanski motociklistični dirkač, ki se je udeležil letošnjega relija. Že šesto leto zapored in drugo leto s Hyundaiem (i20 WRC) se je namreč dirke udeležil Antonio Cairoli. Devetkratni svetovni prvak v motokrosu je dirko začel obetavno s tretjim mestom na 1,2 kilometra dolgi prvi preizkušnji, nato pa je v prihodnjih dveh dneh počasi, a vztrajno izgubljal stik z najboljšimi in letošnji reli v Monzi zaključil na končnem sedmem mestu.

Dogajanje ob dirki je bilo sicer še nekoliko bolj zanimivo tudi po zaslugi dirke starodobnikov. Pomerilo se je 23 vozil, izdelanih med letoma 1972 in 1990, atraktivne pa so bile tudi vožnje ekipe dirkačev pokrovitelja dogodka Monster Energy. Ta je v Monzo pripeljal dva dirkača, ki sta vsak dan kot predvoznika odprla dogajanje, to sta bila drifter Steve 'Baggsy' Biagioni, ki je v Monzi predstavil svoj nov avtomobil, Nissan Sylvia S14 in relikrosist Liam Doran.

Uvrstitve na dirki:

1. Rossi/Cassina                  Ford Fiesta        1:13:08.7

2. Sunninen/Salminen       Ford Fiesta        1:14:15.9

3. Brivio/Brivio                    Ford Fiesta        1:15:11.7

4. Salucci/Dotta                  Ford Fiesta        1:15:26.8

5. Cairoli/Mori                    Hyundai i20       1:16:01.1

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj