Zdi se, da bo kljub zelo omejenemu programu Seb Ogier še kako krojil vrh letošnjega prvenstva. Zmaga v Mehiki je bila suverena, nadzorovana in - v maniri izkušenega lisjaka tudi malce izsiljena.
Pri Toyoti so se potrudili, da bi čim prej pozabili neuspešno drugo postajo v svetovnem cirkusu na Švedskem, zato je bil nastop nekdanjega svetovnega prvaka Ogierja več kot dobrodošel. Francoz je namreč večkrat dejal, da so mu Mehika in hitrostne preizkušnje na tamkajšnjem makadamu na nadmorski višini tudi več kot 2500 metrov, zelo pri srcu. Glede na šest dosedanjih zmag tudi več kot očitno.
Oči poznavalcev so bile sicer usmerjene predvsem v estonsko dvojico v M-Sportovi Pumi Rally1. Tanak in Jarveoja, vodilna do mehiškega vikenda, sta se z zmago na severu Evrope resno postavila v vrsto za izzivalce prvaka Rovanpere. In po prvih dveh kratkih posebnih hitrostnih preizkušnjah se je zdelo, da je Tanak, prvak iz leta 2019, trdno odločen, da nadaljuje zmagovalno. Potem pa je udarila nesreča - na prvi resni preizkušnji (HP) je tehnika zatajila. Turbo polnilnik na štirivaljniku Pume je onemogel in Tanak se je lahko le še vlekel do konca dneva. Konec sanj o zmagi v Mehiki.
Ogier tik za Lappijem, dokler ...
Tik za njim sta bila seveda Ogier in Esapekka Lappi, ki sta potem uprizorila pravi šov v boju za prvo mesto. In morda nekoliko presenetljivo - Finec je bil vedno za las hitrejši, toda Ogier in sovoznik Landais nista popuščala in Hyundaievi posadki vedno dihala za ovratnik. Očitno dovolj intenzivno, da sta na prvi sobotni preizkušnji naredila napako na hitrem desnem zavoju, ko je dirkalnik obrnilo in je z zadkom treščil v drog električne napeljave, ga porušil in tako ustavil preizkušnjo. In upanje na prvo zmago (pri novem delodajalcu) je dobesedno vrgel ob steber ... Ogier je potem vedel - do konca mora le še nadzorovati tekmece za seboj.
In tam sta potem boj za stopničke uprizorila Thierry Neuville (Hyundai) in Elfyn Evans (Toyota). Valežan, ki mu pomaga Scott Martin, je sicer vodil večino časa, toda v nedeljo je nekoliko poškodoval podvozje in belgijska posadka Neuville/Wydaeghe se jima je začela približevati. Na zadnji HP je potem Neuville vrgel vse v igro in premagal tekmeca v boju za drugo mesto za bore 0,4 sekunde!
Ogierjeva sedma zmaga v Mehiki
No, najboljši čas zadnje HP, ki prinaša tudi dodatne točke, je dosegel prav Ogier, ki je tako na najlepši način potrdil zmago. Rekordno sedmo v Mehiki (s tem je prehitel rojaka Loeba) in že 57. v dolgi karieri! In še - z dvema zmagama je zdaj celo prevzel vodstvo v skupni razporeditvi! Glede na načrte o le petih, šestih relijih kar malce nenavadno ... In hkrati s tem je potrdil tudi nastop na naslednjem reliju v naši neposredni soseščini, na Hrvaškem. Ker je vodilni, bo lahko štartal prvi - na asfaltnih relijih je ravno to prednost. Ne bi se čudil, če bi Ogier zbral tri zmage v treh nastopih ...
WRC2 je vse bolj vreden ogleda
Sicer pa je poleg Tanakovega boja za vsaj nekaj točk (končal je celo deveti) vredno omeniti le še povprečen rezultat svetovnega prvaka Kalleja Rovanpere, ki je končal kot nevidni četrti, in vse bolj zanimivo dogajanje v drugi ligi, v WRC2. Oliver Solberg, ki je v Hyundaievem programu izvisel, doživlja drugo pomlad v razredu nižje. Prvi dan je sicer predrl pnevmatiko in izpadel iz boja za zmago, toda njegovi časi so bili na trenutke izjemni in konkurenco je občasno prehiteval s skoraj sekundo prednosti na kilometer preizkušnje!
Kljub temu je zmaga pripadla povratniku v prvenstvu. Gus Greensmith (še lani v M-Sport Fordu) je suvereno opravil nalogo in dočakal prvo zmago, hkrati pa zaradi izpada favoritov tudi skupno šesto mesto, s čimer je izenačil svojo najboljšo uvrstitev. Svetovni prvak v WRC2 Emil Lindholm je prvič odpeljal Mehiko, zato ni pričakoval več kot (morda) stopničke, toda končal je drugi. Solberg pa kljub nesrečni pnevmatiki kot tretji.
Rezultati:
1.
|
Ogier / Landais
|
Toyota GR Yaris Rally1
|
3:16:09.4
|
2.
|
Neuville / Wydaeghe
|
Hyundai i20 N Rally1
|
+0:27.5
|
3.
|
Evans / Martin
|
Toyota GR Yaris Rally1
|
+0:27.9
|
4.
|
Rovanperä / Halttunen
|
Toyota GR Yaris Rally1
|
+1:55.3
|
5.
|
Sordo / Carrera
|
Hyundai i20 N Rally1
|
+2:58.8
|
6.
|
Greensmith / Andersson
|
Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2)
|
+12:31.5
|
7.
|
Lindholm / Hämäläinen
|
Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2)
|
+13:04.4
|
8.
|
Solberg / Edmondson
|
Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2)
|
+13:37.7
|
9.
|
Tänak / Järveoja
|
Ford Puma Rally1
|
+15:19.6
|
10.
|
Kajetanowicz / Szczepaniak
|
Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2)
|
+15:56.6
|
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji