Dobro leto dni je lovil svojo formo Estonec Ott Tanak, svetovni prvak iz leta 2019, da je lahko spet pokazal svoje mojstrstvo. Na Sardiniji je bil v drugem delu relija pač razred zase. In odleglo je tudi vodilnim pri Hyundaiju, sploh po katastrofalnem začetku sezone
Toda še v četrtek po prvi in potem v petek je sprav kazalo, da bo boj vendarle bolj izenečen. Toda na prašnih, grobih in peščenih, večkrat tudi s skalami posejanimi cesticami italijanskega otoka, je bilo očitno potrebno poleg prave hitrosti najti tudi stabilnost in umerjenost, se znati izogniti težavam in skritim pastem na otoku, kjer je poleg vsega posadke pestila tudi vročina in seveda prah. Kar hitro je postalo jasno, da bo najboljši tisti, ki bo znal ujeti pravo ravnotežje med hitrostjo in izogibanju težavam.
Tanaku pomagali dve odpovedani preizkušnji
Da je Sardinije grob reli, ki ne odpušča napak, tudi zaradi občasno visokih hitrosti in hitro spreminjajočega se ritma, je občutil najprej večni nesrečnik te sezone Thierry Neuville s sovoznikom Martijnom Wydaeghejem, saj mu je ponagajal pogon v i20 Rally1, tako da je zaradi polosi izgubil skoraj dve minuti, potem ko je najbolje končal četrtkovo posebno preizkušnjo.
Potem je nesreča udaril pri Evansu, ki je prehitro pripeljal v luknjo in avtomobil je prebil oljno posodo, tako da je moral odstopiti. In tako sta se v petek za najboljša mesta zares udarila le Ott Tanak s sovoznikom Martinom Jarevojo in Espekka Lappi (sovoznik Janne Ferm), ki si Yarisa Rally1 delita z Ogierjem.
Finec je proti koncu dneva uspel prehiteti Estonca, ki se je pridušal nad pogonom Hyundaija. In ko je že vse kazalo, da bo Lappi lahko svojo vodstvo le povečal, Tanak pa sploh ni vedel, če bo lahko končal, je Estoncu odleglo - zadnji dve hitrostni preizkunji so zaradi zamud (nesreče) odpovedali in soboto je Lappi pričakal z bodimi 0,7 sekundami prednosti!
Lappi odtrgal kolo in ...
Ko že vse kazalo, da bo na sporedu tesen Finsko - Estonski dvoboj, je Lappi že na prvi sobotni preizkušnji napravil usodno napako in odtrgal zadnje levo kolo svojemu Yarisu ter Tanaku napravil medvedjo uslugo. Tanak, ki se sicer ne more pohvaliti s tem, da bi mu boginja Fortuna pogosto stala ob strani, je ostal brez najbolj razpoloženega tekmeca.
Toda presenetljivo blizu je bil Craig Breen (M-Sport Ford Puma), ki je tretje mesto vseskozi branil pred Danijem Sordom (Hyundai), Evans in Neuville sta bila namreč precej zadaj. Belgijec bi morda še lahko prilezel do kakšnih resnih točk, toda po nekaj obetavnih časih v soboto je terminalno prevrnil svojega Hyundaija. Nič bistveno bolje je ni odnsesel Evans, ki je moral odstopiti tudi v soboto zaradi polomljenega podvozja.
Tanak in Jarveoja potem do konca relija nista več popuščala, niti taktizirala in reli končala z več kot minuto prednosti pred Breenom in Naglom, ki sta končno uspela nareditio prvi resen rezultat, hkrati pa dobila tudi prvi hitrostni preizkušnji na makdamu.
Sordo in Carrera sta na koncu sicer malce popustila, toda vendarle je bilo to dovolj za tretje mesto. Ekpini uspeh M-Sporta in Forda je nadgradil mladi Loubet s četrtim mestom, dolgo pa je kazalo, da bi se lahko boril tudi za tretje.
Sicer pa tudi Geensmithovo sedmo mesto ni slab rezultat, grenak piokus pa je spet pustil Formaux, ki je (spet) končal z razbito Pumo Rally1. Četudi pri M-Sportu pravijo, da to ni bila nesreča tipa Monte Carlo ali Hrvaška, pa se mlademu Francozu majejo tla pod nogami.
Rovanpera rezervirano, WRC2 Rusu Grijazinu
Vodilni v prvenstvu in trikratni zaporedni zmagovalec Kalle Rovanpera je začel kot prvi in čistil cesto za konkurenco, toda niti drugi niti tretji dan se ni uspel prebiti povsem v ospredje, tako da je peto mesto kar dober rezultat, vsekakor dovolj, da je obdržal resno prednost 55. točk v prvenstvu. Se je pa zmagovalec zdaj vrinil na tretjes 62 točkami, le tri za Neuvillom.
Podobno dramatično je bilo tudi v 'drugi ligi', v prvenstvu WRC2. Po pričakovanju je najbolj začel prvak Mikkelsen, ki mu je tesno sledil zmagovalec Hrvaške Yohann Rossel. Toda Francoz je uspel spektakularno prevrniti svojega Citroen in odpreti vrata do druge zmage Norvežanu. Ampak motor Toksportove Škode vendarle ni zdržal in Mikkelsen je drugič zapored odstopil. Zmago je tako dokaj suvereno odnesel Rus Nikolaj Grijazin, ki ga dobro poznamo tudi po nastopih v Sloveniji.
-
Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai) 3h12m02.3s
-
Craig Breen/Paul Nagle (M-Sport Ford) +1m03.2s
-
Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai) +1m33.00s
-
Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais (M-Sport Ford) +2m09.4s
-
Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota) +3m02.8s
-
Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota) +4m02.6s