Tretja dirka sezone WTCC je bila hkrati tudi prva, ki je potekala v 'normalnih' razmerah, vsaj kar se tiče nadmorske višine in steze.
Prva dirka v Braziliji in zlasti druga v Mehiki sta namreč potekali na precej višji nadmorski višini, kar je seveda pomenilo določeno prednost za Seate s turbodizelskimi motorji, obe stezi pa sta znani tudi po zelo slabem oprijemu in ne najboljši kakovosti asfalta.
Dirkališče pri Valencii je nekaj povsem drugega. Ne manjka hitrejših ovinkov, dirkališče je od morja oddaljeno le nekaj kilometrov, asfalt pa je raven in nudi dosti oprijema. In ker je FIA pred dirko še malce 'privila' tehnična pravila za Seat (največje dovoljeno število vrtljajev so jim omejili na 4.100, najvišji pritisk skupnega voda pa na raven povprečne vrednosti s prejšnje dirke), je bilo možnosti, da bo na vrhu kdo drug kot Leoni, precej več kot v preteklosti.
A Eric Neve, vodja Chevroletovega moštva, je bil realističen: »Seatovi vozniki tako visoke vrtljaje uporabljajo le redko, predvsem ko na ravnini vozijo v zavetrju pri največji hitrosti, zato razlika ne bo velika, « je povedal. A bila je zadostna, da so se na mokrih treningih Chevroleti in Seati povsem enakovredno kosali (je pa bil Menu zaradi za milimeter premajhne razdalje avtomobila od tal ob tretje startno mesto).
Sicer pa smo lahko na dirkališču gledali dva nova avtomobila: Hondinega Accorda moštva N.technology, ki ga vozi James Thompson (na treningih je dokazal, da bo treba z njim še računati, saj se je kljub težavam z nastavitvami Accorda pripeljal v šesto startno vrsto), ter rusko Lado, pri kateri pa so imeli kar nekaj težav s tehničnimi delegati.
Sesalni in izpušni kanali motorja so bili namreč (kar precej) preveliki. In to, da se jim že na svoji prvi dirki ne uspe držati niti najbolj osnovnih tehničnih predpisov, seveda meče zelo slabo luč na moštvo. Obema Ladama so sicer dovolili nastop, a brez možnosti, da bi osvojili točke.
Da je bil Neve preveč pesimističen, je pokazala že prva dirka, na kateri je Rob Huff brez posebnih težav prehitel vse Seate (Gene, ki je na začetku vodil, je tako ali tako sam naredil napako) in si privozil prvo zmago letos. Tudi Larini in Menu sta bila med najhitrejšimi (Menu je s prebojem z začelja startne vrste na osmo mesto zagotovo uprizoril dirko dneva), veliko slabše pa je šlo BMW-jem, saj je bil le Jorg Muller konkurenčen rumenim in modrim.
V boju za zadnja mesta, ki še prinašajo točke, je šlo vso dirko na nož, najslabše pa sta jo odnesla Farfus, ki je končal v pesku, ter Thompson, ki je bil nekaj časa na čelu kolone zasledovalcev, po nekaj trčenjih (njegov Accord je imel zvita oba boka in odrgnjena prednji in zadnji odbijač) pa je izpadel iz boja za točke.
Na drugi dirki je po pričakovanjih prišel v vodstvo Priaulx, ki je z drugega startnega mesta takoj na startu prehitel Menuja, a je vodilni položaj zdrževal le nekaj krogov.
Menu se je kmalu prebil nazaj na prvo mesto, Priaulx in Muller pa nista mogla odbiti napada Roba Huffa, ki je tako zmagi na prvi dirki dodal še drugo mesto na drugi. V ozadju se je ponovno krivila pločevina ? tako kot na prvi je bil tudi na drugi dirki najbolj agresiven Monteiro.
Zaradi preagresivne vožnje je bil najprej kaznovan s postankom v boksih, nato pa je zaradi poškodb avtomobila odstopil. Pri Chevroletu so se tako lahko veselili dveh zmag in enega drugega mesta, pri Seatu pa so na domači dirki doživeli poraz, saj so računali na precej več kot le na eno drugo in eno tretje mesto.
Dušan Lukič, foto:? moštva
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji