S tretjim relijem za DP v Železnikih se bo ta konec tedna sklenil prvi del državnega prvenstva v reliju. Favoriti za končne naslove so znani in po Železnikih bi lahko bilo že precej bolj jasno, kako naprej.
Letošnja izvedba relija v Železnikih napoveduje zelo kakovostno udeležbo, saj šteje za točke Centralnoevropskega prvenstva in DP Slovenije. Organizatorji so prejeli 61 prijav (46 iz Slovenije), med temi je kar sedem dirkalnikov razreda R5 oziroma Rally2 in kar 13 dirkalnikov razreda Rally4. Štartna številka ena je seveda rezervirana za lanskega zmagovalca in slovenskega državnega prvaka Roka Turka (Hyundai i20 Rally2), izpostaviti pa velja povratek Boštjana Logarja (prvak leta 2006, Škoda Fabia R5), pa prihod trikratnega turškega reli prvaka Buraka Cukurova (Škoda Fabia R5), nastop vse boljšega mladega Madžara Martina Lazsla (Škoda Fabia Rally2) in hitrega nemškega princa von Alberta von Thurn und Taxisa (Škoda Fabia R5).
Devet 'brzincev' s skoraj 91 km
Organizatorji so v soboto pripravili devet hitrostnih preizkušenj (štiri različne), v skupni dolžini dobrih 90 km, začne pa se že ob osmi uri zjutraj (več o programu tukaj). Servisna cona bo prvič na parkirišču pod smučarskim centrom Cerkno. Trasa relija je sicer dobro znana (ena lanska HP se vozi v nasprotno smer), kar bo predvsem v skupni razvrstitvi adut slovenskega državnega prvaka Turka. Ta je med Slovenci v zadnjem hipu izgubil tekmeca v Marku Grossiju, bo pa zanimivo spremljati, kako hiter bo nekdanji državni prvak Logar, ki mu je to domač teren.
Cukurova je trikratni turški reli prvak, sicer pa 44-letni dirkač, ki letos na svojo prvo zmago še čaka. Nemški princ von Thurn und Taxis je znanec slovenskih relijev (letos je bil drugi v Velenju), 25-letni Madžar Lazslo pa je letos vozil tudi dvokolesno gnani dirkalnik v evropskem prvenstvu in bo drugič letos za volanom štirikolesno gnane specialke. Med Slovenci lahko v štirikolesno gnanih dirkalnikih poleg Turka in Logarja visoko ciljata Darko Peljhan (VW Polo Proto) in Aleš Zrinski (Ford Fiesta R5).
Najhujša konkurenca v razredu Rally4
Reli v Železnikih pričakuje tudi dve Ford fiesti Rally3 in več kot ducat dvokolesno gnanih dirkalnikov razreda Rally4. V tem razredu jih je prijavljenih kar 13, glavna favorita pa bosta Mark Škulj (Ford fiesta rally4) in Grega Premrl (peugeot 208 rally4). V diviziji 2 državnega prvenstva je skupno prijavljenih enajst, v diviziji 1 pa 20 posadk.
V skupni razvrstitvi državnega prvenstva je do zdaj točke osvojilo 24 različnih voznikov in 25 različnih sovoznikov. Na treh relijih je sicer skupno nastopilo 67 različnih voznikov in 68 različnih sovoznikov. Do zdaj so tekmovalci v slovenskem državnem prvenstvu v reliju odpeljali tri relije, od tega je imel hrvaški reli Delta koeficient 1,5 in je tako prinašal več točk kot ostali. Poleg sobotnega relija v Železnikih bosta nato do konca sezone na sporedu še dva kratka relija in daljši reli v Novi Gorici, ki bo s koeficientom 1,5 prav tako prinašal več točk kot ostali.
Po treh relijih se že nakazujejo favoriti
Razlike v skupnem seštevku so za zdaj še dokaj majhne in to zaradi le polovičnih točk z uvodnega relija v Vipavski dolini, kjer so organizatorji zaradi slabega vremena odpovedali približno tretjino dirke. V skupni razvrstitvi vodi Rok Turk, ki ima s tremi zmagami 18 točk prednosti pred Markom Grossijem (Hyundai i20 R5, Peugeot 208 Rally4), tretjeuvrščeni Mark Škulj (Ford Fiesta Rally4) pa v dvokolesno gnanem dirkalniku zaostaja 35 točk. Še eno točko večji je zaostanek Darka Peljhana (VW polo proto).
Medtem ko Turk realnega tekmeca v boju za naslov državnega prvaka nima, čaka v soboto zelo pomemben reli Škulja. Z dvema zaporednima zmagama si je privozil lepih 31 točk prednosti v Diviziji 2, v Železnikih pa bo najprej popravljal lanski vtis - napako je namreč storil že na prvi hitrostni preizkušnji.
Z odstopom na Delti je veliko točk izgubil Grega Premrl (Peugeot 208 Rally4), tako da je Škulju trenutno najbližje Jan Medved (Ford Fiesta rally4). Pred Premrlom je celo Grossi, ki je reli Delta odpeljal z dirkalnikom tega razreda. Premrlov zaostanek za Škuljem znaša 37,5 točke. Mladi Nik Prunk (Peugeot 208 Rally4) je po dveh odstopih praktično izgubil možnosti za visoko končno uvrstitev, bo pa v nadaljevanju sezone zanimivo spremljati tako povratek Martina Štucina (Renault Clio R3) kot tudi napredek mladega Šveda Milleja Johanssona (Ford Fiesta Rally4).
Podobno velja tudi za Divizijo 1, kjer je po dveh zmagah na vrhu zanesljivo Martin Čendak. Koprčan ima 21,5 točk prednosti pred Domnom Slejkom (oba Opel Adam Cup), tretji pa je Bojan Velkavrh (VW Polo). V diviziji III ima zelo veliko prednost aktualni prvak Matic Humar (Renault Clio RS), v mladinski kategoriji so na vrhu Škulj, Čendak in Slejko, v pokalu Yugo pa vodita Anej Leban in Jure Kovač.