Organizatorji obljubljajo enega najtežjih relijev doslej, trasa pa bo imela z letošnjo le malo skupnih točk. Prihajajo številne spremembe v kategorizaciji.
Motociklisti, avtomobilisti, vozniki tovornjakov, ki so januarja letos nastopili na reliju Dakar so verjetno že pred tedni obrisali še zadnje sledi puščavskega peska s svojih dirkalnikov, hkrati pa verjetno že začeli priprave tudi na prihodnjo preizkušnjo. Počitka pa razumljivo ni niti za organizatorje, ki so že pričeli s pripravami na prihodnjo, že 44. edicijo dirke in hkrati tretjo, ki bo potekala na arabskem polotoku.
Da so priprave na dirko v polnem teku, so potrdili tudi na sinočnji tiskovni konferenci, kjer so razkrili okvirno traso prihodnje dirke. Ta bo potekala med drugim in 14. januarjem prihodnje leto (kar pomeni, da se bo dirka pričela še dan prej kot letos). Ob tem je seveda potrebno omeniti, da bodo dirkači že konec leta prišli v mesto Jeddah, kjer bodo potekali vsi birokratski postopki, testiranja in prolog pa bodo sledili v mestu Ha'il, kjer bo tudi start dirke.
Po odhodu iz Ha'ila bodo dirkači prvi teden dni kilometre nabirali na vzhodni strani arabskega polotoka, se podali do jugovzhodnega dela države, nato pa se obrnili proti zahodu in severu ter mestu Riyadh, kjer bo sledil dan premora. Iz Riyadha bo nato trasa dirke speljana proti jugu, nato bo zavila na zahod, proti severu in nazadnje proti cilju v mestu Jeddah, kamor bodo tekmovalci prišli 14. januarja.
Čeprav je trasa dirka zaenkrat začrtana le približno, pa so organizatorji že pojasnili, da bo 80 odstotkov celotne trase nove, hkrati pa se bodo morali dirkači spopasti s precej več sipinami, kot v letošnjem letu, posledično pa bodo manj kilometrov naredili na utrjeni kamniti podlagi. Takšen teren bi med avtomobilisti še posebej moral odgovarjati Stephanu Peterhanslu in Nasserju Al-Attiyahu, med motociklisti pa Pablu Quintanilli, ki je nedavno prestopil k Hondi, pa tudi Danielu Benavidesu, Samu Sunderlandu in nekaterim drugim.
Organizatorji ob tem upajo, da bo nova trasa, ki bo dokončno razkrita v prihodnjih mesecih prinesla prav tako razburljiv razplet kot letos, ko so med motociklisti na koncu odločale sekunde, hkrati pa zatrjujejo, da bo dirka še težja kot letos. V zvezi z novo traso so sicer razkrili tudi to, da bosta tekom dirke izpeljani dve krožni etapi s startom in ciljem na isti točki, prav tako dve etapi pa bosta tudi maratonski.
Odzivi tekmovalcev na novo traso so sicer po večini pozitivni. »Prvo leto je bila pot do (t.i.) Praznega teritorija nekoliko počasna, saj smo želeli obkrožiti celo državo. A po dveh letih organizacije v Saudski Arabiji je David Castera (vodja tekmovanja) pridobil dovolj izkušenj, da pripravi kar najboljšo dirko in ta odsek dirke naredi kar najbolj zanimiv. Če je pesek tisto, česar si želimo, imamo srečo, saj se nam obeta lepa dirka, ki pa bo hkrati tudi dober preizkus naših sposobnosti vožnje preko peska in navigacije v takšnem okolju,« je dejal lanskoletni zmagovalec med avtomobilisti, Stephane Peterhansel.
Klasični dirkalniki poteza v pravo smer
Ena izmed največjih novosti, ki so jo tako gledalci, kakor tekmovalci sprejeli izredno hitro je uvedba novih razredov, namenjenih klasičnim dirkalnikom. Že na lanski dirki se je namreč na startu pojavilo preko 30 dirkalnikov (večinoma avtomobilov), prihodnje leto pa naj bi jih bilo vsaj 60, kolikor se jih je doslej že prijavilo na dirko. Gre sicer za dirkalnike, ki so na Dakarju nastopali pred vsaj 20 leti, prihodnje leto pa se tudi v tej kategoriji obeta nekaj sprememb, še posebej glede trase, ki je zanje nekoliko drugačna.
S prihodnjim letom pa se obeta tudi kar nekaj novosti v pravilih in kategorijah dirkalnikov, o katerih smo pisali tudi v februarski številki revije Avto magazin. Vsi tekmovalci v razredu avtomobilov, tovornjakov in med dirkalniki SSV bodo morali uporabljati tako imenovane elektronske načrte poti, na voljo pa bodo tudi motociklistom in dirkačem na štirikolesnikih. Hkrati bodo tekmovalci v omenjenih dveh razredih s prihodnjim letom zavezani k uporabi zračnih mehov, vgrajenih v dirkaške kombinezone. Ti so se doslej že velikokrat izkazali kot neprecenljiv varnostni dodatek, na zadnji dirki pa je zračni meh med padcem pred poškodbo in odstopom rešil tudi Simona Marčiča.
Letos hibridi, drugo leto tudi vodik
Nekaj več reda bo na drugi strani po novem med avtomobilisti. Elitni razred T1 bo namreč razdeljen na dva razreda in sicer T1 in T1+, v katerem bodo nastopali dirkalniki z močnejšimi šasijami, vzmetenjem z daljšim hodom (do 350 milimetrov), njihova največja širina bo znašala do 2,3 metra, a vse to na račun manjše motorne moči. Kakšna bo njihova največja motorna moč in kako bodo organizatorji nadzorovali moč ter delovanje teh motorjev zaenkrat sicer še ni znano.
Prihodnje leto bo sicer za avtomobiliste prelomno. Uveden bo namreč tudi nov avtomobilski razred T1-E, v katerem bodo nastopali dirkalniki z okolju prijaznimi (hibridnimi) pogonskimi sklopi. Prvi, ki je napovedal udeležbo v novem razredu je Audi, gre pa za poskus organizatorjev relija, da dirko naredijo čim bolj okolju prijazno. Nenazadnje nameravajo v prav vseh kategorijah vozil do leta 2030 dovoliti vstop le še dirkalnikom z nizkim ogljičnim odtisom.
Obeta se nam torej še en zanimiv Dakar, lov na vstopnice pa se je že pričel. Za nastop na Dakarju 2022 se bodo morali dirkači namreč dokazati na enem izmed treh relijev, reliju Sonora, ki med devetim in 14. majem poteka v ZDA in Mehiki, na reliju po Andaluziji, kjer se bodo merili od danes, 12. maja pa vse do nedelje, 16. maja, ali pa na reliju po Maroku, ki bo potekal med osmim in 13. oktobrom.