Audi A1 je prišel v puberteto

15. 11. 2018 | Saša Kapetanovič
Deli

Audijev najmanjši 'otrok' odrašča. Nekoč mila duša, avto, ki je svojo prikupnost nakazoval skozi širok nabor opreme za personalizacijo, se v drugi generaciji pojavlja s popolnoma novim karakterjem. In to precej jeznim.

In kaj je razlog za vso to jezo? Nekaj je zagotovo v tem, da so mu hoteli vcepiti morda ne osebnost, a zagotovo videz legendarnega Sport Quattra iz leta 1983. Ostro 'narezana' karoserija z značilnimi zračniki pod pokrovom motorja in morda bela platišča spominjajo na omenjeno legendo, a vsa podobnost se tu konča. Tudi zadek je šel pod nož, saj ni več tako zaobljen, še najbolj izrazit detajl pa so nove luči, ki v slogu večjih Audijev vsebujejo animirane smernike.

Ker je novi A1 zasnovan na platformi MQB A0, je bilo jasno, da bo tako kot njegova koncernska sorodnika Ibiza in Polo nekaj pridobil pri velikosti. Če smo bolj natančni, je A1 zdaj skoraj 6 centimetrov daljši, širši za 3 centimetre, medosno razdaljo pa so mu raztegnili za kar 9 centimetrov. Jasno, da je s tem pridobil prostornost, kar se pokaže predvsem pri večjem prtljažniku, ki zdaj premore 335 litrov.

Tudi v notranjosti težko skrije koncernsko optimizacijo, saj so tu vsi elementi, ki so opazni tako pri Polu kot pri Ibizi. Tu mislimo predvsem na osrednji zabavno-informacijski sistem, ki se zdaj prikazuje na 10-palčnem, za dotik občutljivem zaslonu. Za boljšo uporabniško izkušnjo je tu opcijsko še paket povezljivosti prek sistemov Apple CarPlay ter Android Auto, kot tudi nadstandarden zvočni sistem Bang & Olufsen z 11 zvočniki. Pred voznikom najdemo tako imenovani Audijev Virtual Cockpit, kar bi v bolj preprostem jeziku pomenilo digitalne merilnike, ki se prikazujejo na 10,2-palčnem zaslonu. Okrasni elementi v barvah karoserije so nekaj, kar osvežuje sicer oblikovno dokaj zadržano notranjost, ki pa je ergonomsko in uporabniško dobro naravnana. Visokorasli bodo z lahkoto našli optimalen položaj za volanom, zadaj, če le niste otrok, pa bo treba najti kompromis glede pomika sedeža s tistim, ki je pred vami. Seveda je treba omeniti še, da bo novinec na voljo le v različici Sportback, torej s petimi vrati.

Motorna izbira bo omejena le na turbobencinske motorje TFSI, ki pa bodo na voljo v treh prostorninskih izvedbah z razponom moči od 70 do 147 kilovatov. Vsi motorji bodo na voljo tudi s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, le najmočnejši 2-litrski štirivaljnik z 200 'konji' sodeluje s 6-stopenjskim S-tronicom. Slednjega smo tudi kot edinega preizkusili na letošnjem Tannistestu in lahko zapišemo, da nas je prijetno presenetil. Glede na to, da si deli tehnološki pedigre s Polom GTI, je v nasprotju z njim dosti bolj vozniško naravnan in med ovinki bolj suveren. Oster, če hočete. S-tronic se sicer po svoji navadi kdaj pa kdaj upira željam voznika (neodločnost pri izbiri prestav v visokih vrtljajih, samovolja pri pretikanju navzdol …), a pri neki dinamični vožnji, ki ne meji na ekstrem, se dobro poda temu avtu.

Natančnih podatkov o prihodu novinca na naš trg še nimamo, a če se orientiramo na nemški trg, ga lahko pričakujemo konec leta po začetni ceni, ki se bo gibala okrog 20 tisočakov. Za konec še sladkorček: v Audijevem športnem oddelku pripravljajo različico S1, ki naj bi sicer slonela na avtu, ki smo ga preizkusili, le da bi mu dodali nekih 50 'konjev' ter štirikolesni pogon. Tak A1 pa bi že imel več skupnega z legendarnim Sport Quattrom.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere