Audi A4

Najprej je bil 80, potem je pred 13 leti postal A4. Zdaj je na vrsti popolnoma nova izdaja in priznati je treba, da so pri Audiju naredili odličen avto.

25. 10. 2007

Kot je pri novih avtomobilih že v navadi, je A4 zrasel. Po novem v dolžino meri 4, 7 metra (Audi 80 je ob svojem nastanku meril v dolžino več kot pol metra manj), odličen je tudi prirastek pri medosni razdalji. Ta se je povečala predvsem zaradi precej bolj naprej pomaknjene prednje preme (za 15 centimetrov), zaradi česar je A4 izgubil zanj tako značilen dolg prednji previs in njegovi proporci so zdaj blizu tistim, ki so jih vajeni vozniki BMW-jeve serije 3.

Tudi sicer je A4 očiten napad na avtomobile z modro-belim propelerjem na nosu - podvozje je bolj športno (a hkrati bolje blaži sunke s cestišča kot predhodnik), volan je natančnejši, kupci pa si vse skupaj lahko še prilagodijo svojim željam z nakupom sistema Audi Drive Select, s katerim si voznik lahko nastavlja delovanje blaženja (in sicer s pomočjo ventilov v blažilnikih na udobno, športno ali samodejno prilagajanje), delovanje motorja in menjalnika (športno ali udobno) ter volana (prilagodljivo prestavno razmerje). A je doplačilo za ta sistem, vsaj glede na prve prevožene kilometre z novim A4, pravzaprav odveč: že osnovno podvozje svoje delo opravlja odlično, tisti, ki pa si želijo športnosti, lahko doplačajo za športno podvozje, s katerim avto ni le trši, temveč tudi bliže tlom.

Osnova je vsekakor obešenje koles s petimi vodili spredaj, pri vsem skupaj igra pomembno vlogo močan aluminijast pomožni okvir spredaj, ki nosi prednje podvozje in motor, deloma pa so iz aluminija izdelane tudi obese. Zadnja prema je (seveda) večvodilna.

Štirikolesni pogon Quattro ostaja klasika, serijsko je namenjen najmočnejšima modeloma, pri (nekaterih) preostalih je na voljo za doplačilo. Razmerje delitve navora med prednjo in zadnjo premo je (kot so nas doslej razvajali pri recimo RS4) 40 : 60, kar pomeni, da je vpliva navora na prednja kolesa zelo malo.

Tudi če si boste novega A4 omislili le s pogonom na prednja kolesa, vam ni treba skrbeti, da bi vam motorni navor poskušal izpuliti volan iz rok. Audijevi inženirji so delo opravili res dobro in A4 je lahko zelo dolgo nevtralen.

Pod motornim pokrovom so trenutno na voljo trije dizli in dva bencinska motorja. Vrh dizelske ponudbe je trilitrski TDI z 240 ‘konji’ (na voljo je tudi v kombinaciji s samodejnim menjalnikom), malce pod njim je 2, 7-litrski TDI (ki ga lahko dobite tudi v kombinaciji z brezstopenjskim multitronicom), dizelska osnova pa je ta hip 143-’konjski’ 2.0 TDI, povsem nov, s sistemom skupnega voda, seveda, ki v primerjavi z dosedanjimi štirivaljnimi dizli starega A4 pomeni skok za vsaj svetlobno leto naprej.

Je mnogo bolj uglajen, v nizkih vrtljajih ne daje občutka, kot da bo zaradi tresljajev razpadel, rad se zavrti do rdečega polja in je na splošno takšen, kakršen mora biti sodoben dizel. Seveda se bo (prihodnje leto) dizelska paleta motorjev še razširila, saj bo dvolitrski motor dobil še močnejšo različico.

Na bencinski strani je na vrhu ponudbe 3, 2-litrski šestvaljnik, ki A4 spremeni v skoraj športnika, osnova pa je ta hip 160-’konjski’ 1.8 TFSI, ki je (razen 2.0 TDI) ta hip najboljša izbira. Zgodaj prihodnje leto bo enak motor, a s 40 ‘konji’ manj, poganjal tudi osnovno različico Audija A4, za katero velja tudi cena, ki smo jo zapisali v poudarku. Sicer pa so cene pravzaprav ugodne, glede na dosedanji A4 kak odstotek ali dva višje, a ker je novi A4 bogateje opremljen od predhodnika, so pravzaprav realno nižje. Končnih cen sicer še ni, bo pa A4 2.0 TDI verjetno stal pod 30 tisočaki evrov.

Prav bogata oprema naj bi bila tisti del A4, ki bo pritegnil veliko kupcev. Serijski je (seveda) bogat varnostni paket s kupom varnostnih blazin, z ESP in s preostalimi varnostnimi dodatki, serijska je samodejna klimatizacija, najbolj pa bo A4 (glede na neposredne konkurente) izstopal, ker je v njem serijski sistem za upravljanje funkcij vozila MMI. To pomeni, da bo imel vsak A4 med sedežema vrtljiv gumb, na vrhu sredinske konzole pa barvni LCD-zaslon. Koliko funkcij ima MMI (poleg audiosistema še navigacija, nastavitve Audi Drive Selecta, TV …), je seveda odvisno od tega, kaj vse bo kupec pripravljen plačati, a osnova je serijska.

Na seznamu doplačilne opreme je še mnogo tehnikalij, poleg sistema Audi Drive Select so tu še aktivni volan (ki poskrbi, da ESP manj posreduje pri zaviranju, saj zna ‘sam’ popravljati prekrmiljenje in podkrmiljenje), aktivni tempomat, ksenonski žarometi (na žalost lahko dnevne luči LED dobite le v kombinaciji z njimi) in še in še.

Notranjost (vsaj voznikov prostor) malo spominja na A6, spredaj se sedi udobno (na navad­nih sedežih bolje kot na športnih, električno nastavljivih), zadaj je prostora približno toliko kot v bavarski seriji 3 (torej realno gledano premalo za odrasle), prtljažnik pa že v osnovi meri 480 litrov. Kdor rabi več, bo moral poseči po Avantu, ki si ga lahko v tej reviji ogledate na straneh z novicami.

Kljub prirastku pri merah, obilici opreme in novim, večjim motorjem je A4 ostal dokaj lahek avtomobil: le dobre 1, 4 tone tehta.

A4 na slovenske ceste prihaja v začetku decembra, naročiti ga bo seveda mogoče že prej. Tik pred tem bo jasno tudi, kakšen točno bo slovenski paket opreme. Znano pa je, da se cene v primerjavi s predhodnikom ne bodo dosti spremenile.

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    A4 ostaja A4, z vsemi linijami, ki jih predpisuje hišna šola oblikovanja, a je kljub temu zelo svež.

  • Motorji

    Novi dvolitrski dizel je odličen, osnova bo 120-’konjski’ 1.8 TFSI

  • Notranjost in oprema

    V serijsko opremo sodi tudi sistem MMI, na zadnjih sedežih je prostora (pričakovano) malo.

  • Cena

    Vstopna cena je ugodna, seveda pa je seznam doplačil dolg.

Prva ocena

Audiju je uspelo narediti avto, ki lahko brez sramu konkurira vsemu (in preseže vse), kar ponujajo drugi.