Črka R je v avtomobilskem svetu priljubljena, še posebej pri športnih vozilih. Kako tudi ne bi bila, ko pa je začetnica tako angleške kot nemške besede za dirkanje.
Zato ni čudno, da so pri Audiju, ki ima navado svoje modele označevati z eno samo črko (in številko zraven), za svoj najbolj športni model izbrali črko R. Navadni so A, bolj športni S, še bolj RS, za vrh ponudbe pa ostane le R.
Ime R8 ni izbrano naključno. Zakaj R, smo torej razložili, osmica zraven pa ni zato, ker bi bil R8 tako velik, kot na primer A8, ampak zato, ker je ime R8 v povezavi z Audijem ime (večkratnega) zmagovalca 24-urne dirke v LeMansu. In če ljubitelji avtomobilizma ime prepoznajo, ga nima smisla spreminjati, kajne?
Tokrat prvih kilometrov z novim R8 nismo prevozili na mednarodni predstavitvi, temveč kar na slovenskih cestah. Zato velja pripomniti, da se bo treba komentarjev o voznih lastnostih R8 (razen tega, da drsi nos, da so meje postavljene visoko in da zadek lahko spodnese) vzdržati, saj so nam Audijevci iz nerazumljivih razlogov podtaknili avtomobile, v katerih ESP ni bilo mogoče izklopiti niti na poligonu na portoroškem letališču (še dobro, da se recept velika hitrost + veliko prostora + dež izide v vsaj rahlo adrenalinski rezultat, ki pa na žalost o tem, kakšen je avto v resnici, ne pove dosti), na navadnih cestah pa smo se morali (vsaj dokler jim na cestninski postaji na avtocesti nismo ušli) voziti v spremstvu inštruktorjev . . »Če jih je strah za avtomobile, naj jih imajo v garaži, « je pripomnil eden izmed novinarskih kolegov - in popolnoma prav ima.
Pa pustimo te spodrsljaje ob strani in se (vsaj na hitro) posvetimo avtomobilu. Sredinsko nameščeni osemvaljnik je enak kot v nekaterih drugih hitrih avtomobilih te znamke: 4, 2 litra, neposredni vbrizg goriva FSI in veselje do vrtljajev so znane lastnosti, za vgradnjo v R8 so ta motor inženirji dodelali z lažjimi bati in ojnicami (manj tresljajem in višjim vrtljajem v prid), največja prednost pa je sistem mazanja s suhim karterjem. Ta skrbi, da motorni deli tudi ob bočnih pospeških na stezi ne ostanejo suhi, poleg tega pa je zaradi suhega karterja mogoče motor vgraditi nižje, zato je nižje tudi težišče vozila - spet boljšim voznim lastnostim v prid. Za boljše vozne lastnosti skrbi tudi majhna teža - karoserija tehta vsega 210 kilogramov . .
Majhna teža in velika moč znata poskrbeti za veselje do vrtenja koles v prazno - a ne pri R8, tukaj za prenos moči na vsa štiri kolesa skrbi sistem Quattro s (prilagodljivo) razporeditvijo 44 odstotkov spredaj in 56 zadaj. Menjalnik je v osnovi šeststopenjski ročni, zaželite si lahko tudi robotizirani mehanski menjalnik R tronic . . Volanski sistem je hidravlično servo ojačen (vendar daje pri majhnih hitrostih nekoliko okoren občutek), zavore so vrhunske.
Dobro je poskrbljeno tudi za živo vsebino: kljub nizki kupejevski strehi je dovolj prostora za glave visokih voznikov, sedi se dobro in na splošno je prostora (s prtljažnikom vred - 100 litrov spredaj in 90 zadaj) za dvosedežnik povsem dovolj.
Oblika? Znotraj presenetljivo klasična, zunaj zelo sveža, z dnevnimi lučmi LED (kmalu si bo mogoče zaželeti tudi glavne žaromete v tehniki LED), z veliko hladilnih odprtin, s povsem ravnim dnom (zaradi aerodinamike) in pomičnim spojlerčkom zadaj.
Oprema? Povejmo takole: če si za doplačilo naročite motorni pokrov ali notranje dele iz ogljikovih vlaken, Bosejev zvočni sistem, si zaželite kako prav posebno usnje (kombinacija alkantare in usnja je serijska), elektronsko nadzorovano vzmetenje (Audi Magnetic Ride), navigacijo ali školjkaste športne sedeže, ostanejo na seznamu doplačil le malenkosti.
Cene? Od približno 116 tisoč evrov naprej. Od junija. Ampak šest ali sedem avtomobilov, kolikor jih bo letos na razpolago pri nas, so že prodali. Čakalna doba je približno leto dni. Za Porscheje je menda krajša . .
Dušan Lukič, foto: Ciril Komotar, tovarna