Audi RS6 Avant

14. 2. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Koga briga globalno segrevanje (konec koncev ni še nihče dokazal, da ga res povzroča človekov vpliv)! Nič hudega, da je na cestah vedno večja gneča. Tu in tam si vsakdo zaželi avto, ki preprosto ? ‘trga’. Pri Audiju so na cesto ravnokar poslali tovrstnega tekmovalca v višjem razredu. Audija RS6 Avanta.

Končni rezultat? Trenutno (znotraj razreda) nepremagljivih 580 ‘konjev’ . . Še bolj pomemben podatek pa je: najvišji navor, tega je za 650 njutonmetrov, je na voljo vse od 1.500 pa do 6.250 vrtljajev, kjer se začne območje največje moči (ki je na voljo tja do 6.700 vrtljajev). Jasno je, da bi motor zmogel še precej več, a so si Audijevi inženirji z nastavitvami motornega računalnika prihranili še nekaj rezerve, medtem ko konkurenca šele razmišlja, kako jih bo ujela.

V praksi to navadno pomeni, da je sunek po do konca pritisnjeni stopalki za plin brutalen ne glede na vrtljaje motorja in izbrano prestavo, če le hitrost ni že narasla prek 200 kilometrov na uro. A ker sta ves ta navor in moč pri tem Avantu na voljo tako zvezno, je sunek (pa naj se sliši še tako neverjetno) skoraj neopazen. Zaporedje dogodkov jemlje sapo: šeststopenjski samodejni menjalnik v ročnem načinu (v katerem je pretikanje res ročno in elektronika dovoli vožnjo na omejevalniku vrtljajev), leva noga na stopalki zavore, desna na stopalki plina. Približno 1.500 vrtljajev, iz izpušne cevi se oglaša robato basovsko brundanje, potem pa . .

Popuščene zavore, plin do konca in čez hip se motor, če voznik ni pazljiv, že zaletava ob omejevalnik. Kratek gib prstov na desni obvolanski ročici in menjalnik (ki v samodejnem načinu deluje zelo uglajeno) butne v drugo prestavo, ob tem pa iz izpuha zaropota kot v WRC-avtomobilu. Dobri dve sekundi zatem (in vse skupaj v 4, 6 sekunde) RS6 Avant potuje s 100 kilometri na uro. Nato pa tretja prestava, četrta, 200 na uro … Pospešek ne pojenja vse tja do 230 km/h (po merilniku vrtljajev). Šele takrat se nabiranje hitrosti malce upočasni, saj elektronski omejevalnik ‘prime’ na 250 kilometrih na uro (nastavljen je lahko tudi na 280).

Za prenos moči na asfalt seveda skrbi sistem Quattro (s samozapornim Torsnovim sredinskim diferencialom z osnovno razporeditvijo navora med prednja in zadnja kolesa v razmerju 40 : 60). Ja, z RS6 Avantom se da voziti zelo počez, tudi ko je hitrost bližje 200 kot 100 kilometrom na uro ? treba je vedeti le, da plina ni dobro popuščati in da je treba volan sukati manj, kot bi si predstavljal voznik, vajen drsenja z avtomobili na zadnji.

Seveda morajo biti takšnim zmogljivostim prilagojene tudi zavore. Serijski, jekleni koluti so sicer popolnoma dorasli RS6 v normalnem (tudi zelo hitrem) prometu, za občasno uporabo na stezi pa je bolje doplačati za keramične, ki so po nekaj krogih dirkališča Paul Ricard še vedno delovali ‘spočito’, čeprav je treba po najhitrejšem delu steze dvotonski kombi zavreti s kakih 240 do dobrih 60 kilometrov na uro (da je stvar bolj zabavna, se vse to dogaja v ovinku).

Podvozje ima serijsko vgrajen sistem DRC (Dynamic Ride Control), ki povsem mehansko in hidravlično (brez pomoči elektronike) prilagaja čvrstost podvozja stanju cestišča in načinu vožnje. Za doplačilo pa si je mogoče izbrati dodatni paket nastavljivosti, ki premore tri načine (Comfort, Dynamic in Sport) in ki zna RS6 Avanta iz udobne avtocestne križarke z zasukom kontrolnika sistema MMI spremeniti v poldirkaško specialko.

Oprema je seveda izjemno bogata, zaželite si lahko volan, oblečen v semiš, opcijski športni sedeži imajo nastavljiv bočni oprijem, deli sredinske konzole in armaturne plošče so izdelani iz ogljikovih vlaken . . Pa še kombi­jevski prtljažnik ima.

Koliko denarja bo treba pripraviti? Slovenske cene sicer še niso znane, v Nemčiji, kjer ga je že mogoče naročiti, pa bo RS6 Avant stal slabih 107 tisočakov. Zaradi DMV-ja bo cena pri nas verjetno dobrih deset odstotkov višja, trenutno pa Audijevi trgovci sprejemajo le (informativna) prednaročila, kar pomeni, da ga bodo začeli prodajati februarja in dobavljati (verjetno) junija. Postavite se v vrsto.

Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere