BMW 330e in 225xe Active Tourer

11. 3. 2016 | Dušan Lukič
Deli

V BMW so se hibridov lotili že pred leti (se še spomnite oznake ActiveHybrid?), v zadnjem času pa se posvečajo tudi priključnim hibridom.

Začeli so z dragim i8 pa velikim (in spet dragim) X5 xdrive40e, zdaj pa se selijo po lestvici modelov navzdol – v seriji 3 in 2 Active Tourer.

Ko je leta 2011 na trg prišla šesta generacija (s tovarniško oznako F30) BMW-jeve serije 3, ni trajalo dolgo, da so pri BMW predstavili tudi hibridno različico. Active Hybrid 3 se ji je reklo in kot je bilo pred nekaj leti v navadi pri Bavarcih, so velikemu in zmogljivemu šestvaljniku dodali majhen elektromotor.

330e hoče biti drugačen. Bencinski vrstni šestvaljnik se je poslovil, namesto njega je tu turbo štirivaljnik, ki so ga pri BMW že v osnovi zasnovali tudi z mislijo na varčnost. Podoben motor oziroma celotna zasnova sta že v priključnohibridnem X5 xDrive40e, le da ima 330e vgrajeno šibkejšo, 184-'konjsko' različico tega motorja, X5 pa močnejšo, 252-'konjsko' različico.

Enak je tudi menjalnik, torej osemstopenjska izvedenka, pri kateri je elektromotor vgrajen na mesto, ki bi ga sicer zasedal pretvornik navora. Tako so tudi v 330e inženirji uspeli hibridni sistem stlačiti v čim manjši prostor in tako ohranili vsakodnevno uporabnost avta, tudi ko gre za prostornino prtljažnika. Ta ima 370 litrov, ravno dno, ohranili pa so tudi možnost zlaganja zadnjih sedežev.

Baterija je malenkost manjša kot v X5, saj ima 5,7 kilovatne ure uporabne zmogljivosti (bruto kapaciteta je sicer 7,6 kWh), kar zadostuje za normnih 40 kilometrov povsem električne vožnje. To BMW 330e zmore do hitrosti 120 kilometrov na uro v popolnoma električnem načinu (MAX eDRIVE) oziroma do 80 kilometrov na uro v hibridnem načinu (AUTO eDRIVE), poleg tega premore še način za ohranjanje napolnjenosti baterije. To je mogoče napolniti v dobrih dveh urah, nameščena pa je pod dno prtljažnika.

K čim boljšemu izkoristku energije veliko pripomore tudi Proactive Driving Assistant, ki s pomočjo navigacije (in vanjo vnešene poti) ves čas preračunava, kdaj uporabiti katero vrsto pogona. Pri tem uporablja podatke iz navigacije (o tem, kakšna je cesta, ali gre navzgor ali navzdol, ali je v naselju ali zunaj njega) ter podatke o prometu, ki jih prejme prek sistema za prometne informacije. Tako poskrbi, da se avto zunaj naselja vozi s pomočjo bencinskega, v naselju pa le električnega motorja, voznika pa opozori, kdaj naj popustiti stopalko za plin, da bo regeneracija energije največja, in podobno.

Električni motor je s svojimi 88 'konji', predvsem pa 250 njutonmetri navora povsem dovolj zmogljiv, da 330e premika uporabno hitro. Pospešek do 100 kilometrov na uro le na elektriko ni tako odločen kot v hibridnem načinu delovanja, ko je 330e sposoben stotico doseči v le 6,1 sekunde, je pa povsem zadosten, da se avto pri mestnih hitrostih več kot zlahka drži tempa prometa. Električni normni doseg 40 kilometrov je seveda zaradi zastarelega standarda, ki ga EU predpisuje za te meritve, skorajda nemogoče doseči, realen vsakodnevni doseg pa je nekje med 25 in 30 kilometri, kar je za povsem električno mestno vožnjo še vedno dovolj.

Izza volana je (razen tišine in odločnosti električne vožnje) 330e kar težko prepoznati. Merilniki so namreč na žalost ostali klasično analogni z manjšim LCD-zaslončkom med njimi (to se bo najverjetneje spremenilo šele pri naslednji generaciji trojke, saj tudi ob lanski prenovi še ni dobila popolnoma digitalnih merilnikov), pa tudi sicer je počutje v kabini takšno, kot bi ga pričakovali od serije 3. Razen gumba z oznako eDrive za spreminjanje načina delovanja hibridnega sistema in malce drugačnih merilnikov razlike pravzaprav ni.

Enako velja za manjši 225xe. X v imenu pomeni, da ima štirikolesni pogon, v nasprotju z večjo trojke in X5 pa je bencinski del pogonskega sklopa tu skrbi 1,5-litrski turbobencinski trivaljnik. Ta v Active Tourerju sicer ni tako zmogljiv kot v i8 (kjer ga tudi najdemo), a je s svojimi 136 'konji' ob pomoči 88-'konjskega' elektromotorja povsem dovolj zmogljiv za (tudi hitrejšo) vsakdanjo uporabo. V nasprotju z drugimi modeli Active Tourer elektromotorja nima skritega ob samodejnem menjalniku, ampak je ta povsem ločeno nameščen ob zadnji premi. Tako ima 225xe štirikolesni pogon, ko deluje hibridno, in le zadnjega, ko se vozi le na elektriko (sistem preklapljanja v kabini sicer deluje kot pri 330e). In kar je še bolje: če 225xe preklopite le na elektriko, lahko vseeno popolnoma ugasnete stabilnostni sistem in tako iz tega Active Tourerja naredite električno zadaj gnani stroj za bočna drsenja (na dovolj spolzki podlagi).

Ob tem se uporabnost Active Tourerja ni zmanjšala (baterija je pod zadnjimi sedeži, kjer je tudi malenkost manjša posoda za gorivo), prav nasprotno: družinska mestna skakanja so zaradi električnega pogona ne le bolj čista, ampak tudi vozniško precej bolj udobna.

Dušan Lukič, foto BMW

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere