BMW X5

Ob koncu prejšnjega tisočletja je Chris Bangle skiciral avto, ki je zakoličil nov segment vozil. Bavarci so izrecno poudarjali, da njihov X5 spada med tako imenovane SAV (Sports Activity Vehicle). Je šlo za trdno prepričanje ali le za elegantno marketinško potezo?

Dejstvo je, da je BMW z več kot 580.000 prodanih 'Iks petk' dosegel odličen uspeh, zato jim je sedaj verjetno vseeno, ali so bili na začetku popolnoma prepričani ali pa je le njihov tržni oddelek dobil povišico. Po treh bolj ali manj kozmetičnih prenovah se je oznaka X5 preselila na popolnoma nov avto.

Pri sami obliki Bavarci niso šli v skrajnosti, saj novega X5 na cesti takoj prepoznate. Izrazita karoserijska črta na boku, sedaj nekoliko spremenjene (sicer že kar znamenite) 'ledvičke' na maski, zadaj pa manj strmo padajoča linija, kot smo bili vajeni pri prejšnji različici. Motorno paleto za zdaj sestavljajo trije agregati.

Pri samih oznakah ne boste opazili sprememb, ampak motorji so ne glede na to nekoliko dodelani. Za naš trg bo verjetno najzanimivejši trilitrski turbodizelski motor, ki sedaj zmore 235 'konjev' in kar 520 Nm največjega navora. V ponudbi bencinskih agregatov sta za zdaj dva motorja. Trilitrski šestvaljnik je glede na predhodnika obogaten z 18 odstotkov več moči, najmočnejšo različico pa poganja že dobro znan osemvaljnik s 355 'konji', ki je tudi nekoliko dodelan.

Spremembe pa se ne končajo le pri pločevini in motorjih. Največja novost v notranjosti je prav gotovo možnost namestitve tretje vrste sedežev, saj z nekaj preprostimi gibi pridemo do dveh dodatnih sedežev ali popolnoma ravnega dna prtljažnika, kadar potrebujemo več kot osnovni prtljažnik. Tudi armaturna plošča je precej spremenjena. Poteze so precej podobne tistim v Petici, vendar so nekateri detajli bolj obdelani in dajejo občutek, da sedimo v plemenitejšem avtu.

V oči nam pade precej nenavadna ročica samodejnega menjalnika, ki jo sedaj upravlja popolnoma elektronsko krmiljen menjalnik z ima nekaj prav všečnimi načini uporabe: recimo to, da zazna, ali voznik namerava izstopiti iz avta, in v trenutku sam preklopi na 'parkirni program'. Tudi pri vsakem prehodu v prosti tek se aktivira zavora, ki preprečuje, da bi avto samovoljno zdrsnil po klancu.

Novost, ki nas je precej navdušila v novem X5, je zagotovo nov sistem aktivnega vzmetenja ali beemvejevsko poimenovan AdaptiveDrive. Gre za elektronsko krmiljenje blažilnikov, ki hkrati opravlja funkcijo nadzora nad morebitnim prevračanjem vozila. Za neverjetno hitro odzivnost skrbi sistem FlexRay, ki je prvič predstavljen v serijskih vozilih in ga je razvila skupina razvojnih podjetij pod budnim očesom BMW-ja. Skratka, odličen pripomoček za udobnejšo, dinamičnejšo in seveda varnejšo vožnjo. Je vreden doplačila?

Če predpostavljamo, da so praznovozne ('run-flat) gume sedaj del serijske opreme, je vse skupaj vredno dobrega razmisleka. Seznam dodatne opreme pa je tako dolg, da sta naši dve strani skoraj premajhni za temeljit pregled. Kamera na zadku za lažjo vzvratno vožnjo, aktivno krmiljenje, 21-palčna kolesa, DVD-sistem, zaslon Head-Up (ki merilnike izpiše na vetrobransko šipo), vmesnik iPod, če izluščimo samo nekatere zanimivejše.

Zaradi množice tekmecev, ki so sledili BMW-ju X5 kot enemu izmed pionirjev tega avtomobilskega segmenta, je težko pričakovati podoben uspeh, kot ga je dosegel njegov predhodnik. So pa Bavarci z novim X5 naredili velik korak naprej in ne le lepotno popravili že tako uspešno vozilo.

Saša Kapetanovič, foto Tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del