Citroën Jumpy

21. 12. 2006 | Dušan Lukič
Deli

Tudi lahka gospodarska vozila niso imuna na virus rasti novih modelov, ki razsaja po avtomobilski industriji. Novi avtomobil mora biti ne le boljši, ampak tudi večji.

Teorija ima veliko dokazov, zadnji v vrsti je Citroën Jumpy. Primerjava s predhodnikom: zrasel je. Krepko. Je daljši, ne le navzven, temveč tudi navznoter (tovorni prostor se je glede na predhodnika podaljšal za 12 do 16 centimetrov), je višji (notranja višina je večja za 14 milimetrov, kljub temu pa je inženirjem uspelo zunanjo višino omejiti na garažnim hišam prijaznih 190 centimetrov), ponuja več nakladalnega volumna (vse do 7, 3 kubičnega metra, predhodnik je zmogel največ pet ’kubikov’ tovora), njegova nosilnost pa je z največ 900 kilogramov zrasla na tono in dvesto kilogramov. Prirastek, ki ga je nemogoče prezreti.

Sicer pa je novi Jumpy že na videz precej večji od predhodnika, a zaradi zanimivo oblikovanega prednjega dela vozila na oko prijeten in prav nič tovornjaško okoren. Tudi izza volana ne daje okornega vtisa, deloma zaradi (v ’lahkodostavniškem’ smislu) natančnega in ravno prav servoojačanega volana (servo je pri šibkejših različicah hidravličen, pri močnejših pa elektrohidravličen), pa tudi zaradi zadostne preglednosti (ki ji pomaga tudi parkirni sistem zadaj, ki si ga je mogoče zaželeti).

Jumpy bo na voljo s tremi dizelskimi in enim bencinskim motorjem. Zadnjega pri nas zelo verjetno ne bo v prodajnem programu, 16-ventilski štirivaljnik pa sicer zmore zdravih 143 ’konjev’.

Najšibkejši dizel, 1, 6-litrski HDI, jih zmore le 90 in je lahko ob naloženem vozilu zunaj naselja bolj nadušne sorte, razveselili pa se ga bodo predvsem tisti, ki tovrsten avto uporabljajo manj, na kratke razdalje in za prevoz lahkih tovorov. Drugim sta namenjena dvolitrska dizla, ki zmoreta 122 oziroma 138 ’konjev’.

Jumpy bo na voljo kot dostavnik ali minibus (in seveda kot kabina s šasijo), v prvi različici z dvema možnostma izbire medosne razdalje in višine (in dvema možnostma nosilnosti), v drugi z dvema dolžinama (ali le eno višino) in kot bolj oskubljena različica s sedeži ali pa kot pravi, znotraj udobnejši minibus. V Sloveniji bo naprodaj od začetka januarja 2007.

Prvi vtis

Videz 4/5

Ne glede na kombinacijo dolžine in višine je oblika skladna, tudi ko je brez (zadnjih) oken.

Motorji 3/5

Bencinskega motorja pri nas (zelo verjetno) ne bo, 1.6 HDI je preslaboten.

Notranjost in oprema 4/5

V udobnejši potniški različici so sedeži dovolj udobni, voznikovo delovno mesto ne razočara.

Cena 4/5

Večji, boljši, lepši – a tudi dražji. Temu se ne da izogniti.

Prva ocena 4/5

Jumpy je odlična variacija na temo srednje velikega lahkega gospodarskega vozila.

Dušan Lukič

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere