Nitro ali po slovensko dušik je kemični element oziroma plin brez barve, vonja in okusa. Dodge Nitro še zdaleč ni tako neopazen kot njegov kemijski brat.
Lahko bi celo rekli, da je njegov videz strupen; vsaj za evropski trg je namreč precej nenavadne oblike. In zaradi te se mnenja največkrat krešejo. Nekaterim je blazno všeč, medtem ko se drugi ob pogledu nanj križajo, čeprav spadajo med nevernike. Nekaj pa gotovo drži: pritegne ogromno pogledov.
Kaj so torej glavni atributi, s katerimi Dodge Nitro napada evropski trg? Poleg zvenečega imena znamke je to zagotovo bogata opremljenost. Na seznamu opreme tako zasledimo popoln električen paket, štiri varnostne blazine, sistem za nadzor stabilnosti vozila, avdiosistem z internim pomnilnikom in šestimi zvočniki, zatemnjena stekla, deljivo zadnjo klop in še marsikaj bi lahko našteli.
Kar se motorizacije tiče, bo v Sloveniji največkrat videti dizelsko gnane Nitre. Sodobni 2, 8-litrski štirivaljni dizel, opremljen s turbopuhalom s prilagodljivim kotom lopatic, zmore solidnih 130 kilovatov največje moči. V ponudbi motorjev sta tudi dva bencinska šestvaljnika (3, 7 in 4, 0), vendar ju bo pri nas mogoče dobiti le ob posebnem naročilu. Ob doplačilu nekaj manj kot tisoč evrov dobite petstopenjski samodejni menjalnik, ki se precej dobro sporazumeva z dizelskim agregatom, ki smo ga imeli možnost preizkusiti. Pri mirni vožnji je neopazen in neutrujajoč, pri nekoliko odločnejšem pritiskanju stopalke za plin pa včasih malce zmeden.
Počasi si bo treba iz glave izbiti predsodke, da ameriški avtomobili niso za v ovinke. Nitro se namreč kljub dvignjenemu podvozju odlično odziva na ukaze na volanu, karoserija se ne nagiba preveč, podvozje pa je precej dobro uravnano, saj ob prehitrih vstopih v ovinek ni čutiti niti prekrmarjenja niti podkrmarjenja. Avtomobil preprosto enakomerno bočno zdrsne, dokler ne izgubi tiste odvečne hitrosti. Če radi zavijete na brezpotja, lahko s premikom stikala preklopite na štirikolesni pogon. Že zaradi precej nizkih karoserijskih dodatkov zagotovo ne boste zapeljali v džunglo, se pa boste na utrjenem makadamu z užitkom vozili.
Notranjost ne nudi toliko prostora, kot je to videti od zunaj. Nekoliko višji vozniki in sopotniki na prednjih sedežih bodo imeli malce težav zaradi premajhne vzdolžnice, morebitni potniki na zadnji klopi pa bodo prav zaradi tega imeli nekoliko več prostora za kolena. Tudi prostornina prtljažnika ni skromna. Pri natovarjanju nam je lahko v pomoč še posebna nakladalna polica, ki se zapelje iz prtljažnika.
Če ste lastnik Nitra, vam na ogromnem parkirišču nakupovalnega centra ne bo treba dolgo iskati avtomobila, če pa ste tip človeka, ki bi se rad skril v sivem povprečju, pa se ga raje izognite v velikem loku. Nitro je strupena zadeva.
Saša Kapetanovič, foto:? Saša Kapetanovič, Aleš Pavletič
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj